Congresul din Mexic – „O inimă pentru toţi” 17-19.07.2015, Lecţia nr. 3

Societatea ca mijloc pentru actualizarea scării spirituale

1.Omul întreg înseamnă că unul a ajuns deja la nivelul de „Tora, Israel și Creatorul sunt una”. Din acest motiv, obţinerea Shechinah este cu siguranță foarte importantă, deoarece scopul este de a ajunge la acest nivel. Cu toate acestea, pentru a atinge Fața Shechinah trebuie să existe mai întâi o pregătire, astfel încât omul va fi gata pentru asta … si doar când cineva lucrează spre iubirea pentru alţii este în măsură să ajungă la adeziunea cu Creatorul.
Scrierile lui Rabaş, Vol 1, Care este avantajul muncii faţă de recompensă

2.Chiar dacă vom vedea că există două părți ale Torei: Primul – Mitzvot intre om si Dumnezeu, iar al doilea – Mitzvot intre om si om, ambele sunt unul și același lucru … Astfel, atunci când omul îşi completează munca în iubire și dăruire pentru prieten şi  ajunge la cel mai înalt punct, completeaza, de asemenea, iubirea și dăruirea pentru Creator. În această stare nu există nici o diferență între cele două, pentru că tot ce este în afara corpului, adică propriul interes este judecat la fel – fie dăruieşte prietenului fie dăruieşte multumire Creatorului său.

Aceasta este ceea ce presupune Hillel Hanasi, că „Iubeste-ti prietenul ca pe tine insuti” este scopul final în practica. Asta se datorează faptului că este cea mai clară formă pentru omenire. Nu ar trebui să greşim cu fapte, pentru că ele sunt stabilite în fața ochilor noştri. Știm că dacă vom precede propriile nevoi, este daruire. Din acest motiv, Hillel nu definește obiectivul ca „Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău, cu toată inima ta și cu tot sufletul tău și cu toată puterea ta”, deoarece acestea sunt într-adevăr unul și același lucru. Este așa pentru că cineva ar trebui să îşi iubească de asemenea prietenul din toată inima și cu tot sufletul și cu toată puterea lui, pentru că acesta este sensul cuvintelor „ca pe tine însuți.” La urma urmei omul se iubește pe siguranță pe sine însuşi, cu toată inima și sufletul şi puterea,  dar în ceea ce privește Creatorul, se poate se înșela; și cu prietenul se poate afla tot timpul în faţa ochilor
Baal HaSulam, Iubirea pentru Creator şi Iubirea pentru Fiinţele Create.

3.Iubirea este ceva care este inimii, iar inima nu este de acord cu ea prin natura sa. Atunci ce se poate face cineva pentru ca iubirea pentru alţii să îi atingă inima?

De aceea au fost date 612 Mitzvot: ele au puterea de a induce o senzație în inimă. Cu toate acestea, deoarece este împotriva naturii, acea senzație este prea mică pentru a avea capacitatea de a păstra iubirea de prieteni de facto, chiar dacă el are o nevoie pentru asta …

Sfatul pentru cineva de a fi în măsură să îşi crească puterea în legea, „Iubeste-ti prietenul,” este iubirea de prieteni. Dacă toată lumea este anulată înaintea prietenul său și se amestecă cu el, au devenit o singură masa, unde toate micile părțile care doresc iubirea altora se unesc într-o forță colectivă, care constă din mai multe părți. Și atunci când el are o mare putere, el poate executa iubirea altora.

Și atunci el poate obţine iubirea pentru Dumnezeu. Dar condiția este ca fiecare să se anuleze înainte celuilalt. Cu toate acestea, atunci când el este separat de prietenul lui, el nu poate primi partea pe care ar trebui să o primească de la prietenul său. Astfel, toată lumea ar trebui să spun că nu este nimic în comparație cu prietenul său.
Scrierile lui Rabaş, Conform cu ceea ce este explicat despre iubeşte-ţi aproapele ca pe tine însuţi.

4.Aceia dintre ei care au fost de acord să se unească într-un grup, au înţeles că nu este o aşa mare distanţă între ei, în sensul că recunosc necesitatea de a munci în iubire pentru ceilalţi. De aceea, fiecare dintre ei va putea face concesii în favoarea celorlalţi, şi se pot uni în jurul acestui lucru.
Rabaş, Fă-ţi un Rav şi cumpără-ţi un prieten  – 2

5.Iubirea de prieteni, care este construită pe baza iubirii celorlalți, prin care ei pot atinge iubirea Creatorului, este opusul a ceea ce este în mod normal considerat iubirea de prieteni. Cu alte cuvinte, iubirea pentru alții nu înseamnă că prietenii mă vor iubi. Mai degrabă, eu sunt cel care trebuie să iubească prietenii …

Deoarece se dorește realizarea Dvekut [adeziune] cu Creatorul, numită „echivalenta de forma”, adică să nu ne gândim la propriul beneficiu … Omul trebuie să revoce propria valoare, și toată viața pe care dorește să o trăiască să fie numai cu luarea în considerare a capacității sale de a lucra pentru binele altora, începând cu iubirea pentru alţii, între om și om, până la iubirea pentru Creator.

Astfel, în plus, aici este un loc unde se poate spune că orice face el este fără interes propriu, deoarece prin raţiune, prietenii sunt cei care ar trebui să-l iubesc, dar el depăşeşte rațiunea, merge deasupra ei și spune „Nu merită să trăiesc pentru mine însumi.” Și, deși el nu este întotdeauna la un grad el este capabil să spun asta, aceasta este, totuși, scopul muncii. Astfel, el are deja ceva care să îi răspundă corpului.
Rabaş, Vol 1, Ce să căutăm în Adunarea prietenilor

6.Există o putere specială în adeziunea cu prietenii. Deoarece opiniile și gândurile trec de la unul la altul prin adeziunea dintre ei, fiecare este amestecat cu puterea celuilalt, și de aceea fiecare persoană din grup are puterea întregului grup. Din acest motiv, deși fiecare persoană este un individ, el conține puterea întregului grup.

Rabaş, Nevoia pentru Iubirea de prieteni

7.Pentru a fi integrat unul în altul, fiecare trebuie să se anuleze înaintea celorlalţi. Asta se face văzând meritele prietenilor şi nu defectele lor. Dar cel care se crede puţin mai superior decât prietenii, nu poate să se unească cu ei.
Rabaş, Scopul Societăţii 2

8.Fiecare student trebuie să preamărească virtuţile fiecărui prieten şi să îl aprecieze ca şi cum ar fi cel mai mare din generaţie. Apoi mediul îl va influenţa, ca un mediu suficient de mare, deoarece calitatea este mai importantă decât cantitatea.
Rabaş, Ce să căutăm în Adunarea prietenilor

9.fiecare student trebuie să simtă că el este cel mai mic dintre toţi prietenii şi atunci el va fi capabil să primească aprecierea măreţiei de la toţi. Este aşa pentru că acela care este mai mare, nu poate primi de la cel mic, şi cu atât mai mult să fie impresionat de cuvintele acestuia. Doar cel mic este impresionat de aprecierea celui mai mare.
Rabaş, Privind importanţa prietenilor

10.Omul trebuie să lase să se descopere iubirea din inima lui faţă de prietenii săi, deoarece revelând-o el evocă inimile prietenilor către prieteni, pentru ca şi ei să simtă că fiecare dintre ei practică iubirea faţă de prieteni. Beneficiul este că în această manieră, omul primeşte putere pentru a practica iubirea de prieteni mai cu convingere, deoarece forţă iubirii fiecăruia este integrată în ceilalţi.
Scrierile lui Rabaş, vol 1, Privind iubirea de prieteni

11.Faceţi ce puteţi şi salvarea Domnului este ca o clipire de pleoape. Cel mai important lucru pentru voi astăzi este unitatea prietenilor. Depuneţi efort în asta, din ce în ce mai mult, pentru că ea poate recompensa toate defectele
Scrierile lui Baal HaSulam, scrisoarea nr. 10

 

 

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed