“Cine a câștigat conflictul din mai 2021 între Israel și Hamas și de ce?” (Quora)

Dr. Michael LaitmanMichael Laitman, pe Quora: Cine a câștigat conflictul din mai 2021 între Israel și Hamas și de ce?

Este posibil ca Israelul să fi câștigat bătălia militar, dar a pierdut războiul pentru sprijinul lumii.

Cu fiecare conflict dintre cei doi, opinia publică devine mai puternică împotriva Israelului, făcându-l să piardă fața din ce în ce mai mult pe scena mondială. De asemenea, Israel ar putea câștiga viitoare bătălii militare, dar lumea s-a înclinat în favoarea palestinienilor. Dacă Israelul continuă să se concentreze în primul rând pe apărarea sa militară, în timp ce nu face schimbări cheie la nivel ideologic, atunci se poate aștepta ca o delegitimizare crescândă să atingă niveluri în care lumea îi va dori eliminarea.

Cum poate Israelul să câștige sprijinul mondial?

Israelul poate câștiga sprijinul lumii dacă oamenii săi înțeleg că puterea lor este în unitatea și numai în unitatea lor. Când sunt uniți, poporul Israel își realizează rădăcinile, fundamentul care i-a făcut să fie poporul Israel de la început. Unitatea poporului israelian atrage o forță și un exemplu special de unitate pentru omenire, ceea ce la rândul său îl face pe om să simtă că există un motiv și un beneficiu pentru existența lui Israel. Cu toate acestea, atunci când este divizat, așa cum arată țara în prezent, de exemplu deoarece nu poate nici măcar să formeze un guvern după alegeri multiple, în timp ce are 120 de parlamentari împrăștiați în zeci de partide, atunci diviziunea și ura care se proiectează din această mică țară determină lumea să se încrunte la ei. Tot mai mulți oameni se includ într-o poziție antiisraeliană pentru a justifica ura mai profundă pe care o simt față de noi.

Astfel, pe lângă consolidarea sistemelor militare de apărare ale Israelului, Israelul trebuie să-și amintească și să-și educe poporul că puterea sa stă doar în unitatea sa. În timp ce, la suprafață, se pare că din ce în ce mai mulți oameni urăsc Israelul, considerându-l ca oprimând și abuzând drepturile omului împotriva palestinienilor, la un nivel mai profund, motivul esențial al urii împotriva Israelului se datorează eșecului poporului Israel de astăzi să trăiască la înălțimea a ceea ce l-a făcut la început: ei dau frâu liber pulsiunilor lor divergente, dorințelor și gândurilor lor în loc să se unească deasupra lor. Ura din rândul poporului israelian se proiectează astăzi în mod inconștient asupra umanității în ansamblu și, pe măsură ce omenirea simte suferințe tot mai mari și percepe nedreptăți din cauza diviziunii tot mai mari, atunci tot mai mulți oameni urăsc poporul israelian, iar ura se exprimă tot mai mult ca ură pentru Statul Israel.

Ura crescândă împotriva noastră este un indicator al faptului că trebuie să ne întoarcem la rădăcini și la motivul pentru care suntem aici. Națiunea noastră a fost întemeiată pe principiile iubirii, unității și responsabilității reciproce. Am devenit o națiune când am aplicat legea „Iubiți-vă aproapele ca pe voi înșivă” relațiilor noastre, deasupra înclinaţiei noastre divizorii. Prin urmare, neexercitând unitatea deasupra diviziunilor dintre noi, nu reușim să trăim la înălțimea a ceea ce ne-a făcut poporul Israel la început și ca urmare, oamenii din întreaga lume simt din ce în ce mai puţină justificare ca acest popor să dețină un pământ propriu.

Pentru a valida pretenția noastră față de Țara Israelului, trebuie să reînviem unitatea. Procedând astfel, vom deveni o conductă pozitivă, ca forța unificatoare să se răspândească în întreaga omenire, adică, așa cum este scris vom deveni „o lumină pentru națiuni”. Deși împărțiți și urându-se unul pe celălalt, oamenii din întreaga lume simt că proiectăm diviziunea și ura în lume. Ei ne simt ca fiind sursa tuturor relelor, a oricăror probleme din viața lor. Astfel, dacă ne ridicăm deasupra diviziunii noastre și ne unim, lumea ne va sprijini, inclusiv pe palestinieni. Cu toate acestea, dacă lăsăm conducerea noastră divizorie să ne conducă, atunci lumea ne va expulza în cele din urmă din acest ținut.

Despre faptul că poporul Israel a fost întemeiat pe respectarea legii „Iubiți-vă aproapele ca pe voi înșivă”, cabalistul Yehuda Ashlag (Baal HaSulam) scrie următoarele în articolul său, „Arvut (Garanția reciprocă)”:

“Tot Israelul este responsabil unul pentru celălalt (Sanhedrin, 27b, Shavuot 39). Aceasta este scris despre Arvut (Garanția reciprocă), când tot Israelul a devenit responsabil unul pentru celălalt. Pentru că Tora nu li s-a dat înainte ca fiecare din Israel să nu fie întrebat dacă este de acord să ia asupra sa Mitzva (porunca) de a-i iubi pe alții cu toată măsura, exprimată în cuvintele: „Iubește-ți prietenul ca pe tine însuți”. Aceasta înseamnă că fiecare din Israel și-ar asuma responsabilitatea de a avea grijă și de a lucra pentru fiecare membru al națiunii și de a le satisface toate nevoile, nu mai puțin decât măsura imprimată în el de a-și îngriji propriile nevoi. Și odată ce întreaga națiune a fost de acord în unanimitate și a spus: „Vom face și vom auzi”, fiecare membru al Israelului a devenit responsabil că nu va lipsi nimic niciunui alt membru al națiunii. Abia atunci au devenit vrednici să primească Tora și nu înainte.”

 

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed