Deconectarea comunităților, partea a 4-a

Asimilarea este imposibilă

Întrebare: Pe teritoriul Germaniei, evreii au apărut pentru prima dată cu romanii în secolul al V-lea AD, dar epicentrul așezărilor evreiești datează din secolul al X-lea.

Ca și în Spania, au contribuit la dezvoltarea economiei și a comerțului. În ciuda instabilității situației evreilor, Germania a devenit unul dintre cele mai importante centre ale comunității evreiești. Aici s-a dezvoltat un tip special, comunitatea Ashkenazi. Până în secolul al XVII-lea, centrul comunității Ashkenazi s-a mutat în Polonia, Lituania și Praga.

Așa a descris istoricul german de origine evreiască Heinrich Graetz starea evreimei germane : „Dacă organismul construit laborios al unei națiuni și-a pierdut vitalitatea, legăturile care leagă părțile individuale sunt slăbite, iar dizolvarea internă s-a impus, chiar și în mod despotic, voința care ține membrii într-o uniune mecanică adică pe scurt, că dacă moartea este obișnuită în starea sa corporală și a fost înmormântat organismul, acesta poate fi resuscitat suferind o renaștere? ”

În plus, a început procesul de masă al convertirii evreilor în creștinism, asimilare și emancipare. Ce vedeți ca fiind problema asimilării?

Răspuns: Cert este că este imposibil. De îndată ce începe asimilarea, antisemitismul se ridică imediat cu o astfel de forță încât asimilarea este suspendată și, în ciuda faptului că evreii ar dori foarte mult să se dizolve în oamenii dintre care trăiesc în prezent, este imposibil.

Comentariu: Totuși, ați spus că diseminarea evreilor între alte națiuni și amestecarea reciprocă are un scop.

Răspunsul meu: Scopul nu este de a se amesteca fizic, ci de a aduce propria lor ideologie, cultură și monoteism națiunilor lumii. Vorbim despre o mișcare istorică care a existat câteva mii de ani.

Este scris în Tora că evreii ar trebui să aducă lumină tuturor națiunilor. Pentru a face acest lucru, ei trebuie să devină sursa lor. Cu alte cuvinte, ele nu trebuie dizolvate, ci ar trebui să fie o sursă de lumină, cunoaștere, monoteism și o atitudine corectă față de dezvoltarea civilizației în fiecare națiune.

Pentru mai multe despre acest subiect, citiți cărțile mele Ca un mănunchi de spice: de ce unitatea și garanția reciprocă sunt apelul de astăzi al orei, și Alegerea evreiască: unitate sau antisemitism, fapte istorice despre antisemitism ca reflectare a discordiei sociale evreiești

 Din „Analiza sistematică a dezvoltării poporului Israel” KabTV, 8/12/19

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed