Ce ar trebui să le permitem copiilor să facă și ce ar trebui interzis?

Întrebare: într-o școală din Israel, un elev din clasa a IV-a lovește profesori. De fapt, comportamentul copiilor în școli a devenit, dacă nu chiar agresiv, atunci necontrolat. Adică, copilul, potrivit observațiilor profesorului, îl poate lovi și împinge, fără să mai vorbim de faptul că pur și simplu îl poate contrazice.

Unde este linia dintre permis și interzis atunci când o persoană crește, înțelegând capacitățile sale și, totuși, nu trece granițele incontrolabilului?

Răspuns: Depinde de educație. În conformitate cu ceea ce oferiți unei persoane, îi puteți permite să se afle în anumite limite.

Întrebare: Copiii pot fi pedepsiți?

Răspuns: Depinde de pedeapsă și de modul în care este perceput.

Pedeapsa trebuie privită ca o corecție. Când iau un copil și îl întreb,

– Ai făcut ce trebuie?

– Nu.

„De ce ai facut asta?”

– Am vrut să. Mi s-a părut mie.

– Înțelegi că există un mic diavol care te împinge să faci asta?

– Da.

„Cum îl scoatem pe acest mic diavol? Încercați să vă cântăriți actul și pedeapsa. Pedeapsa nu va mai fi o pedeapsă, ci o corecție, astfel încât data viitoare să nu îl auziți pe acest diavol rău, pentru ca el să nu vă permită să faceți lucruri proaste! ”

Discutăm acest lucru cu el. Și atunci el însuși va cântări situația și va spune ce crede despre el.

Întrebare: Deci se dovedește a fi ca un joc?

Răspuns: Acesta nu este un joc; asta lucrează la erori. Corectează greșelile naturii.

Întrebare: Ați spus că un judecător este acela care se poate judeca singur pe propriul egoism. Cum poate o persoană să se plaseze într-o astfel de poziție, astfel încât să se poată vedea în prezent, să se vadă pe sine și să judece în continuare situația corect, dacă este, de exemplu, un copil?

Răspuns: Sunt multe de învățat. Este necesar să comparăm toate faptele, să studiem natura omenirii și lumea din jurul nostru, să explicăm cumva știința Cabalei și să o dezvăluim tuturor, inclusiv copiilor. Trebuie să fim deschiși cu ei, să vorbim despre problemele noastre și despre natura noastră, ca cea care există în noi și nu depinde de noi și să discutăm cum putem combate acest lucru și cum îl putem echilibra. Toate acestea trebuie să facă obiectul judecății.

Și atunci o persoană va începe să se relaționeze obiectiv cu sine și cu ceilalți. El va înțelege: „Da, aceasta este slăbiciunea mea, iar aceasta este a lui. Cum putem echilibra forțele negative și cele pozitive? ” Doar în acest fel pot ajunge la societatea potrivită.

Lumea, de la o zi la alta, arată că nu putem educa o persoană despre nimic, cu excepția atitudinii corecte față de lume, față de noi înșine și pentru oameni. Si asta e.

Întrebare: Pe ce ar trebui să se bazeze această atitudine corectă?

Răspuns: Relația corectă ar trebui să se bazeze pe înțelegerea răului și a binelui, din care suntem alcătuiți și cum le putem echilibra în noi înșine, la părinți, la copii și între toți. Relațiile sunt obiective, relațiile sunt absolut deschise! Nu ascunde nimic.

Ce ar trebui să ascund? Sunt creat în acest fel și trebuie să mă repare. Cum poate societatea să mă rezolve pe mine, pe mine, pe părinți și pe toate? Toată lumea ar trebui să fie așa. Așadar, toți suntem angajați în auto-corecție deschisă. Aceasta ar trebui să fie școlarizarea.

Întrebare: Ce se poate permite copiilor și ce nu ar trebui să li se permită să facă?

Răspuns: Am dat bani fiului meu la vârsta de 16 ani pentru a călători în întreaga lume. El a fost în Europa, India și în alte alte țări. După aceea, s-a întors și a spus: „Niciodată nu o să mai fac asta.” Asta este ceea ce eu am vrut. Îmi doream ca el să vadă toate acestea, astfel încât să înțeleagă că nu erau ale lui.

De ce spun asta? Trebuie să fie permis.

Întrebare: Ce se poate permite copiilor din școala primară sau copiii de vârstă preșcolară, pentru a înțelege că trebuie să fim ghidați de anumite valori, că acestea sunt fundamentul nostru și că altele sunt anti-valori pe care nu ne putem permite să le dobândim?

Răspuns: Nu sunt psiholog, mai ales nu un psiholog pentru copii. Știu doar că trebuie să creștem un copil în conformitate cu înclinațiile sale și tot timpul trebuie să-i arăt un exemplu. Exemplu! Copiii sunt educați prin exemple.

Astăzi avem o mulțime de exemple din întreaga lume pe care copiii noștri le văd și, prin urmare, aceasta este o mare problemă. Cred că este necesar să organizăm un mediu adecvat și serios în jurul omului, deoarece numai acest lucru îl poate educa.

Cel mai important lucru este oferirea unui exemplu. Și dacă o persoană are exemple proaste, inclusiv tot felul de filme despre tâlhari, hoți, violatori etc., atunci, în mod natural, va crește așa. El va deveni în mod voit așa, involuntar, pentru că absoarbe aceste exemple și le scrie în sine ca și cum le-ar copia și, în cele din urmă, le va repeta.

Tu ești cel care astăzi pictează lumea viitoare în oamenii mici. Vor crește și vor începe să o implementeze. Trebuie să le iei pe toate împreună și să le faci pe toate în numele generației următoare. Ar trebui să fie integral pentru politica de stat și mondială.

Principala problemă cu care se confruntă omenirea este educația; este necesar pentru ca generația următoare să fie corectă, fericită, înțeleaptă și amabilă.

Observație: Există un fundament foarte profund în faptul că în familiile evreiești și în special în Israel, copiilor li se permite totul. Ei pot face totul. Acest lucru le insuflă un anumit curaj și pofta de risc. Nu le este frică de nimic, deoarece frica nu este crescută în ei.

Comentariul meu: Nu exercită presiuni asupra lor, deoarece, sub presiune, dispare sentimentul de încredere al unei persoane în lume. Și uite așa, ei se nasc încrezători, încrezători în sine, aroganți și așa mai departe. Dar totuși, o astfel de atitudine față de lume că „lumea este sub mine”, este proprietatea corectă. O persoană ar trebui să se simtă astfel.

Dar, tratând lumea astfel, o privesc cu dragoste? O privesc în modul corect? Sau într-un mod pur consumist, egoist? Aceasta este deja o problemă. Și astăzi, nu se rezolvă cu adevărat.

Întrebare: Cum putem insufla dragostea în prudență și încredere în sine, astfel încât să devină încredere, respect; ceva care leagă o persoană cu alta și nu respinge oamenii unul de la altul?

Răspuns: Nu putem face acest lucru dacă nu direcționăm omenirea către puterea superioară din natură. Toată natura este guvernată de o forță superioară. Toată natura este aranjată, conturată și închisă doar pentru a aduce omul la starea lui cea mai înaltă.

Dacă o persoană primește această direcție, atunci interpretează corect tot ce i se întâmplă în viață cu oamenii și în interiorul naturii și știe să folosească corect toate aceste date.

Din emisiunea de pe KabTV „Știri cu Dr. Michael Laitman”, 3/12/19

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior:

Articolul următor: