“Unitatea evreiască și antisemitismul: Moise și stabilirea poporului Israel” (Times Of Israel)

The Times of Israel a publicat noul meu articol “Unitatea evreiască și antisemitismul: Moise și stabilirea poporului Israel

(Articolul nr. 3 dintr-o serie) În articolul precedent, am descris timpul Israelului în Egipt, cum au prosperat în timp ce erau uniți sub conducerea lui Iosif și cum s-au asimilat după moartea sa, fapt care i-a întors pe egipteni împotriva lor. În acest articol, vom explora eforturile lui Moise de a reuni poporul chinuit și aservit și, astfel, să-i răscumpere de la opresorii lor și să-i scoată din Egipt. Vom arăta, de asemenea, că, odată ce s-au unit și au fost răscumpărați, au fost însărcinaţi să fie „o lumină pentru națiuni”, și anume să transmită unitatea lor restului lumii.

În ciuda situației lor din ce în ce mai rele din Egipt, Israelul nu s-a unit până la sosirea lui Moise. Când a sosit, el a început să reunească Israelul până când, în cele din urmă, au reușit să scape de stăpânirea Faraonului.

O dată ieşiţi din Egipt, la poalele Muntelui Sinai, poporul Israel și-a consolidat unitatea până la punctul în care a devenit unul. Acesta este motivul pentru care marele comentator al secolului al XI-lea RASHI, i-a descris ca fiind „ca un singur om cu o singură inimă”. Acel nivel de unitate a fost cerința ca ansamblul de străini care au subscris la mesajul lui Avraam, să fie „oficial” declarat națiune. Acolo, la poalele muntelui, a fost nașterea națiunii Israel. Exemplul de dezbinare și înrobire, opus unităţii și eliberării pe care evreii îl trăiseră în Egipt urma să fie o lecție pentru ei, pentru a-și menține unitatea, indiferent cât de intens crește egoismul lor. După cum vom vedea pe parcursul acestei serii, legătura dintre dezbinare și adversitate nu a fost întreruptă de atunci. Din păcate, nici lecția nu a fost învățată.

Când Moise a unit poporul lui Israel, el nu a intenționat să-l unească doar pentru binele lor. Așa cum Avraam a vrut să unească toți babilonienii, dar a lucrat doar cu cei care l-au urmat, Moise a vrut să ajute întreaga lume să găsească unitatea, nu doar pe israeliți.

Adaptându-se dorinței lui Moise de a răspândi ideologia unității către întreaga omenire, imediat după ce poporul Israel a fost declarat națiune, ei au fost însărcinați să fie „o lumină pentru națiuni” (Isaia 42: 5, Isaia 49: 6), și anume de a răspândi această unitate. În Comentariul lui Ramchal asupra Torei, marele cabalist din secolul al XVIII-lea a scris: „Moise a dorit atunci să finalizeze corectarea lumii. Acesta este motivul pentru care a luat mulțimea mixtă, deoarece el credea că astfel va fi corectarea lumii … Cu toate acestea, nu a reușit din cauza corupțiilor care au avut loc pe parcurs”.

Similar cu Ramchal, în secolul al XIX-lea, Isaac Hever Wildman a scris în cartea sa Beit Olamim: „Aceasta a fost rugăciunea și binecuvântarea lui Moise pentru generația deșertului, că ei vor fi începutul corectării lumii”.

Cuvinte și mai uimitoare cu privire la scopul stabilirii poporului Israel au fost scrise în cartea Maor VaShemesh: „‘ Ca El să te întărească astăzi ca popor al Său ’înseamnă că prin aceasta vei avea învierea, vei fi mântuit de toate calamitățile. După aceea, El le-a spus: „Acum, nu numai cu voi fac acest legământ”, ceea ce înseamnă că a fi salvat de orice rău prin legare nu a fost promis doar generației lui Moise. Mai degrabă, „Dar cu cei care stau aici astăzi cu noi … și cu cei care nu sunt cu noi astăzi aici”, ceea ce înseamnă că tuturor generațiilor viitoare li s-a promis – să treacă prin toate păcatele legământului și că ei nu vor fi răniți, prin unitatea și conexiunea care vor fi printre ei”.

Prin urmare, vedem că nivelul unității în Israel, soarta poporului și soarta lumii au fost legate încă de la înființarea națiunii. Această legătură neîntreruptă stă la baza tuturor problemelor noastre, așa cum vom vedea în restul acestei serii.

Următorul articol va analiza evenimentele care au dus la divizarea în poporul lui Israel între Regatul lui Israel, Regatul lui Iuda și corupția care a dus la ruina primului Templu.

Pentru mai multe detalii despre acest subiect, vă rog să consultați cea mai recentă publicație a mea, Alegerea evreiască: Unitate sau Anti-Semitism: Fapte istorice despre antisemitism ca reflectare a discordiei sociale evreieşti.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul precedent:

Articolul următor: