Manipularea maselor prin mass-media

Opinie (Noam Chomsky, lingvist american, filozof, specialist în știință cognitivă, logician, comentator politic și activist anarho-sindicalist)

„Pe baza activității de lingvist american Noam Chomsky, prezintă aici o listă de „10 strategii de manipulare” de mass-media:

  1. Strategia de distragere a atenției.

Elementul cheie al controlului social este strategia de distragere a atenției publicului de la problemele importante și modificările hotărâte de către elitele politice și economice, prin tehnica de inundare continuă cu informaţii nesemnificative pentru distragerea atenției. „Ţineţi atenția publicului departe de problemele reale sociale și captivat de probleme de nici o importanță. Păstrați publicul ocupat, ocupat, ocupat, pentru ca nici un moment să gândească, înapoi la fermă cu alte animale (citat din textul „arme silențioase pentru războaie liniștite”).

  1. Crearea de probleme după oferirea de soluţii.

Această metodă se mai numește și „problemă – reacţie – soluţie .” Acest lucru creează o problemă, o „situație” din cauza promovării anumitor reacții, în public, astfel că este măsura principală pe care vor dori să o accepte. De exemplu: să dezvolte sau să intensifice violența urbană, sau organizarea de atacuri sângeroase, astfel încât publicul să fie axat pe principiile de siguranță, legi și politici în detrimentul libertății. Sau, de asemenea, crearea unei crize economice de a accepta răul necesar de recesiune, pierderea drepturilor sociale și desființarea serviciilor publice.

  1. Strategia gradată

Pentru a face o măsură inacceptabilă să fie acceptată pur și simplu se aplică treptat, cu pipeta consecutiv în timp. Aceasta reprezintă cât de radicale sunt noile condiții socio-economice (neoliberalismul) care au fost impuse în anii 1980 și 1990: statul minimal, privatizarea, precaritatea, flexibilitatea, șomajul în masă, incapacitatea de a plăti salarii decente, şi multe schimbări care determină o revoluție prin care nu ar trebui să fie puse în aplicare toate dintr-o dată.

  1. Strategia de amânare

Un alt mod de a face o decizie nepopulară acceptabilă este să prezinte strategia ca „dureroasă și necesară” în obținerea acceptării de către public a unei acţiuni viitoare. Este mai ușor să se accepte un viitor sacrificiu decât un sacrificiu imediat.

  1. Abordarea publicului ca şi cum ar fi copii

Cea mai mare parte de publicitate adresată publicului larg utilizează discursuri, argumente, personaje, în special cu intonație pentru copii, de multe ori aproape de punctele slabe, ca și în cazul în care privitorii ar fi fost copii mici sau bolnavi psihic. Ca să inducă în eroare privitorul mai mult, se apelează la o publicitate care tinde să adopte un ton infantil.

  1. Folosirea aspectului emoțional mult mai mult decât o reflecție

Folosindu-se de aspectul emoțional este o tehnică clasică de a provoca un scurt-circuit în analiza rațională, și în cele din urmă la simţul critic individual. Mai mult decât atât, utilizarea registrului emoțional vă permite să se deschidă ușa la inconștient pentru a implementa idei, dorințe, temeri și constrângeri, sau de a induce comportamente …

  1. Menţinerea permanentă a publicului în ignoranță și mediocritate

Asigurarea incapacităţii publicului de a înțelege tehnologii și metode în scopul de a-l menține controlatat și în robie. „Calitatea educației dată claselor sociale inferioare trebuie să fie la fel de săracă și mediocră pe cât e posibil, astfel încât decalajul de ignoranță care se află între clasele de jos și clasele sociale superioare să fie și să rămână la îndemâna claselor de jos.”

  1. Stimularea publicului de a fi satisfăcuți în mediocritate. Promovarea către public a ideii că este la modă să fii prost, vulgar și needucat.
  2. Întărirea revoltei de auto-culpabilizare

Asigurați-vă ca individul să creadă că el singur este de vină pentru propria sa nenorocire, din cauza lipsei de inteligenţă,a abilităților, sau a eforturile sale. Astfel, în loc de revolta împotriva sistemului economic, indivizii înșiși sunt neajutorați și vina o poartă ei înșiși, ceea ce duce la o stare depresivă cu efectele sale, acestea inhibând acțiunile sale.

Comentariul meu: Se poate vedea cât de mare este rolul internetului în manipularea oamenilor. Dar aceasta accelerează doar ieșirea de la putere a lui Faraon sau egoism, pentru că dorințele și gândurile noastre nu se dezvoltă de către mass-media, ci prin legea de dezvoltare, ceea ce duce în mod necesar la scopul creaţiei.

Discussion | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah" Comentarii RSS Feed

Articolul precedent: