Educatia prin Dialog si Discutii

O intrebare pe care am primit-o: Cum putem combina noua metoda de educatie cu dorinta elevului de a obtine rezultate bune, care sa-i permita sa-si continue studiile la nivel universitar? La urma urmei, intreaga noastra societate se bazeaza pe competitivitate.
Raspunsul meu: Pentru a avea succes in viata, o persoana trebuie mai intai sa se dezvolte in mod complet liber si independent. Asistam la o criza in stiinta, educatie si cultura tocmai pentru ca nu modelam corect persoana.
Omul modern nu mai poate face descoperiri in Natura; el nu mai e capabil sa faca nicio dezvaluire pentru ca noi l-am ingustat, ingradit in limite stricte. Am transformat fiecare persoana intr-un surub si nimic mai mult. Ea stie ce profesie sa isi aleaga pentru a cistiga bani, materiile pe care sa le studieze pentru a realiza acest lucru, iar acesta e unicul sau scop. Insa acest lucru nu il face fericit, doar bogat, conformist.
Cea mai mare problema consta in faptul ca nu oferim copilului posibilitatea de a se dezvolta pe cont propriu: nu ii cerem sa inventeze sau sa-si imagineze nimic nou. E indopat repede cu informatii diverse pentru a trece testele, a obtine note bune si a-si continua educatia. Facand acest lucru distrugem creativitatea copilului. Aceasta devine o problema- oamenii se transforma in marionete.
Noi credem ca un copil trebuie educat in arii si forme strict delimitate: cursuri, examene, formule s.a.m.d. In orice caz, realitatea este ca firea noastra nu suporta aceasta abordare. Si daca nu corectam acest sistem eronat, lacunar al educatiei, insisi copiii nostri il vor respinge. Observam si noi ca fiecare noua generatie dispretuieste tot mai mult acest sistem, intrucat noi insine devenim tot mai incapabili de corectare, regasire.
E posibil sa studiezi geografia, istoria, matematica si orice alta materie intr-o forma diferita- creativ. Abordarea in invatarea acestor materii trebuie sa fie diferita, intr-o forma mai sociala. La urma urmei, noi afirmam mereu ca Pamantul e “rotund”; prin analogie clasa de studiu ar trebui sa fie “rotunda” si atotcuprinzatoare. Iar copiii sa fie educati prin discutii, intrebari si raspunsuri. Sarcina pedagogului este sa ii asiste in trecerea de la un subiect la altul.
Tocmai educatia prin dialog, discutii si dezbateri usureaza dezvoltarea unei persoane. Iar acest lucru e atestat de mii de ani de experienta cumulata nu doar in stiinta Kabbalei ci si in multe alte culturi stravechi.

One Comment

  1. 1) Care este semnificația literelor mai mari sau mai mici decât cele normale, din Tanah ? 2) Ce valoare are termenul din cartea lui Daniel, cap. 12/7 (1+2+1/2) ? 3) Ce sens are simetria nașterilor : Buda = 570 î.e.n., Isus = 0 e.n. și Mohamed = 570 e.n. ? 4) De ce în Genesa, este expusă de două ori facerea omului ? 5) De ce nu se cunoaște căci Chivotul Legământului este pe teritoriul tribului Gad, alături de mormântul lui Moise, la poalele muntelui Pisga și-l vom primi în anul 2158, odată cu reântregirea Țării Domnului ? Vă mulțumesc, Filip Gavrilă Marius

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"" Comentarii RSS Feed