Cea Mai Eficienta Metoda

Intrebare: Psihologii impart nevoile oamenilor in valori generale senzoriale cum ar fi prietenie, ocupatia, etc. si valori instrumentale ca de exemplu a fi meticulos, vesel, cu simtul umorului, performanta, puterea vointei, toleranta fata de valorile altora, o perspectiva mai larga, etc.

Rezulta deci ca, conflictele majore, dintre copii de exemplu, apar pentru ca ei nu vor sa fie politicosi sau atunci cand nu reusesc sa faca ceva. In orice caz, criza majora pare sa fie cu privire la valorile instrumentale.

Raspuns: Eu o vad ca pe o incapacitate a oamenilor de a se conecta. Ceea ce inseamna sa te reduci fata de altii, sa ii intelegi, sa ii vezi mai sus sau mai jos de tine, sa te pozitionezi fata de altii; cand sa fii bland fata de ei pentru a-i simti, sa indepartezi o parte din propriul „sine”, si sa te privesti pe tine si pe altii, acesta este intr-adevar un instrument.

Insa de ce ar trebui sa subliniez sau sa prezint sute de discernaminte fine de calitati si atribute cand toate acestea sunt bazate pe egoism?

Daca pot sa imi scad ego-ul, sa il indoi, si sa il plasez pe celalalt pe o pozitie superioara mie, toate atributele cum ar fi senzitivitatea, intelegerea, atentia, toleranta, bunatatea, etc, apar in mod natural.

In ceea ce il priveste pe celalalt exista doar o singura perspectiva in conformitate cu care eu sunt ori mai sus ori mai jos decat el. Cand suntem egali eu nu pot vedea la ce se refera calitatile sale, la ce parametrii. In ceea ce privesc aspectele superior sau inferior, eu percep foarte precis acest aspect.

Asta inseamna ca o persoana ar trebui sa fie antrenata sa se raporteze obiectiv la altii: Sa ne uitam la o persoana oarecare, care se afla in fata voastra: frumoasa sau urata, alb sau negru, nu conteaza. De fiecare data, incercati sa va plasati cu privire la un anumit atribut atat mai jos cat si mai sus fata de aceasta, si sa faceti acest lucru cat puteti de mult.

Nu este vorba aici despre intentia de a subestima pe celalalt folosind termenii „superior sau inferior”, ci doar de a intelege lucrurile. Cand ma plasez mai sus de celalalt, fac asta pentru a ii transmite ceva, pentru a-l invata ceva. Ma folosesc de mine ca de un instrument care il umple cu anumite emotii, cunoastere, etc. Il tratez ca pe un copil, eu fiind adultul, insa un adult cu intentii bune care il trateaza corect. Pot devei imediat mai mic decat el, si il pot inalta in orice fata de mine. Apoi devin copilul fata de adult, sau studentul fata de profesor, care acum poate primi. In acest mod pot fi imbogatit de oricine.

Este important sa spun ca eu niciodata nu am vazut adevarata imagine a lumii, ci doar aceea pe care ego-ul meu mi-o infatiseaza, deci aceasta imagine este distorsionata. Apoi, cand ma uit in trecut, vad cat de mult am gresit. Este insa posibil sa fi gresit?

Doar in acest fel pot sa evit sa gresesc si sa vad lumea in forma sa adevarata.Ma construiesc pe mine prin respectul fata de aceasta lume, prin respect fata de orice persoana si fiecare eveniment: oportunitatile de a studia, de a-i invata pe altii, de a gasi umplerea, si de a comunica in masura in care sunt gata de a asculta si de a fi eu insumi o sursa.

Aceasta este cea mai practica si eficienta metoda. Ea imi ingaduie sa ajung la stabilitate atunci cand altii ii vad pe cei de langa ei odata de sus si odata de jos, si sa devin flexibil si bland si sa fiu capabil sa ma pot descurca. Ca rezultat al acestei forme de comunicare, ajungem la mijlocul drumului si devenim egali gasind un punct obiectiv de echilibru. Spre asa ceva ar trebui sa conducem oamenii, a le arata ca acest lucru este posibil, astfel incat ei sa poata folosi aceasta metoda in diferite tipuri de comunicare.

Din “Discutia despre Educatia Integrala” 23/05/2012

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul următor: