“Este o bună ieșire din sperietura coronavirusului faptul că vom deveni o societate mai puțin condusă de consumism și mai mult condusă de economisirea resurselor prețioase și învățarea de a obține ceva din ceea ce avem?” (Quora)

Michael Laitman, pe Quora: Este o bună ieșire din sperietura coronavirusului faptul că vom deveni o societate mai puțin condusă de consumism și mai mult condusă de economisirea resurselor prețioase și învățarea de a obține ceva din ceea ce avem?

Unii oameni subliniază modul în care consumul dăunează naturii și cum acesta a dus la apariția COVID-19 și a altor fenomene negative.

Ei încurajează să se pună capăt culturii noastre de cumpărături și să revenim la o formă mai veche, de viață durabilă.

Consider că o astfel de mișcare de „să facem din ceea ce avem” este nefirească și nesustenabilă, deoarece însăși natura noastră are nevoie de plăcere.

Dorințele noastre s-au dezvoltat încă din zilele în care am trăit în peșteri, unde am trăit doar în funcție de nevoile de bază, animalice, din noi pentru hrană, sex și familie. De atunci, am dezvoltat dorințe de bani, respect, control și cunoștințe, tot felul de nevoi sociale reale care ne fac să mergem la cumpărături, să călătorim prin lume și să ne distrăm în nenumărate moduri.

Există o problemă cu aceste dorințe?

Problema nu este cu dorințele de a ne bucura noi înșine, ci în intenția pe care o aplicăm dorințelor

Deoarece COVID-19 a sporit conștientizarea interdependenței și interconectării noastre, atunci putem spune că orice facem în aliniere cu interdependența noastră acționează pozitiv și orice facem împotriva interdependenței noastre acționează negativ.

Cu alte cuvinte, dacă cumpărăm, vindem sau creăm bunuri și/sau servicii care vizează îmbunătățirea conexiunilor noastre din ce în ce mai strânse, atunci aceste acte sunt benefice.

Dimpotrivă, dacă cumpărăm, vindem sau creăm bunuri și/sau servicii cu intenția de a ne plasa pe un piedestal mai înalt decât alții, construindu-ne succesul pe ruina lor, atunci aceste acte sunt în detrimentul societății și, în final, și pentru noi înșine .

Prin urmare, problema nu este cu obiceiurile noastre consumatoare de cumpărare și vânzare, ci cu intenția care alimentează aceste obiceiuri.

Mai sus Fotografie de Anna Dziubinska pe Unsplash.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul următor: