Congresul din New Jersey – Materiale de studiu pentru lectia 1

one-convention-2015-300x300Lectia nr 1: Cei zece ca un vas spiritual
Surse autentice timpurii pentru cei zece

 1) Rabbi Yochanan a spus, este scris “Eu voi fi sfințit printre Israel”. Totul cu privire la Kedusha (sfințenie) nu poate fi în mai puțini de zece.
Talmud Bavli, Masechet Megilah, Pagina 23/2

2.Rabbi Chalafta Ben Dosa spune, Cei zece sezand si luandu-si angajamentul în Tora, Shechinah locuiește printre ei, asa cum este scris (Psalm 82), “Creatorul sta in adunarea celor puternici”
Mishna, Masechet Avot, Capitolul 3, Versetul 6

3) Rabbi Shimon Bar Yochai a expus secretele Torei, cu prietenii ascultand vocea lui si unindu-se cu el, fiind in conexiune, fiecare raspunzand cu partea lui.
Ramchal, Mighty in Heaven, 24

4) Toti stateau in jumatate de cerc, cu afectiune si cu iubire, ca un singur pachet, la fel ca Sanhedrin, fara sa se suspecteze unul pe celalalt, deoarece se puteau vedea unul pe celalalt si sa se auda discutand unul cu celalalt, rezultand o disciplina corecta.

Comentariul lui Rashi cu privire la Talmud Bavli, Masechet Cholin

5) Israel nu va fi răscumpărat de durere, nici de robie, nici din intrebarile lor sau furie si nici de presiuni sau  lipsa mancarii, doar de cei Zece sezand impreuna, fiecare citind si impartasind cu prietenii lui, astfel vocilor lor vor fi auzite, asa cum a fost scris (Obadiah capitolul 1), “Pe muntele Sionului va fi eliberare și va fi sfințenie”.
Tana Dovi Eliyahu Zota, Capitolul 14

6) 105) Este scris, cat de iubit este Israel de Creator, ca oriunde ar fii ei, Creatorul este cu ei, pentru ca El nu si-a luat dragostea de la ei, asa cum este scris, “Si lasa-i sa-MI faca un sanctuar, ca sa locuiesc in mijlocul lor”, deoarece Shechinah vine la sinagoga mai devreme.

106) Fericit este omul care este printre primii Zece in sinagoga, deoarece prin ei este adunarea finalizata, care nu este mai mică de zece. Ei sunt aceia care sunt primii sfintiti de Shechinah. Dar trebuie sa fie zece in sinagoga in acelasi timp, si nu sa vina unul cate unul, astfel încât finalizarea organelor sa nu fie impiedicata, deoarece toti zece sunt organe ale unui singur corp in care Divinitatea locuieste.
Zohar Laam, Nasso, 105-106

7) Cand mai multi prieteni se aduna impreuna, fiecare are o cantitate mica de putere, care este mai bine sa iasa din iubirea de sine, dar ei nu au destula putere si importanta de a darui, sa devina independenti si fara ajutor din afara. Astfel, toate aceste persoane se anuleaza unul pe celalalt. Cel puțin în teorie, impreuna ei vor avea puterea pentru iubirea Creatorului, dar acestia nu sunt în măsură sa o efectueze. Totusi, prin faptul ca fiecare adera la societate si se anuleaza in fata societatii, ei o sa creeze un singur corp. Daca, sa spunem, acest corp este facut din zece oameni, are de zece ori puterea unei singure persoane.
Aceasta este conditia ca atunci cand se aduna impreuna, fiecare o sa se gandeasca la faptul ca el acum se alatura scopului de a-si anula iubirea de sine, mai exact ca nu trebuie sa se gandeasca cum sa-si satisfaca dorinta proprie ci mai degraba sa se gandeasca cat mai mult la dragostea pentru prieteni. Doar in acest fel el este capabil sa primeasca dorinta si nevoia ca este necesar sa atinga noul atribut, numit dorinta de a darui. Astfel, de la Iubirea de Prieteni el este capabil sa ajunga la Iubirea pentru Creator, și anume că dorința lui este sa aduca mulțumire Creatorului. Rezulta ca aceasta este singura cale prin care cineva poate intelege că problema de a darui este foarte importanta si necesara, si ca el a fost capabil sa o atinga doar prin iubirea de prieteni.
Scrieri din Rabash, Volumul 1, În privinta Iubirii de prieteni

8) Scopul principal pentru ansamblu ca toti sa fie uniti ca unul, si toate cererile lor vor fi directionate catre un singur scop – revelarea Creatorului, “In fiecare grup de Zece sfinteste Shechinah(Divinitatea), si fiecare i se alatura prietenului sau.. si se anuleaza pe el, si prietenul lui se anuleaza in fata lui, pana cand toti vor fi anulati. Prin urmare, cand aceasta este intentia de ansamblu, atunci in mod natural.. Creatorul se apropie de ei.. si Chasadim(îndurările) sunt revelate si atrase la asamblarea Israelului.
Rabbi Klonimus Kalman Halevi Epstein, Maor VaShemesh, Parashat Vayechi

9) Înțelepciunea și înțelegerea inspre cum sa-l servesti pe Creator vine din unitatea dintre noi in Iubirea de Prieteni.. sa fim conectati unul cu celalalt intr-o singura inima, sa-l servim pe Creator si sa-i oferim un umar.. insemnand, ca trebuie sa ne unim cu celalalt, sa fim in inima celuilalt, si sa devenim “un pachet”, sa-l servim pe Creator cu toata inima.
Maor VaShemesh (Lumina si Soare), “Secretele lui Rosh Hashanah”

10) Cel mai important aspect al iubirii si unitatii este regasit in vointa, ca fiecare trebuie sa fie multumit cu prietenul sau, ca sa nu fie diferente in dorinta lor, dar sa fie incorporati intr-o singura dorinta, si prin asta ei sunt capabili sa fie inclusi in lumina superioara, care este scopul unitatii.
Likutei Halachot (Colecție de legi), Legea de Arvut, 3:30

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed