Congresul din New Jersey – Materiale de studiu pentru lectia 2

Lectia 2: Arvut

1) Rădăcina principală din Arvut vine din behinat kabalat HaTorah(Primirea Torei), cand toti din Israel erau Arevim(responsabili) unul pentru celalalt, si asta pentru ca in radacina sufletelor din Israel, toti sunt considerati ca UNUL, din moment ce sunt atrasi din sursa de Unitate. Prin urmare, toti din Israel erau responsabili unul pentru celalalt in momentul in care au primit Tora.
Rabbi Natan of Breslev, Colectie de Legi, Legea de Arvut, 5

2) Tot Israelul Arevim zeh LaZeh (responsabili unul pentru celalalt), insemnand ca lumina lor si traiul se intrepatrund. Prin urmare, noi, oamenii Israelului, suntem obligati sa pastram porunca “Iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti”.
Rabbi Menachem Mendel of Witbask, Pri Haaretz, Letter 33

3) Cand gaseste creatia gustul Creatorului? Cand toti din Israel sunt grupati impreuna, si nu este gelozie, ura si competitie intre ei in nici un fel, si fiecare se gandesti doar la corectie si la binele prietenului sau. Atunci Creatorul  se bucura de creatia Sa, asa cum este scris, Creatorul se bucura de munca Sa. Si aceasta explicatie face referire la “Iubeste-ti prietenul ca pe tine insuti, Eu sunt Creatorul”, sa ne spuna ca daca cineva isi iubeste prietenul ca pe el insusi, atunci “Eu, Creatorul, sunt in mijlocul vostru si va iubesc pe amandoi.”
Din cartea, In amintirea lui Miriam, Capitolul 11

4) Si cand unul incepe sa simta iubirea prietenului sau, bucuria si placerea sunt trezite instantaneu in el.. Iubirea prietenului pentru el este un lucru nou deoarece intotdeauna a stiut ca el este singurul caruia ii pasa de binele lui. Dar in momentul in care descopera ca prietenului sau ii pasa de el, evoca in el o bucurie incomensurabila, si nu-i mai poate pasa de el insusi.. Si din moment ce incepe sa simta placere in grija pentru prietenul lui, natural, nu se mai poate gandi la el insusi.
Scrieri din Rabash, Volumul 2, Scrisoarea 40

5) Unul trebuie mereu sa se roage pentru prietenul sau, deoarece (rugaciunea) pentru el insusi nu este foarte eficienta, deoarece “unul nu se poate elibera pe el insusi din inchisoare”, dar prietenul sau vine repede in ajutorul lui. Si atunci, fiecare trebuie sa se roage pentru prietenul sau, in acest fel unul il ajuta pe celalalt si amandoi sunt ajutati. Din acest motiv a fost spus “Israel Arevim(responsabil) unul pentru celalat.
Rabbi Elimelech, din cartea Noam Elimelech, Likutei Shoshana

6) Este imposibil sa pastrezi Tora si Mitzvot fara Arvut, asta deoarece, cand toata lumea devine responsabil pentru prietenul sau, esenta pastrarii Torei este in behinat haratzon (vointa) in unitate. Prin urmare, toti care doresc sa accepte asupra lor Tora si Mitzvot.. trebuie sa fie inclusi in Ansamblul Israelului ca un mare colectiv. Prin urmare, cand (Israel) au primit Tora, imediat au devenit Arevim – unul pentru altul – in scopul de a fi incorporati intr-o singura dorinta, si atunci ei au fost reciproc responsabili unul pentru altul, din moment ce erau la fel de importanti, ca unul singur. Si atunci cand toti erau responsabili unul pentru celalalt, care este behinat Achdut (unitate), au fost capabili sa pastreze Tora.   Si fara aceasta (conditie) este imposibil sa pastrezi Tora in vreun fel, deoarece esenta Torei si iubirea este in vointa, cand fiecare este multumit cu prietenul sau, si nu este nici o diferenta intre ei din moment ce sunt incorporate intr-o singura dorinta, si atunci ei sunt in masura sa fie inclusi in lumina superioara, care este scopul Unitatii.
Rabbi Nathan of Breslev, Likutei Halachot, Legea de Arvut, 5

7) Daca sase sute de mii de oameni isi abandoneaza lucrarea pentru satisfacerea propriilor nevoi si nu se ingrijoreaza de nimic, decat sa stea de paza pentru ca aproapelui lor sa nu-i lipseasca nimic – si mai mult, ca vor respecta aceasta cu o mare iubire, cu inima si cu sufletul lor, in intelesul deplin al MitzvaIubeste-ti aproapele ca pe tine insuti – atunci e mai presus de orice indoiala ca niciun om din natiune nu va trebui sa se ingrijeasca de propria sa bunastare.

Din aceasta cauza, el va fi pe deplin liber sa isi asigure propria sa supravietuire si va putea sa respecte cu usurinta MitzvaIubeste-ti prietenul ca pe tine insuti, ascultand toate conditiile date. La urma urmei, de ce sa se ingrijoreze pentru propria lui supravietuire, daca are aproape sase sute de mii de iubiti loiali, gata sa se asigure cu mare grija ca nu ii lipseste nimic din ce ii trebuie? Ca urmare, odata ce au fost de acord toti membrii natiunii, li s-a dat imediat Tora, pentru ca erau in stare sa o respecte.
 Baal Hasulam, Matan Torah, 15

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed