“Copii, imaginație și creativitate” (Medium)

Medium a publicat noul meu articol “Copii, imaginație și creativitate

Când copiii se uită la un film, sunt lipiți de ecran. Copiii sunt în mod natural imaginativi; ei „trăiesc” ceea ce văd. Ei nu fac deosebire între fantezie și realitate așa cum fac adulții. Imaginația lor îi poate duce oriunde – în cele mai minunate locuri sau în locuri care îi vor lăsa traumatizați. Prin urmare, este responsabilitatea noastră să vedem că ei merg în locuri bune.

După ce copiii urmăresc un film, deseori putem vedea cât de profund îi impresionează. Putem găsi limbajul corpului, tonul vocii și frazele personajelor pe care le-au urmărit reflectate spontan în copii. Acestea nu sunt doar impresii trecătoare, ci și influențe care le modelează întreaga viziune asupra lumii și au un impact semnificativ asupra viitorului lor.

Deoarece copiii învață în mod natural prin exemplu și percep ceea ce văd pe ecran ca realitate, ei percep evenimentele din film ca exemple ale vieții reale. Drept urmare, vor încerca să imite în viața reală comportamentul și atitudinea protagoniștilor pe care i-au văzut în film.

În consecință, dacă dorim ca urmaşii noștri să crească sănătoși la minte și capabili mintal, ar trebui să-i expunem la divertisment care le oferă exemplele potrivite. Există mai multe lucruri pe care trebuie să le luăm în considerare atunci când vine vorba de a oferi copiilor exemplele potrivite.

În primul rând, filmele pentru copii ar trebui să prezinte personaje realiste, nu mutanți sau personaje distorsionate de orice fel. De exemplu, dacă animalele nu vorbesc ca oamenii, nu ar trebui să facă acest lucru în filmele pentru copii. Animalele care vorbesc pot fi un bun divertisment pentru noi, dar ele distorsionează percepția copiilor asupra realității.

În al doilea rând, un film bun nu trebuie nici să predice, nici să sperie. Dimpotrivă, ar trebui să capteze copiii și să-i ducă într-o călătorie care le va insufla o atitudine pozitivă față de ei înșiși, faţă de prietenii și familia lor și față de mediu. Gândirea ar trebui să fie următoarea: conexiuni sociale bune produc rezultate bune. Când lucrăm împreună, dăruim, iubim, împărtășim și ne îngrijim, putem schimba orice în bine.

În al treilea rând, ar trebui să pregătim copiii înainte de a viziona un film și să vorbim cu ei după aceea. Pregătirea și încheierea împreună îi vor ajuta să proceseze corect mesajele și vor profita la maximum de experiență.

În cele din urmă, ar fi o idee bună să le dați o temă, de preferință unui grup de copii precum frați sau colegi de clasă. Sarcina ar trebui să fie cam așa: pe o foaie curată de hârtie, desenați o lume nouă, perfectă sau un oraș perfect. Descrieți relațiile dintre oameni, unde și cum își construiesc casele, cum arată școlile, parcurile și magazinele și tot ce face parte din viața lor.

După aceea, purtați o discuție serioasă despre misiunea lor; sunt multe de învățat din asta. La sfârșitul proiectului, puteți duce copiii să vadă profesioniști și să-i întrebați despre munca lor. De exemplu, întrebați profesorii cum își văd locurile de muncă, cum se simt ofițerii de poliție cu privire la relația dintre ei și civili, cum iau arhitecții decizii cu privire la diferite aspecte ale caselor pe care le proiectează și cum afectează aceste decizii viața oamenilor care locuiesc în ele, etc.

După cum scria William Shakespeare, „Toată lumea este o scenă, iar toți bărbații și femeile sunt doar actori”. Depinde de noi să stabilim dacă copiii noștri se uită la filme de groază sau la filme vesele. În mare măsură, acest lucru va determina dacă cresc crezând că viața este un coșmar sau o aventură minunată.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed