“O soluție în două direcții pentru antisemitismul din campusuri” (Linkedin)

Noul meu articol pe Linkedin O soluție în două direcții pentru antisemitismul din campusuri

Academia a devenit un bastion al antisemitismului pe tot globul și atât Regatul Unit cât și SUA nu sunt excepții. Cel mai recent caz de declarații inflamatorii împotriva evreilor și Israelului a apărut de la David Miller, profesor de sociologie politică la Universitatea din Bristol, care pledează pentru „încetarea sionismului” și care a acuzat studenții evrei de a fi folosiți ca „pioni politici de către un regim străin violent, rasist, angajat în curățarea etnică”. Ura împotriva evreilor nu va fi încheiată spunând că nu are dreptate. Ca evrei, putem opri problema antisemitismului doar printr-o abordare în două direcții: explicând rădăcina acestuia și îndeplinindu-ne rolul așteptat – să stabilim unitatea între noi.

Așa cum este scris în Cartea Zohar, „Totul se bazează pe iubire” (VaEtchanan). Este obligația poporului evreu să se unească, pentru a arăta calea spre coeziunea și echilibrul întregii rase umane, prin implementarea marelui principiu al Torei: „Iubește-ți aproapele ca pe tine însuți”. Când se va întâmpla acest lucru, animozitatea față de evrei și Israel se va transforma în laudă și apreciere.

Cuvintele lui Miller nu au lăsat pe nimeni indiferent. Un număr mare de cărturari au semnat o scrisoare care susținea dreptul lui Miller la libertatea academică, în timp ce sute de profesori din întreaga lume, în schimb, au scris o altă scrisoare în care criticau prostia sa plină de ură. Între timp, Universitatea Bristol nu l-a îndepărtat din poziția sa, ci doar și-a exprimat nesusținerea declarațiilor sale.

Oricât de inconfortabil ar fi, antisemitismul este o manifestare naturală a oamenilor. Putem pedepsi pe cei care ne urăsc în campusurile universitare sau în orice alte instituții de învățământ dar asta nu va pune capăt niciodată problemei. În locul acestui profesor antisemit vor mai fi alţi o sută și alte două sute și mii și mii, care vor continua să se înmulțească în întreaga lume. Vedem deja acest fenomen incontestabil în America, unde forțele împotriva studenților evrei nu numai că cresc, dar în timp se întăresc. Marea valoare pe care tradiția evreiască a dat-o educației atrage mulți tineri evrei în campusurile universitare, iar participarea lor proeminentă îi face ţintă a sentimentelor antievreiești și antisioniste.

Trebuie să înțelegem că ceea ce se află în spatele antisemitismului îşi găseşte rădăcinile în istorie până în Babilonul antic, unde poporul evreu a apărut acum aproximativ 4.000 de ani. Oamenii din Babilon au prosperat la început și au lucrat în unitate spre obiective comune, dar mai târziu, pe măsură ce ego-urile lor s-au intensificat şi i-au înstrăinat unul de celălalt, au căzut în ură nefondată.

Soluția propusă de Nimrod, regele Babilonului a fost dispersarea poporului. El a susținut că atunci când oamenii sunt departe unul de celălalt, nu se ceartă. Avraam, pe atunci un renumit înțelept babilonian, a sugerat o a doua soluție. El a observat integralitatea naturii și a subliniat că natura dictează societatea umană în cele din urmă, ca aceasta să devină unită. Prin urmare, el a făcut campanie pentru a uni babilonienii în ciuda ego-urilor lor în creștere.

Astăzi omenirea se află într-o stare foarte asemănătoare cu cea pe care a trăit-o Babilonul antic. Suntem interdependenți la nivel global, dar în același timp suntem înstrăinați unul de celălalt. Dar pentru că ne-am răspândit deja în întreaga lume, soluția de separare a lui Nimrod nu mai este practică. Acum ni se cere să folosim metoda lui Abraham.

Deoarece noi, ca evrei, am implementat atunci metoda lui Avraam și am obținut o stare de conexiune optimă, trebuie să reaprindem unitatea și să învățăm metoda de conexiune cu întreaga umanitate. Dacă nu reușim să facem acest lucru, presiunea împotriva poporului evreu va continua să crească.

Antisemitismul poate fi rezolvat numai prin două aspecte: 1) pledoaria împotriva antisemitismului pe de o parte și 2) buna funcționare a rolului lui Israel de a fi exemplu și de a educa pentru unitate pe de altă parte. Acest lucru trebuie să aibă loc atât în teorie cât și în practică. Cu alte cuvinte, trebuie să explicăm că, atunci când națiunea evreiască a căzut din apogeul său moral al iubirii pentru ceilalți, a început ura față de Israel printre națiuni. Prin antisemitism, națiunile ne îndeamnă să dezvăluim metoda conexiunii. Prin urmare, poporul lui Israel, descendenți ai vechilor babilonieni care l-au urmat pe Avraam, sunt obligați să dea un exemplu pentru întreaga omenire și să devină astfel o lumină pentru națiuni.

Așa cum este scris în Cartea Zohar, „Totul se bazează pe iubire” (VaEtchanan). Este obligația poporului evreu să se unească, pentru a arăta calea spre coeziunea și echilibrul întregii rase umane, prin implementarea marelui principiu al Torei: „Iubește-ți aproapele ca pe tine însuți”. Când se va întâmpla acest lucru, animozitatea față de evrei și Israel se va transforma în laudă și apreciere.

 

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed