Cabalistii depre Scopul Creatiei, Partea 16

Dragi prieteni, va rog sa adresati intrebari despre aceste pasaje din marii Kabalisti. Promit sa va raspund. Comentariile din paranteze imi apartin.

De ce este Creatorul ascuns omului?

Aceasta deficienta (in senzatiile noastre) s-a nascut ca rezultat al ascunderii fetzei Domnului, care nu a dorit ca fatza Lui sa straluceasca imediat, peste creaturile Lui, si (prin aceasta ascundere) a creat golul de la inceput. Mai curand, dimpotriva, Creatorul si-a ascuns fatza Lui (perfectiunea proprietatii de daruire si iubire) de ei, lasandu-i in lipsa (de vreme ce calitatea opusa primirii si urii a aparut in ei, ca rezultat al ascunderii), de vreme ce Lumina fetzei Regelui este cu siguranta viata, si ascunderea Lui este sursa raului.

Totusi, de vreme ce intentia initiala a ascunderii nu este de a se ascunde, ci dimpotriva, sa fie dezvaluit mai tarziu si sa transforme orice rau nascut din acesta ascundere, El a stabilit in acest fel legea si ordinea pentru a-Si revela generosa fatza. Aceasta este atinsa prin actiunile oamenilor, prin implinirea legilor si pricipiilor fundamentale, pe care El ni le-a dat in Tora Lui, Legea adevarului. Prin indeplinirea lor, omul atinge (reveleaza senzatia de) viata vesnica, de vreme ce recompensa Mitzva (corectarea fiecareia dintre cele 613 dorinte ale sufletului)- Mitzva (actul daruirii in sine), care este Lumina fetzei Lui (implinirea prin daruire si iubire), pe care El le ascunde de om la inceputul Creatiei Sale.

Astfel, truda creatiei (prin aspiratia de a deveni similar cu Creatorul), fiind dominata de aceasta inclinatie rea (egoista), si manifestarile sale rele in tot felul de (egoiste) deficiente (cu privire la altii), si distanta lui fata de ceea ce i-ar darui Lumina vietii (proprietatea de a darui). Si actele Mitzvot (actele de daruire catre altii si catre Creator) atrag (in prelabil) spre el Lumina ascunsa, astfel incat pana cand a incheiat legea Mitzvot (a corectat toate cele 613 dorinte egoiste initial corupte), el insusi le completeaza (in similaritate cu Creatorul, adica Adam (omul) care vine de la cuvantul Dome (similar), prin atragerea Luminii in viata sa (si prin asta simtind eterna si perfecta existenta, similaritatea cu Creatorul, in proprietatea de a darui).

-Ramchal, Klalei Pitchei Hochma veDaat (Regulile Portilor Intelepciunii si Cunoasterii)

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul următor: