Cel Mai Bun Exemplu

Intrebare: Care este cea mai potrivita abordare pentru a-i invata pe copii?

Raspuns: Aceasta este o sarcina speciala pentru ca noi ii invatam pe aceia care nu sunt inca familiari, cu lumea. Si cel mai important lucru este sa organizam un mediu pentru ei. Fara un mediu, este foarte dificil sa ii invatam metoda pe copii. Un copil tebuie sa interactioneze cu alti copii si impreuna trebuie sa fie organizati intr-un grup.

In timpul studiilor ei trebuie sa stea impreuna si sa simta ca sunt puternici doar daca sunt uniti. Un profesor nu este doar un profesor ci un educator, un mentor. El este ca un vechi prieten al copiilor. Stand la un loc cu ei, el isi mascheaza conditia de om matur si cunostiintele asupra lumii si ii ghideaza cu grija catre unitatea de a fi egali.

Fiecare persoana ajunge la succes doar cu conditia sa fie unita cu ceilalti si sa ajunga la rezultatele grupului impreuna. Succesul fiecarei persoane este determinat de cat de mult ii ajuta pe ceilalti. Noi evaluam fecare persoana nu prin ea insasi, ci doar prin ceea ce a dobandit in grup si prin grup.

Noi nu avem nevoie de “restantiei” sau de sudenti inteligenti, si nu intrebam, “Cine stie?” cautand un “erou” care sa demonstreze el insusi ca este mult mai destept sau mai instruit decat ceilalti. Nu vrem asta. Ceea ce vrem este ca acesti copii sa simta ca intrebarile si raspunsurile sunt indreptate catre grup, ca cel mai important este sa fie impreuna, si chiar daca raspunsul este incorect, el este corect pentru ca aduce o solutie la care fiecare ia parte.

Daca este o sansa sa facem asta, un grup tanar ar trebui sa lucreze cu educatori care sunt cu doi sau trei ani mai mari. Copiii invata de la acest gen de instructori mai repede decat de la oricine uitandu-de la acestia ca la “ingeri.” Si asta ii obliga la randul lor pe ce mai mari sa studieze astfel incat sa  u greseasca in fata celor mai mici. Ca rezultat, noi castigam de doua ori: cei de 10 ani studiaza veseli cu ei de 13 ani, fericiti ca cei mai mari le acorda timp si atentie. Iar cei de 13 ani studiaza materialul, stimulati de sentimentul importantei, pentru a-i educa pe cei mai mici.

Copiii trebuie sa fie invatati cum sa se judece unii pe altii, separat si impreuna. Daca cineva greseste, trebuie organizata“o discutie in grup” unde sa studiem incidentul si cauzele sale, examinand intrebari ca, “A fost o actiune corecta sau nu? As fi actionat la fel in locul persoanei?” Fiecare persoana trebuie sa dispusa sa isi  asume raspunderea pentru efectuarea unui demers intensiv psihologic, la nivel interior.

Este bine sa luati copiii in excursii in care sa cunoasca mai bine lumea in care traiesc. Duceti-i sa viziteze fabrici, un aeroport, o banca, un oficiu postal, un planetariu, etc. Si in fiecare loc unde merg ar trebui sa li se explice cum a fost construit si cum functioneaza Poate fi chiar un depozit al unui supermarket unde se primesc, se sorteaza si se depoziteaza marfurile in vederea vanzarii.

Pe scurt, copiii trebuie sa stie cum este construita viata si din ce este formata.In fiecare loc vizitat, persoana responsabila sau supervizorul ar trebui sa le dea informatiile necesare, si apoi sa se intoarca la scoala si sa discute despre ce au auzit si vazut. Fiecare dintre ei trebuie sa scrie un referat despre locul vizitat, utilizarea sa, cum deserveste oamenii si umanitatea ca intreg, ce fel de oameni lucreaza acolo, ce fel de pregatire este necesara, etc.

Aceste vizite le ingaduie copiilor sa invete despre lumea mare, cum este construita, si despre cum actioneaza interconexiunile in ea. Ei vad cat de complicata este organizarea diferitelor arii ale vietii si asta ii motiveaza sa se pregateasca pntru a deveni cetateni cu drepturi depline ai lumii.

Porcesul invatarii in clasa ete filmat. In mod evident, copii uita imediat evenimentele zilei care a trecut, insa mai tarziu, ei se pot intoarce la ele si se pot uita la ei insisi, din afara, notandu-si in particular: Au fost capabili sa se uneasca in acest timp? Aceasta este partea indivduala de studiu.

Grija noastra prinipala nu este sa le dam informatii specifice profesionale, ci sa le dam abordarea corecta fata de viata. O persoana tebuie sa stie in ce fel de lume traieste si cum functioneaza societatea umana pentru a mentine intercoexiuni armonioase intre toate partile sale.

Noi ii invatam pe copiii nostri psihologia interioara a legaturii dintre ei. Acest lucru ii dezvolta in interior intr-o mare masura, dandu-le capacitatea de a invata lucrurile noi. Recent, la cererea Ministerului Educatiei, ei au participat la un simpozion care a fost tinut de sute de pedagogi si educatori din toata tara. Tinerii au s-au imparti pe mai multe comisii de discutii si au comunicat cu expertii la un nivel atat de inalt incat acestia au fost uimiti.

In afara de asta, in acest an mai multi dintre copiii nostri au fost acceptati la universitate. Pe scurt, noi vedem ca merita sa investim eforturi si resurse in educatie. Un exemplu al unei educatii potrvite lucreaza mai bine decat orice alt exemplu pentru ca el ne arata toata avantajele modului global, integral de studiu in grup care este imprimat de unitate, iubire, si relatii corecte. Asta ii da posibilitatea cuiva sa vada cu proprii sai ochi felul in care abordarea descopera abilitatea unei persoane de a percepe si a se forma in mod diferit.

Noi am publicat deja cateva carti pe tema educatiei. Sper ca pana la sfarsitul anului noi ne vom termina lucrul la curricula si la setul de materiale, care vor include CD-uri si DVD-uri.

Este recomandat sa studiati subiectul legat de educatie de pe site-ul nostru. Poate ca si profesionistii din domeniu ar trebui sa il viziteze ca schimb de experienta. Vom fi fericiti sa va aratam metaoda si sa va tinem la curent cu noutatile.

Din prelegerea de la Miami 9/14/11

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior:

Articolul următor: