Regandirea axiomelor educatiei

Opinion (Boris Wolfson, istoric, profesor la Academia de Educatie Rusa, portalus.ru): “Pentru toate realizarile lui stiintifice, omul omul inca nu a penetrat in misterele constiintei – cel mai profund dar garantat lui de natura. In cea mai mare parte, esenta reala a omului ramane un mister…”

“Niciuna din teoriile filosofice si pedagogice moderne nu este capabila sa determine obiectivele de baza si intelesul educatiei..”

“Devine foarte evident ca pentru a depasi criza in dezvoltarea umana, prima noastra obligatie este nu sa transformam structurile sociale ci, ceva mult mai provocator: schimbari profunde in constiinta si in comportamentul omului modern care va inobila lumea lui interioara si va umple aspiratiile lui cu un nou continut social, cu idealuri estetice noi si cu notiuni noi de bine si rau. Provocarea este sa ne propunem sa formama o constiinta umanista in individual, in grup, in societate si in intreaga umanitate….”

“Umanismul nu isi are radacinile in structura biologica a omului, nu este inscrisa in el de la nastere. Fiecare om trebuie sa reinvete cateva valori umane de baza. De aceea, se cere mai mult effort de la profesori, schimbari semnificative in sistemul educational, si, la fel de bine, o reevaluare a dispozitiilor fundamentale care pareau axiomatice cu catva timp in urma.”

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior: