“De ce educația acasă este în plină expansiune” (Linkedin)

Noul meu articol pe LinkedinDe ce educația acasă este în plină expansiune

Educația la domiciliu a crescut de câteva decenii în SUA și peste tot în Occident, dar anii 2020-2021 au adus cu ei un salt în numărul copiilor școlarizați la domiciliu. În martie 2021, aproape 5 milioane de copii K-12 învățau acasă, de două ori mai mulți decât în 2019 și aproape 9% din copiii de vârstă școlară din SUA. Având în vedere starea tristă a sistemului de învățământ, nu este surprinzător. Dacă vrem să fie fericiți copiii când merg la școală, trebuie să reînnoim întreaga paradigmă a educației.

Un eseu intitulat „Educaţia acasă: Cercetarea”, publicat la 1 iulie 2021, demonstrează că fenomenul nu este exclusiv a unei anumite credințe, rase, etnii, nivel de venit sau chiar nivel de școlarizare. Potrivit eseului, „O mare varietate demografică de oameni învaţă la domiciliu – aceștia sunt atei, creștini și mormoni, conservatori, libertarieni și liberali, familii cu venituri mici, medii și mari, negri, hispanici și albi, părinți cu doctorat, GED și fără diplome de liceu”.

Educația la domiciliu a câștigat popularitate nu pentru că oamenii sunt atât de dornici să-și învețe singuri copiii. Extinderea sa este în primul rând o mărturie a prăbușirii paradigmei existente. Nu este suprinzator. Dacă forțați un sistem educațional, care a fost conceput în timpul Revoluției Industriale și al cărui obiectiv inițial era să predea alfabetizarea de bază și cum să operați un strung, aceasta este o rețetă pentru dezastru.

Mai mult, sistemul educațional nu educă în mod real. Oferă unele cunoștințe, dar nu face nimic în ceea ce privește cultivarea abilităților sociale și a relațiilor umane ale copiilor. Copiii de școală de toate vârstele sunt ținte ușoare ale agresiunii, abuzului de droguri și substanțe, violenței și prădării sexuale, într-un loc unde ar trebui protejați și îngrijiți – la școală. Într-o astfel de atmosferă ei sunt incapabili să învețe în mod corespunzător și să dezvolte abilități de supraviețuire mai degrabă, decât abilități educaționale. Multe dintre problemele lor emoționale provin nu din mediul casnic sau din propriile personalități, ci din atmosfera stresantă și intimidantă la care sunt supuși la școală.

Pentru mulți părinți, un astfel de stres asupra copiilor lor este inacceptabil și aleg să renunțe la o parte din veniturile lor și să ia educația copiilor în propriile lor mâini. După cum arată cercetarea, în ciuda lipsei de experiență didactică, rezultatele eforturilor depășesc rezultatele sistemului care trebuia să fie profesionist și superior părinților care își învață copiii.

Când copiii se simt la școală închiși, nu pot înflori. Acasă, unde se simt liberi, se pot descurca mult mai bine chiar și cu mai puțină asistență profesionistă.

Cu toate acestea, nu cred că educația la domiciliu este metoda educațională ideală. Copiii trebuie să fie printre colegi din grupa lor de vârstă. De asemenea, nu toți părinții sunt profesori potriviți, la fel cum nu toți oamenii sunt potriviți pentru orice expertiză. Ar trebui să se angajeze în educaţie oameni care excelează în ea și care sunt dispuși în mod natural la aceasta,. Cu toate acestea, sistemul trebuie să fie unul care să răspundă nevoilor copiilor și nu unul care să-i oblige, în șabloane create cu secole în urmă și care nu se potrivesc cu modul în care gândesc, simt, percep lumea sau împlinesc aspirațiile lor.

În absența unui sistem care să furnizeze cerințe educaționale minime și abilități de relaționare umană, educația la domiciliu este cea mai mică dintre cele două rele. Cu toate acestea, așa cum am spus, nu este modalitatea corectă de a crește copii în viitor.

Creșterea copiilor ar trebui făcută în grupuri mici, cu băieți și fete separat, deoarece setările de educație sunt cu siguranță cauza multor probleme. În plus, ar trebui să existe mai multe legături între școli și părinți, mai multe discuții despre ceea ce doresc copii, au nevoie și de unde învață. Ulterior copiii ar trebui să învețe în funcție de cursul lor preferat de învățare, cel care le convine.

Există o vorbă în ebraică: „Învață copilul după felul copilului”. Înseamnă că, deoarece fiecare copil are atribute și calități unice, fiecare copil ar trebui să învețe în funcție de acele caracteristici. În acest fel, copiii cresc simțindu-se mulțumiți și împliniți.

Ultima, dar cu siguranță nu cea mai mică, este problema învățării sociale. Deoarece ne petrecem o mare parte din timp comunicând cu ceilalți și din moment ce învățăm unii de la alții tot timpul, școlile ar trebui să dedice o mare parte din timp și din programele educaționale predării abilităților de relaționare umană. Pentru a deveni adulți productivi și încrezători, copiii trebuie să învețe cum să comunice pozitiv și productiv unii cu alții. Acest lucru îi va ajuta la serviciu, acasă, cu proprii copii atunci când devin părinți și oriunde comunică cu oamenii.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed