Educatia Trebuie Sa Inoculeze Dorinta Pentru Explorare

reading-book

Omenirea si-a dezvoltat sistemul educational timp de mii de ani si acesta cuprinde doua parti:

– Invatamant(minte, intelect, creier): un copil invata viitoarea sa profesie, ca nu poate porni in viata fara ea

– Educatie(simtaminte ,inima): in lipsa unui proces care sa contureze un copil intr-o fiinta umana, invatamantul contine un potential care poate  face mai mult rau decat bine;

Chiar in timp ce invata o profesie, unui copil nu trebuie sa i se dea explicatii gata facute, formule, solutii si nimic de acest gen. El nu ar trebuie sa primesca nimic in forma finala. Pentru inceput, el are nevoie sa discute, sa testeze si sa analizeze subiectul pentru ca, in final, sa-si dezvaluie singur adevarul, simtind fiorul descoperirii. O astfel de abordare il inspira si el va ajunge singur la concluziile la care  profesorul doreste sa ajunga.

Studiind  Tora, el va fi mereu pregatit la discutii si va permite un schimb de opinii. Un student este incurcat in mod intentionat, fiind atras in atingerea unei misiuni. Asta il face sa caute  solutia, prelucrand independent propriile argumente. Eventual, in procesul sau  de dezvoltare, el depaseste problema in timp ce isi “deschide cartea” pentru el insusi si astfel intelege ce este scris in ea.

O carte trebuie sa oblige un copil sa se dezvolte. El trebuie sa descopere formula urmand pasii descoperitorului. O persoana trebuie sa ajunga la cunostinte, nu sa i se dea de-a gata, in acest fel se implica in fluxul educatiei.

In acest sens, Talmudul serveste drept un excelent exemplu de carte cu texte ce contin adevarul. Mai presus de orice, noi o studiem ca sa ne dezvoltam si nu  ca sa memoram date.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul precedent: