Congresul din Mexic – „O inimă pentru toţi” 17-19.07.2015, Lecţia nr. 5

Lecția 5 – Rugăciunea celor mulți

1.Cel care dorește să slujească Creatorului în Adevăr, trebuie să se includă în toată creația și să se unească cu toate sufletele, să fie încorporat în ele și ele în el. Însemnând, că nu ar trebui să aibă nimic care să rămână în el, cu excepția a ceea ce este necesar pentru el să se conecteze cu Shechinah. Pentru a ajunge la acest lucru, trebuie să ne apropiem unul de altul și să fim conectați cu mulți oameni, deoarece în funcție de numărul de persoane care servesc Creatorul, mai multă lumina din Shechinah se va dezvălui. Pentru aceasta omul trebuie să se includă cu toți oamenii și întreaga creație, până când totul se ridica la rădăcina, pentru corectarea Shechinah.
Din Caratea Un drapel peste Câmpul Ephraim, Parașat BeShalach

2.284) Ori de câte ori o persoană se roagă cu rugăciunea ei, ar trebui să se includă în public, în publicul multiplu, după cum este scris despre Sunamita când Elisei i-a spus: „Vrei să vorbim de tine împăratului?”
285) Și ea a spus: „Eu locuiesc în mijlocul poporului meu.” Cu alte cuvinte, a spus ea, „Nu am nici dorința de a fi menționat mai sus, ci să pun capul meu în rândul maselor și să nu părăsesc publicul. În mod similar, omul ar trebui să fie inclus în public și să nu iasă din el ca uni.
Zohar Laam, VaYetze, 284-285

3.Profesorul meu, binecuvântată memoria lui, m-a avertizat pe mine mine și toți prietenii care erau cu el în societate,că înainte de rugăciunea de dimineață trebuie să acceptăm porunca pozitivă „iubește-și prietenul ca pe tine însuți”, cu intenția de a iubi tot Israelul ca propriul nostru suflet. Și astfel rugăciunea va crește împreună, cu rugăciunea a tot Israelul, și obținem corectarea sus.
Și în ceea ce privește iubirea de prieteni printre noi, fiecare dintre noi trebuie să se includă și să simtă ca și cum el este un organ în interiorul prietenilor lor. Și profesorul meu m-a avertizat foarte serios, în ceea ce privește această chestiune.
Chaim Vital, Poarta Reîncarnărilor, Introducere 38

4.Omul nu ar trebui să stea singur, fără ceilalți, cerând pentru sine, chiar dacă este pentru a aduce mulțumire Creatorului său, cu excepția pentru întreaga colectivitate, deoarece cel care cere pentru sufletul său nu construiești, ci mai degrabă el aduce condamnare sufletului său …
Deci, la fel este și în muncă, atunci când unul se roagă singur, el se îndepărtează de colectiv și își distruge sufletul. Nu a fost nici trezire individuale pentru oricare dintre fiii lui Israel, pentru a solicita ceva  separat, deoarece nimeni nu a avut o lipsă, pentru că nu se simt separați, iar acest lucru a fost puterea lor, atunci când au ieșit din Egipt, cu mâna întinsă.
Fiecare persoană trebuie să folosească toată puterea ei să se alăture colectivului Israel, în toate cererile către Creator, în rugăciune și în muncă … și să fie incluse în această singură unitate, rădăcina întregului Israel.
Baal HaSulam, PriChacham la Tora, Nu este încă timpul să strângem turma

5.514) Toate rugăciunile din lume, rugăciunile celor mulți, sunt rugăciuni. Dar o rugăciune solitară nu intră înaintea Împăratului Sfânt, decât cu mare forță.
515) Prin urmare, cineva ar trebui să se roage rugăciunea lui în colectiv, deoarece El nu disprețuiește rugăciunea lor, chiar dacă acestea nu sunt toate cu intenție și voința inimii, după cum este scris: „El a privit la rugăciunea nevoiașilor. „Astfel, El observă numai rugăciunea unui individ, dar cu o rugăciune a celor mulți, El nu disprețuielte rugăciunea lor, chiar dacă aceșteia sunt nevrednici.
Zohar Laam, VaYechi, 514-515

6.Atunci când o persoană se roagă pentru ea, aceasta nu este etern … Din acest motiv, Creatorula  pregătit lumea și plinătatea ei, așa cum au spus înțelepții, „Unul ar trebui să spun, toată lumea a fost creată pentru mine” (Sanhedrin 37:71) , ceea ce înseamnă că el trebuie să se roage pentru întreaga lume …
Aceasta este o regulă mare, că numai omul a fost numit „ființă creată”, adică el singur, și alături de el este behinah (de stat) din Shechinah Sfântă. Rezultă că, atunci când unul se roagă pentru colectiv, înseamnă că se roagă pentru Shechinah Sfântă care este în exil, care are nevoie de toate salvarea, iar acest lucru este „etern”, iar acest lucru este exact modul în care este dezvăluită Lumina Rachamim (milei) .
Când cineva trezeste Rachamim (mila) asupra lui însușii, el se angajează în statul de primire pentru sine. Și cu atât mai mult cu cât crește în rugăciune, nu numai că nu pregătește un vas de echivalență; în schimb, scântei de primire sunt țesute în el.
Astfel, el se îndreaptă în direcția greșită, ceea ce înseamnă că în timp ce el ar trebui pregătească vasele de dăruire, în loc de asta el pregătește vasele de primire.
Rezultă că numai atunci când unul se roagă pentru colectiv, el pregătește vasele de dăruire, și cu cât se roagă mai mul, el construiește vase de dăruire, în care poate fi descoperită Lumina dăruirii.
Scrierile lui Rabaș, Vol 3, Dargot Hasulam, Articolul ”Fugi, iubitul meu”

7.Sfântul Zohar sfătuiește persoanele cu o cerere internă, care nu poate accepta starea în care sunt, […] Sfatul este de a cere pentru întreaga colectivitate. Cu alte cuvinte, tot ceea ce se simte că îi lipsește  și cere împlinire, ar trebui să nu spună că este o excepție, în sensul că el merită mai mult decât ceea ce are colectivul. Mai degrabă, „Eu locuiesc în mijlocul poporului meu”, adică cer pentru întreaga colectivitate, deoarece doresc să ajungă la o stare în care nu voi avea nici o grijă pentru mine, dar numai pentru Creator, să aibă mulțumire. Prin urmare, nu contează pentru mine dacă Creatorul primește plăcere de la mine sau poate primi plăcere de la alții.
Cu alte cuvinte, el cere Creatorului să ne dea o astfel de înțelegere, care se numește „în întregime pentru Creator.” Aceasta înseamnă că el va fi sigur că nu se înșeală că vrea să dăruiască  Creatorului, că de fapt el se gândește numai la propriul interes, adică că el va simți plăcerea și încăntarea.
Prin urmare, el se roagă pentru colectiv. Acest lucru înseamnă că, dacă există câțiva oameni în colectiv, care pot ajunge la obiectivul de Dvekut cu Creatorul, iar acest lucru va aduce Creatorul mai mult mulțumire dacă el însuși a fost recompensat cu aproapierea de Creator, el renunță. În schimb, el dorește ca Creatorul să îl ajute, deoarece acest lucru va aduce mai mult de mulțumire sus decât din propria muncă. Din acest motiv, el se roagă pentru colectiv, ca Creatorul să ajute întregul colectiv și le va da acel sentiment – că vor primi satisfacție în a fi capabil de a dărui Creatorului, să-i aducă Lui mulțumire.
Scrierile lui Rabaș, Vol 1, Rugăciunea celor mulți

8. Trebuie să se roage întotdeauna pentru prietenul său, căci (rugându-se) pentru sine nu este foarte eficient, deoarece „nu se poate elibera singur din închisoare”. Dar pentru prietenul său primește un răspuns rapid. Și astfel, fiecare ar trebui să se roage pentru prietenul său, în acest fel se ajută unul pe altul și ambii sunt ajutați. Despre aceasta, s-a spus, „Israel Arevim (responsabil) unul pentru celălalt. Sensul Arvut provine de la cuvântul „plăcut” și implică „îndulcire”, … pentru că s-au îndulcit reciproc cu rugăciunile lor, atunci când se roagă unii pentru alții, și de aceea eisunt ajutați.
Rabbi Noe Elimelech, Likutei Shoshana

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed