“O Constituţie dintr-o propoziţie” (Linkedin)

Noul meu articol pe Linkedin O Constituţie dintr-o propoziţie

Evident, națiunea evreiască este diferită de oricare alta. Chiar și atunci când vrem să credem că suntem aşa, viața sau mai bine zis restul națiunilor, nu ne permit să gândim așa. Când s-a înființat Statul Israel, am căutat să ne conducem țara în conformitate cu regulile care păreau adecvate la acea vreme. Drept urmare, am urmat în principal Regula Obligatorie Britanică, cu „rămăşiţe” din guvernarea otomană care a precedat-o.

Cu toate acestea, de la o alegere la alta, ne dăm seama că sistemul nostru de guvernare eșuează; oamenii sunt nemulțumiți, iar guvernul este disfuncțional. Nu putem fi ca alte țări pentru că nu am fost formați ca alte țări și nu suntem meniți să fim ca alte țări. Suntem meniți să fim o am segula, o națiune virtuoasă, care servește ca „lumină pentru națiuni” urmând o Constituție dintr-o singură frază: „Iubește-ți aproapele ca pe tine însuți” (Lev. 19:18).

Înțelepții noștri știau asta, desigur. Rabinul Akiva a declarat că aceasta era marea regulă a Torei; Bătrânul Hillel i-a spus unui om care dorea să înțeleagă esența legii evreiești: „Ceea ce urăști, nu face altora” și nenumărate alte referințe din scrierile evreiești mărturisesc centralitatea conceptului de iubire pentru alții și responsabilitate reciprocă în dreptul evreiesc.

Fondatorii țării noastre au fost, de asemenea, foarte conștienți de această lege și de vitalitatea ei pentru succesul nostru. David Ben Gurion, liderul comunității evreiești din Israel înainte de înființarea Israelului și primul prim-ministru al țării, a scris că „Iubiți-vă aproapele ca pe voi înșivă” este porunca supremă a iudaismului. Cu aceste trei cuvinte [lungimea frazei în ebraică], s-a format legea umană eternă a iudaismului … Statul Israel va fi demn de numele său numai dacă structurile sale sociale, economice, politice și judiciare se bazează pe aceste trei cuvinte eterne”.

Aaron David (AD) Gordon, ideologul și forța spirituală din spatele sionismului practic și al sionismului muncitoresc, a făcut ecou cuvintelor lui Ben Gurion atunci când a scris: „Tot Israelul este responsabil unul pentru celălalt” … [și] numai acolo unde oamenii sunt responsabili unul pentru altul este Israelul”. Și în cele din urmă, Eliezer Ben Yehuda, cel care a reînviat limba ebraică, a afirmat că „încă nu am deschis ochii și am văzut că doar unitatea ne poate salva. Doar dacă ne unim cu toții … pentru a lucra în favoarea întregii națiuni, munca noastră nu va fi în zadar”.

Din păcate, nu ne-am construit sistemele sociale, economice, politice și judiciare pe aceste trei cuvinte, așa cum stipulase Ben Gurion și nici nu ne-am unit „pentru a lucra în favoarea întregii națiuni” așa cum a cerut Ben Yehuda, nici nu am devenit „responsabili unul pentru celălalt” după cum a specificat David Gordon. Drept urmare, ca țară și ca națiune, eșuăm lamentabil. Dacă vom continua pe această cale, nu vom avea un viitor aici. În cel mai bun caz, vom „scăpa de disconfort până când vor rămâne prea puțini pentru a merita numele de stat și vor fi înghițiți de arabi”, așa cum a spus cabalistul și gânditorul Rav Yehuda Ashlag. În cel mai rău caz, vom fi dispersați cu forța, fie prin război, fie prin război civil.

Dacă vrem să evităm această soartă îngrozitoare dar sigură, nu avem de ales decât să înțelegem că națiunea noastră este una spirituală și ca atare, țara noastră trebuie să se întemeieze pe legea spirituală a iubirii celorlalți: „Iubește-ți aproapele ca pe tine însuţi”. Aceasta este singura Constituție care este potrivită pentru țara noastră și pentru poporul nostru și singurul mod de guvernare care va face din Israel un stat binevenit printre națiuni.

Chiar și Henry Ford, care detesta evreii din vremea sa atât de vehement încât a devenit idolul lui Hitler și a primit de la el cea mai mare distincție, pe care un german nu a putut-o primi, i-a admirat pe evreii din antichitate tocmai pentru că structura lor socială se baza pe aceste „trei cuvinte eterne”. ”Așa cum a spus Ben Gurion, Ford a scris: „Reformatorii moderni, care construiesc modele de sisteme sociale … ar face bine să se uite la sistemul social sub care erau organizați primii evrei”.

Astăzi, sarcina primordială din faţa noastră este să stabilim o astfel de educație în națiune, care să ne ridice mai presus de toate disputele și certurile noastre și să stabilească unitatea, responsabilitatea reciprocă și într-adevăr iubirea față de ceilalți din națiune. Și întrucât ura este atât de înrădăcinată în interiorul națiunii, această educație trebuie să cuprindă întreaga națiune, în toate fracțiunile sale, în mod egal și să se aplice tuturor vârstelor. Trebuie să ne reformăm societatea de la una în care guvernează invidia și ura, la una în care sprijinul și iubirea dau tonul până când realizăm practic principiul „Iubiți-vă aproapele ca pe voi înșivă”. Aceasta este singura guvernare viabilă a Israelului.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed