“Ce nu predau şcolile (şi ar fi trebuit să o facă)” (Linkedin)

Noul meu articol pe LinkedinCe nu predau şcolile (şi ar fi trebuit să o facă)

Societățile au eșuat la examenele de educație. De la început până la sfârșit, în toți anii de școală copiii noștri sunt condamnați la zile obositoare închişi în zidurile clasei. Este clar că sistemul educațional de astăzi este departe de a fi perfect, dar ne putem permite doar să așteptăm să se întâmple o schimbare miraculoasă? Trebuie să începem să ne întrebăm care sunt schimbările pe care am vrea să le vedem. Cum ar trebui concepute școlile astfel încât copiii noștri să se bucure de timpul petrecut învățând și să învețe lucruri care să le permită să-și realizeze întregul potențial ca ființe umane?

Similar modului în care s-au depus multe straturi de diferite minerale pentru a crea Marele Canion, aşa sunt tratați copiii la școală. Sunt adunaţi toţi, ca un mare bloc, umplut strat cu strat ca pe o linie de producție, fără a lua în considerare modul în care ar trebui construit locul adaptat nevoilor fiziologice și emoționale particulare ale unui copil care crește și se dezvoltă. Din păcate, orice școală tipică este un loc plin de violență, concurență nemiloasă și furie, unde mulți elevi suferă de boicoturi, agresiuni și alte fenomene grave. La nivel național, 42,1% dintre studenții americani cu vârste cuprinse între 12 și 18 ani au experimentat agresiuni în clasă, conform statisticilor federale.

Diversele probleme pe care le vedem în societate încep în școli. Disprețul, condescendența și relațiile proaste atât de frecvente pe rețelele sociale, la locul de muncă, pe şosele, precum și în mass-media, în politică, oriunde și peste tot, toate sunt efecte secundare a ceea ce se întâmplă în școli. Acolo nu este construită o persoană, o ființă umană, un membru uman al societății, așa cum este evident în rezultatul final. Plătim prețul pe tot parcursul vieții ca indivizi și ca societate.

Pentru a proiecta ceva complet diferit, trebuie să începem prin a desena o imagine a vieții pe care am vrea să o trăiască copiii noștri la vârstă adultă. Într-o lume care devine din ce în ce mai conectată, cel mai important lucru pentru succes este să știi cum să construiești relații pozitive cu ceilalți. O persoană care știe să facă legături sociale reciproce și care ar putea organiza legături bune între oamenii din jurul lui sau ei, o astfel de persoană ar reuși în orice și în toate: în afaceri, la locul de muncă, în relații și în familie. Prin urmare, ocupația principală a școlilor ar trebui să fie aceea de a construi o persoană cu capacitatea de a se conecta cu fiecare.

Cum facem asta? Aproximativ o treime din timpul școlar ar trebui să fie dedicat metodelor precum discuții în cerc, conversații, ateliere, exerciții de contact, jocuri prietenoase, vizionarea de filme semnificative, simulări de teatru, jocuri de rol și tot felul de mijloace care vizează dezvoltarea capacității unei persoane de a simți pe alții și a comunica bine. Scopul este de a construi o legătură profundă între copii, de a-i face să se simtă ca un grup coeziv, în care toată lumea simte pe toată lumea și toţi se susțin reciproc.

Subiectele care ar trebui studiate într-un astfel de cadru provin din domeniul relațiilor umane și din psihologia relațiilor sociale dintre copii și părinți, băieți și fete etc., astfel încât fiecare să înțeleagă modul în care sunt constituiți ceilalți și să vadă ce pot lua din ele pentru împlinire. Este de la sine înțeles că va trebui mai întâi să pregătim o infrastructură de profesori care vor fi experți în conducerea unor astfel de procese și a unor programe detaliate.

O altă treime din timp ar trebui să fie dedicată excursiilor de studiu, excursiilor în afara școlii. Scopul este de a cunoaște viața însăși, orașul, țara, lumea, pentru a vedea cum funcționează diferite instituții, cum ar fi băncile, fabricile, tribunalele, spitalele, companii de înaltă tehnologie, ateliere de reparații auto, sere agricole sau laboratoare de fabricare a cipurilor. Ei trebuie să vadă totul cu ochii lor, să înțeleagă cum funcționează lucrurile, să discute cu profesioniști care vor explica metodele de lucru, tehnologiile pe care le folosesc, legile pe care se bazează.

Copiii ar trebui să fie pregătiți pentru fiecare tur în prealabil și urmăriți cu un rezumat în care fiecare copil să prezinte colegilor lor impresiile sale despre tur și fiecare să absoarbă impresiile celorlalți. Astfel de tururi îi vor inspira pe copii să înțeleagă de ce este necesar să aflăm despre tot felul de profesii care păreau inutile în primă instanţă. O altă opțiune benefică este aranjarea integrării tinerilor în diferite locuri de muncă în fiecare săptămână, astfel încât studenții să poată afla în ce profesie sunt interesați. Acest lucru le va spori în mod natural dorința de a învăța și de a-și perfecţiona abilitățile și aptitudinile.

Restul treimii timpului ar trebui să fie dedicat transmiterii de cunoștințe în toate tipurile de materii elementare, cum ar fi matematica, engleza și știința. Și aici, învățarea trebuie să se desfășoare într-un format de grup în care toată lumea se susține și se ajută reciproc să înțeleagă lucrurile. Aceasta ar fi o învățare cu adevărat semnificativă, nu doar un slogan gol despre educație.

Astfel, școala va deveni un loc deschis și distractiv, o universitate a vieții. Și spre deosebire de cunoștințele reținute pentru o perioadă scurtă de timp, așa cum se întâmplă în prezent, copiii vor absorbi adânc în interiorul lor informații și experiențe și cel mai important: oriunde vor merge mai târziu în viață, vor dori să construiască acest tip de relații în jurul lor.

Privind în perspectivă, mai târziu în secolul 21 cea mai căutată profesie vor fi experții în construirea de conexiuni sociale. Calculatoarele și roboții vor îndeplini cele mai multe locuri de muncă în viitor și ceea ce ne va rămâne este în principal să ne ocupăm de dezvoltarea relațiilor integrale între oameni. Acesta este modul în care rasa umană va progresa, prin adaptarea la sistemul naturii, în care totul este conectat și interdependent. Într-o astfel de stare de cooperare reciprocă, viața noastră și viața generației viitoare vor fi cele mai bune.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed