Unde este ascunsă libertatea alegerii?

Întrebare: Cum va afecta actuala pandemie dezvoltarea noastră? Promovează liberul arbitru? Vedem că, dimpotrivă, ne îndepărtează de libertatea de alegere pentru că ne comportăm în conformitate cu circumstanțele externe în care existăm. Unde este libertatea aici?

Răspuns: De fapt, nu am avut libertate de alegere. Nu am fost niciodată ghidați de ea; am acționat numai în numele egoismului nostru.

Luând în considerare tot felul de restricții pe care ni le impune mediul, am acționat doar sub influența unui singur factor – egoismul nostru – pentru a-l umple și satisface în fiecare moment.

Comentariu: În trecut, cel puțin exista o iluzie a libertății de alegere.

Răspunsul meu: Aveți dreptate, iluzia a dispărut. Dar tocmai datorită faptului că nu mai există, avem posibilitatea de a obține o libertate reală de alegere.

Este să ne ridicăm deasupra egoismului nostru, care ne încinge mâna și piciorul și nu ne permite să fim liberi în niciun fel. Adică, libertatea de alegere este, în primul rând, libertatea de natura egoistă a unuia, care ne este impusă de sus.

Întrebare: De ce este scris în multe surse că liberul arbitru este în alegerea mediului corect?

Răspuns: Acesta este deja un mijloc. Dacă cred că sunt obligat să ies din puterea egoismului care mă domină, atunci caut un mijloc pentru a realiza acest lucru. Și se dovedește că acest lucru se poate face numai prin construirea unui mediu adecvat care să mă influențeze corect.

Întrebare: În orice societate egoistă, primirea de la ea îmi aduce plăcere și a da înapoi societății provoacă suferință. Nu vreau să-i dau sau vreau, ci în măsura în care primesc de la ea.

Dar deodată valorile din societate încep să se schimbe și îmi spun că a da este bine. Și încep să lucrez, așa cum era, împotriva egoismului meu. Este aceasta libertatea de alegere despre care vorbiți?

Răspuns: Libertatea de alegere constă în a te expune influenței mediului corect în care proprietatea dăruirii este considerată cea mai mare și prevalează asupra proprietății primirii.

Apoi, incluzându-mă în această societate, ca un copil mic cu ochii închiși, renunțând la ea, pot schimba aceste două niveluri în mine, astfel încât proprietatea dăruirii să fie mai importantă, mai bună și mai mare pentru mine în comparație cu proprietatea de primirea.

Întrebare: Deci, pe de o parte, mă duc împotriva proprietății mele naturale de primit. Pe de altă parte, societatea îmi oferă anumite valori care îmi spun că merită să le preiau. Și acest conflict evocă un anumit spectru de acțiuni în care sunt liber?

Răspuns: Absolut corect.

Din „Post-Coronavirus Era” KabTV 30/04/20

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed