Daily Archives: 2 mai 2021

“Ce sunt conștiința individuală și conștiința colectivă și în ce fel sunt diferite între ele?” (Quora)

Dr. Michael LaitmanMichael Laitman, pe Quora: Ce sunt conștiința individuală și conștiința colectivă și în ce fel sunt diferite între ele?

Conform înțelepciunii Cabala, definirea conștiinței individuale și a conștiinței colective depind de transformarea calităților noastre naturale înnăscute într-un nou mod de percepere a realității.

Cei care își transformă percepția asupra realității într-una care se află deasupra modului de percepție egoist înnăscut, în care vrem să ne bucurăm numai pentru propriul beneficiu, percep realitatea ca o singură forță a iubirii și a dăruirii care conectează toate părțile realității.

Cei care nu își transformă percepția asupra realității într-una care este deasupra ego-ului, percep în schimb realitatea prin filtre egoiste mult mai limitate.

Realitatea devine astfel modelată în noi în funcție de dorințele noastre și de transformarea lor sau de lipsa acesteia

Există o diferență majoră între cele două moduri de percepție, iar înțelepciunea Cabala este unică prin aceea că descrie nevoia, procesul și metoda de transformare a calităților noastre pentru a trece de la un mod de percepție la celălalt.

Bazat pe KabTV „Întâlniri cu Cabala” cu Cabalistul dr. Michael Laitman pe 29 martie 2019.

Scris / editat de studenții Cabalistului dr.  Michael Laitman.

Paștele din punctul de vedere al realităților moderne, partea 10

749.02Întrebare: Când poporul evreu se apropie de Marea Finală (Roșie), Yam Suf, brusc această mare se deschide. În spate, armata lui Faraon, în față, marea s-a despărțit. Ce trebuie să se întâmple pentru ca omul să vadă brusc marea sau masa de apă este mântuirea sa?

Răspuns: Marea adâncă nu poate face decât un singur lucru: mă ucide complet. Și sunt de acord cu această stare, să mor spiritual, fizic, indiferent cum, doar să nu rămân în captivitatea egoismului meu. Sclavia egoistă este mai rea decât orice altă suferință, așa că mă arunc în apă.

Întrebare: Nu ne referim la sinuciderile care apar în timpul nostru, nu-i așa?

Răspuns: Nu! Ce legătură are asta cu asta? Există vreo mișcare spre aceasta în timpul nostru? Provine din același motiv? Nu! În timpul nostru, totul este din plictiseală.

Întrebare: Există opinia că nu toți evreii au ieșit din Egipt. Erau evrei în carele lui Faraon care îi goneau pe evrei?

Răspuns: Acestea sunt așa-numitele Erev Rav (multitudinea mixtă). Aceștia sunt evreii pentru care a fost o binecuvântare a fi în Egipt. Vor să rămână în egoismul lor și cread că au dreptate. Și ei au Creatorul în acest egoism, iar El nu are nevoie să fie abordat corectându-se pe ei înșiși pentru a-i iubi pe ceilalți și prin iubirea celorlalți pentru a-l iubi pe Creator.

Nu au nevoie de nimic din toate acestea: „Putem trăi aici, calm, bine. Nu avem nevoie de pământul lui Israel și nu trebuie să mergem deloc acolo; atunci când Creatorul dorește, El ne va conduce el însuși, dar între timp vom sta aici și vom aștepta ”.

Întrebare: În povestea ieșirii din Egipt, vedem că acele care sunt distruse, deși cineva este salvat. Se spune că niște oameni ciudați s-au alăturat evreilor și apoi i-au urmărit prin deșert. Cum se întâmplă acest lucru? Totuși, acești oameni care nu sunt de acord să urmeze calea prestabilită, acest scop, vor fi distruși?

Răspuns: Aceasta este Erev Rav, „mulțimea mixtă”. Sunt mulți dintre ei, înconjoară poporul evreu din toate părțile. După originea lor, ei sunt evrei, dar nu simt că ar trebui să meargă la Creator cu gândurile lor, cu motivele lor, în „iubirea aproapelui tău ca pe tine însuți”, în unitate între ei.

De-a lungul istoriei evreiești și până astăzi, ei își văd misiunea doar în prevenirea mișcării poporului evreu pentru a construi un templu, adică pentru a crea o astfel de conexiune între ei în care Creatorul ar fi revelat.

Întrebare: Cine va câștiga în cele din urmă?

Răspuns: La final, desigur, nu vor câștiga. Dar uitându-ne la ceea ce se întâmplă astăzi la poporul evreu, vedem ce putere au.

Întrebare: Cum poate cineva, la un moment dat, aflându-se în mediul pe care îl are, să facă distincția corectă între Erev Rav și evreii care urmează să atingă scopul?

Răspuns: Cel care se străduiește să aibă conexiuni cu ceilalți, să îi iubească pe ceilalți și de la dragostea pentru ceilalți la iubirea pentru Creator, este un evreu, se îndreaptă cu adevărat către Creator.

Cel mai important lucru este conexiunea, deoarece în ea egoismul este distrus treptat și omul se ridică deasupra naturii sale egoiste în calitatea de dăruire, în calitatea iubirii pentru aproapele.

Și pentru cei care cred că pot exista fără conexiune cu ceilalți, puteți vedea imediat că sunt, în general, proprietari unici, singuri. Ei își inventează un stil de viață complet diferit. Toți cei care respectă anumite reguli cred că pentru ei există deja sensul vieții, și le este pregătit și. paradisul și așa mai departe.

De fapt, acest lucru nu este așa. „Obțineți-vă lumea chiar și în această viață” – așa solicită Tora, înțelepciunea Cabalei. Și astfel toate încercările lor sunt o mare greșeală și o dezamăgire.

KabTV „Știri cu Dr. Michael Laitman” , 12.04.2019

“Câte dimensiuni există?” (Quora)

Dr. Michael LaitmanMichael Laitman, pe Quora: Câte dimensiuni există?

Trăim într-o dimensiune egoistă, calitatea primirii, în care avem dorințe și nevoi egoiste pe care încercăm constant să le împlinim.

În jurul nostru este o dimensiune ascunsă a unei calități opuse: dăruirea.

În timp ce trăim în această calitate a primirii, nu suntem conștienți de calitatea dăruirii. Dacă am putea adăuga această calitate opusă celei a noastre de primire, atunci am fi capabili să ne imaginăm lumea în mod clar și complet.

Mai mult, chiar dacă existăm în dimensiunea egoistă a primirii, o simțim doar într-o măsură limitată și nu simțim nicio conexiune cu dimensiunea dăruirii.

Primirea  și dăruirea sunt singurele două dimensiuni care există în univers și ambele există în raport cu noi, subiectiv. Dacă ajungem la o stare în care ele se completează reciproc, atunci percepem spațiul n-dimensional.

Bazat pe „Cabala Express” din KabTV, împreună cu Cabalistul dr. Michael Laitman și Israel Shimshon pe 12 aprilie 2021.

Scris / editat de studenții Cabalistului dr. Michael Laitman.

 

Asamblarea unui sistem de dorințe separate

929Întrebare: De ce este atât de dificil în lumea noastră să aprindem dorința oamenilor de a atinge și de a descoperi lumina superioară, Creatorul?

Răspuns: Există un sistem în care sunt concentrate un număr imens de dorințe. În starea inițială, toate părțile sale erau conectate și sistemul se afla într-o stare absolut echilibrată de eternitate și integritate.

După aceea, a avut loc o ruptură, ceea ce înseamnă că conexiunea dintre părțile din sistem a dispărut. Acele părți rupte care nu fac posibilă conectarea sistemului sunt numite „egoism”.

De ce este bine? Acest lucru se datorează faptului că creatura s-a îndepărtat de Creator și, prin urmare, a apărut în ea independența. Un sistem care era complet similar cu Creatorul a devenit contrar Lui.

După spargere, sistemul și-a continuat dezvoltarea egoistă în lumea noastră. Am ajuns la o situație în care forțele egoiste au ajuns să controleze complet întregul sistem. Dar Ohr Makif (Lumina înconjurătoare), Creatorul, continuă să acționeze în el.

El începe să modeleze sistemul, scoțând și izolând primul cercul exterior, apoi cercul următor și așa mai departe, de la un egoism mic la un egoism din ce în ce mai mare până la cel mai mare egoism.

Sub influența luminii, sistemul a început mai întâi să se refacă pe nivelurile mineral, vegetal și animal ale naturii. Dar când a ajuns la nivelul uman, a apărut o problemă, deoarece aici a fost necesară o înțelegere conștientă, care este locul în care suntem găsiți și depinde de noi să o adunăm și să o gestionăm singuri. În acest fel, misiunea noastră este încheiată.

Începând cu timpul nostru, sistemul a încetat să se dezvolte; și-a finalizat dezvoltarea în forma anterioară la nivelurile mineral, vegetal și animal și am ajuns la nivelul uman. Aici este necesară o atitudine conștientă, o înțelegere a ceea ce facem. Deci, trăim într-un timp care nu este simplu.

Trebuie să restabilim și să reconstituim între noi toate diferitele părți, să adunăm și să asamblăm întregul sistem într-un singur întreg.

Pentru a face acest lucru, trebuie să ne unim și să participăm Cum putem face asta? Omenirea încearcă în mod constant să se adune pentru că natura și societatea o împing spre acest lucru, dar nimic nu a avut succes. Acest lucru se datorează faptului că, pentru a face acest lucru, trebuie să trezim puterea superioară, astfel încât să ne influențeze.

Înțelepciunea Cabalei ne-a fost dată în acest scop. Aceasta explică cum să atragem aceeași forță care ne va modela. Trebuie doar să cerem corect. Înainte de a cere, trebuie să formulăm cererea, nevoia. Tocmai în acest scop studiem. Unde suntem, ce trebuie să cerem, cum cerem? Ceea ce înseamnă, cum dezvoltăm o dorință care este gata să se corecteze. Întreaga înțelepciune a Cabalei ne pregătește doar pentru acest lucru.

KabTV „Fundamentele Cabalei” din 10.02.2019

Înțelege-ți esența

Întrebare: Ce este omul, potrivit Cabalei? Care este esența lui?

Răspuns: Natura lumii noastre este împărțită în niveluri mineral, vegetal și animal. Conform stării noastre actuale, aparținem nivelului animal, deoarece, ca orice animal, suntem angajați în întreținerea corpului nostru, a vieții noastre pământești.

Cu excepția faptului că animalele se servesc cu ajutorul instinctelor care le comandă și le împinge să-și asigure existența, noi suntem comandați nu numai de instinctele personale, ci în principal de cei care sunt determinați de societate, de mediu.

În principiu, animalele au și o familie, o tabără, conducători. Dar totuși, se bazează pe un control clar natural, instinctiv, care vine din interior. Ierarhia și lupta lor se realizează direct și simplu, în timp ce la oameni este foarte dificil.

Nu înțelegem prin ce algoritm ar trebui să acționăm în legătură unul cu celălalt și în legătură cu societatea din jur. Nu suntem conștienți de modul în care societatea ne comandă și determină dezvoltarea noastră, valorile noastre și cum ne ghidează.

În acest sens, omul este pur și simplu confuz și nefericit în comparație cu animalele. Ele știu exact ce vor, se păstrează în mod clar descendenții și mediul înconjurător, în măsura în care le permite ecologia. Dar un om nu este așa.

Acesta vizează în mod constant autodistrugerea. La urma urmei, ceea ce ne este dat de natură nu este îndreptat spre dezvoltarea noastră pământească. Nu ar trebui să ne dezvoltăm doar în pentru a ne sluji corpul, pentru plăceri, hrană, sex, bogăție, etc. Vedem că acestea, de fapt, nu ne aduc nici o fericire sau împlinire, nici un profit real, ci doar ne întunecă viața.

Ne direcționăm greșit toate acțiunile. Dacă am putea folosi corect dorințele noastre sociale – faimă, putere, bogăție, cunoaștere – pentru a ne direcționa să atingem un nivel superior, starea de „om”, atunci am ajunge cu adevărat la nivelul „Omului”.

Close-up” KabTV 19.08.09

Nu trebuie să căutați faima pentru faptele bune

962.2Comentariu: IKabTVliya ne scrie: „Ți-am urmărit videoclipul în care spui că, dacă vrei să ajuti pe cineva, nu trebuie să te aștepți la nicio atitudine bună, nici cadou, nici recunoștință, nici măcar simplu„ mulțumesc ”, nimic. Aceasta este ceea ce numesti ajutor real. Dar acest lucru este imposibil. Să faci ceva bun și să nu te aștepți măcar la o privire recunoscătoare sau la o față zâmbitoare pentru asta. Dragă Michael Laitman, aceasta este utopie! Trebuie să fii de acord că acest lucru nu poate fi! ”

Răspunsul meu: Te înțeleg. Este într-adevăr foarte dificil, chiar imposibil. Totuși, dacă în același timp crezi că aduci o forță bună, o stare bună în lume, atunci stima de sine, măreția acțiunii tale, vor crește.

Întrebare: Mândria crește și ea în același timp?

Răspuns: Nu, cu condiția să crezi că doresti să faci lumea mai bună, să aduci bunătate lumii.

Întrebare: Dacă faci o faptă bună și crezi că vei primi o mulțumire, un cadou, chiar și o mică față zâmbitoare sau cel puțin o privire recunoscătoare, crezi că nu este o faptă bună?

Răspuns: Faci afaceri în același timp. Unul va spune mulțumesc, iti va arunca o privire, o femeie va zâmbi, și un copil.

Comentariu: Și imediat încep să mă simt bine.

Răspunsul meu: Da, desigur.

Comentariu: Ceea ce sugerezi este o comandă foarte înaltă.

Răspunsul meu: Nu. Oricine din lume poate spune că lumea noastră are nevoie de bunătate sau că se va destrăma și să ne aranjăm astfel încât să ne gândim doar la cum să aducem acțiuni bune, fapte și forță bună în ea. Să o facem și să fim recunoscători că egoismul nostru ne-a permis să o facem.

Comentariu: Sună foarte bine.

Răspunsul meu: Da. Este o mare afacere? Poti face asta?

Comentariu: Dar eu sunt un egoist din fire.

Răspunsul meu: Dar tu dai plăcere egoismului tău: „Voi face bine pentru lume”. Pot să mă respect pentru asta.

Întrebare: Este nevoie de un fel de educație preliminară sau este o persoană cu adevărat capabilă de aceasta?

Răspuns: Trebuie să mă calibrez astfel încât să mă respect pentru asta.

Întrebare: Cum se va schimba lumea atunci?

Răspuns: Lumea se va schimba în bine. Voi începe brusc să văd o mulțime de bine în lume în loc de ceea ce văd astăzi, că există doar rău în ea.

Întrebare: Este doar pentru că mi-am schimbat intenția?

Răspuns: Da. La urma urmei, totul depinde de modul în care privesc lumea.

Întrebare: Adică mă schimb și lumea se schimbă?

Răspuns: Exact!

Întrebare: Este posibil?

Răspuns: Depinde de tine! Deci, este posibil.

KabTV „Știri cu Dr. Michael Laitman” din 18.02.21

Percepția în calitățile corectate

608.02Întrebare: De obicei, știința împarte conștiința în subconștient și supra-conștiință. Ce crede Cabala despre asta?

Răspuns: În Cabala, există un singur mod de percepție, realizarea absolut exactă în calitățile noastre corectate.

Evident, aceste calități sunt diferite și sunt gradate pe aceeași scară egoistă: în măsura în care ne putem ridica deasupra egoismului nostru, putem discerne spațiul cabalist. Este aproape la fel ca în lumea noastră.

În lumea noastră, există o conștiință egoistă. Tot ceea ce simțim în ea, evaluăm, descriem, cumva, și din asta provin științele noastre.

Cu toate acestea, dacă ne schimbăm conștiința egoistă cu una altruistă ieșind din noi înșine, din asta se formează informația despre spațiul superior. Acesta este subiectul studiului înțelepciunii Cabalei.

KabTV „Întâlnirile cu Cabala”, 29.03.19

Paștele din punctul de vedere al realităților moderne, partea 9

400Întrebare: Acum vedem că evreii americani, extremiști de stânga și total împotriva Israelului, se simt încă evrei. Chiar în Israel, există o diversitate de opinii și atitudini. Cum poate o națiune atât de mare și diversă să simtă că suntem în Egipt și alegem acest drum?

Răspuns: Oamenii nu sunt numeroși, doar că fiecare evreu este „prea mult”. Fiecare dintre ei reprezintă un număr imens de oameni interiori în el. Prin urmare, ni se pare că sunt mulți dintre ei și sunt peste tot. Uneori se pare că nu există nimeni altcineva în această lume în afară de evrei.

Aceasta este o calitate specială care se manifestă în umanitate în acest fel. Sper că omenirea va realiza foarte repede acest lucru în sensul bun al cuvântului și va înțelege ce să facă.

Ce ar trebui să facă evreii? Există o singură cale de ieșire – să ne unim într-un mod bun. Dacă nu, atunci în locul bunului faraon care a fost în Egipt în primii șapte ani, va exista un faraon rău în al următorii șapte ani.

Șapte ani nu sunt ani, ci perioada de guvernare – Hesed, Gevura, Tiferet, Netzach, Hod, Yesod și Malchut. Este sistemul superior de control care coboară și guvernează într-un mod bun și, dacă nu, se întoarce și începe să guverneze într-un mod rău. Dacă nu înțelegeți într-un mod bun, va fi într-un mod rău.

Drept urmare, s-a dovedit că evreii au părăsit Egiptul puțin mai devreme. Acest lucru se face intenționat.

Deși s-a prezis că vor fi în Egipt timp de patru sute de ani, de vreme ce toate cele patru etape ale conștiinței de sine și ale egoismului și ieșirea din el trebuie trecute complet (numele Creatorului – Yud-Hey-Vav-Hey , – Keter, Hochma, Bina, Zeir Anpin, Malchut), dar au rămas acolo doar două sute zece ani, deoarece așa-numiții ani se încadrează în restul perioadei dinaintea timpului nostru. Dar chiar și în vremea noastră, suntem încă în exil.

Prin exil, înțelegem exilul spiritual, nu fizic. Faptul că am ajuns aici sau că cineva a ajuns în America și persoana respectivă spune: „Nu sunt în exil, sunt în țara sfântă” – totul este greșit. Suntem încă în exil.

KabTV „Știri cu Dr. Michael Laitman”

“Care este esența reală (adevăratul sine) al unei persoane? Cum o putem diferenția de personalitate? Puteți explica mai multe despre esență? Cum vedem esența unei persoane?” (Quora)

Dr. Michael LaitmanMichael Laitman, pe Quora: Care este esența reală (adevăratul sine) al unei persoane? Cum o putem diferenția de personalitate? Puteți explica mai multe despre esență? Cum vedem esența unei persoane

Natura se împarte în patru niveluri: mineral, vegetal, animalși uman. În prezent, aparținem nivelului animal, deoarece ca și animalele, suntem angajaţi în a ne menține corpul și viața pământească.

Animalele, totuși, în mod instinctiv acţionează pentru ele însele. Noi, pe de altă parte, pe lângă instincte, suntem influențați de societate. Cu alte cuvinte, animalele trăiesc într-un cadru care le ghidează să-și asigure supraviețuirea, în timp ce noi suntem direcționați pe lângă instinctele noastre de societate.

În principiu, animalele au și familii, grupuri și conducători. Cu toate acestea, ierarhiile și luptele lor se bazează pe un control natural și instinctiv care apare din interior, ceea ce face ca împlinirea lor să fie directă și simplă.

Avem o situație mult mai complexă decât animalele. Nu știm cum să acționăm în conexiune unul cu celălalt, cu societatea înconjurătoare și cum ne influențează societatea și ne determină dezvoltarea și valorile. În acest sens, suntem mult mai confuzi și mai nefericiţi decât animalele, care știu exact ce vor și ce trebuie să facă pentru a-și asigura supraviețuirea, atât cât le permite mediul și ecologia.

Noi oamenii, pe de altă parte, ne autodistrugem. Natura ne oferă abilități suplimentare pentru a transcende dezvoltarea noastră pământească și, atunci când folosim acest exces în direcția dezvoltării noastre pământești, numai în direcţia de a ne servi dorinţele egoiste, atunci încercăm să ne împlinim excesiv cu mâncare, sex, bogăție și așa mai departe. Drept urmare, nu găsim fericire durabilă sau semnificativă, nici câștiguri reale, ci dimpotrivă, o viață care devine mai întunecată și mai goală.

Dacă în loc să încercăm să direcționăm abilitățile suplimentare pe care natura ne le oferă, pentru beneficii proprii în detrimentul celorlalți și al naturii, ceea ce ne conduce într-o prăpastie în creștere, ne-am folosi dorințele sociale de bani, respect, control și cunoaștere ca mijloc de a atinge un nivel mai înalt al realității, nivelul uman, atunci am atinge acel nivel la maxim: o stare de conexiune pozitivă între noi și descoperirea unei noi vieți de fericire, încredere, armonie și echilibru cu natura.

Bazat pe emisiunea KabTV „Prim-plan” cu Cabalistul dr. Michael Laitman pe 19 august 2009.

Scris / editat de studenții cabalistului Dr. Michael Laitman

Algoritmul corect al comportamentului

707Algoritmul corect al comportamentului este armonia cu natura din care vom înțelege ce înseamnă nivelul „uman”. Vedem și studiem nivelul animalelor. Și ce înseamnă nivelul „uman”? Nu știm cum l-a creat natura.

Natura minerală, vegetală și animală există instinctiv, este supusă unor legi stricte care sunt puse în aplicare fără întrebări. Iar omul a fost creat cu voință liberă pentru a învăța de la natură cum ar trebui să acționeze, să fie de acord și să efectueze aceste acțiuni. Atunci va fi fericit.

Legea echilibrului este legea de bază a naturii. Dacă nu există echilibru, atunci apar imediat probleme. Ca și în corpul nostru, presiunea crește, temperatura crește, alți parametri se schimbă și o persoană se îmbolnăvește imediat, deoarece sistemele sale interne nu sunt echilibrate.

Suntem la fel în ceea ce privește natura. Căldură, frig, schimbări ale presiunii atmosferice, dezastre naturale, toate acestea sunt schimbări între diferite sisteme ale naturii.

Natura ne-a creat astfel încât noi înșine să putem descoperi formula echilibrului nostru cu ea. Și atunci vom deveni la fel de perfecți, armonioși, și chiar eterni, ca natura însăși. Dar trebuie să ajungem la asta singuri.

Întrebare: Nivelul „uman” este nivelul de echilibru cu natura?

Răspuns: Absolut! Mai mult, este în funcție de alegerea omului, efortul omului, spre deosebire de toate celelalte părți ale naturii care se află în echilibru natural, instinctiv, cu aceasta.

După ce a ajuns la echilibru cu natura, omul va primi o plăcere deplină. Toate dorințele sale vor fi împlinite.

KabTV „Close-up” din 19.08.09