“Educația — Trebuie să o reconstruim mai bine” (Medium)

Medium a publicat noul meu articol “Educația — Trebuie să o reconstruim mai bine

Ultimii doi ani au fost deranjanți pentru copii, părinți și întregul sistem de învățământ. Izolările și blocajele recurente nu au afectat doar relațiile sociale ale copiilor, ci i-au lăsat pe toți nesiguri cu privire la viitor. Este clar că lucrurile nu vor fi așa cum au fost până la începutul deceniului, dar nu este clar cum vor fi. Oricum ar fi, din moment ce suntem destinați să mergem înainte și înapoi între conexiunile fizice și virtuale, am putea la fel de bine să învățăm să facem conexiuni semnificative în ambele stări.

Situația actuală ne-a schimbat deja mentalitatea anterioară asupra conexiunii, dar încă nu a stabilit alta nouă în interiorul nostru. Este încă greu de văzut cum va fi noul nostru mod de conexiune, deoarece nu suntem mașini; este nevoie de timp pentru a ne dezvolta într-un nou mod de operare.

Cu toate acestea, din moment ce natura nu se întoarce niciodată înapoi, ci întotdeauna merge înainte, un lucru este clar: ceea ce a fost nu se va întoarce niciodată.

Indiferent de forma pe care o adoptăm în cele din urmă, va fi una în care nu suntem doar conectați în moduri noi, ci și mai pozitiv decât înainte. Evoluția naturii se îndreaptă mereu către o complexitate și o integrare crescândă. Totul devine din ce în ce mai interdependent, nu mai separat, iar acest lucru este valabil și pentru umanitate.

Cu toate acestea, în timp ce toate celelalte specii acceptă dictatul naturii fără întrebări, oamenii sunt deconectați de natură și au propria lor voință. Natura ne obligă încă să mergem pe drumul său, dar ne-a dat și propria noastră voință, care crește în direcția opusă: în timp ce natura ne conduce la încorporare, ne străduim să fim separați. Acesta este motivul pentru care animalele acceptă ceea ce le dă natura și se adaptează, în timp ce noi suferim și rezistăm, dar fără rezultat.

Suferința pe care o simțim este un dezavantaj clar în comparație cu restul lumii animale, dar ființele umane au un avantaj pe care nici o altă ființă vie nu îl are: în loc să fim forțați să ne conectăm, putem să ne gândim la asta, să o comparăm cu separarea și, în sfârșit, să o alegem. Deși nu avem de ales decât să alegem conexiunea în cele din urmă, deoarece acesta este cursul întregii creații, a o alege din propria noastră voință înseamnă că înțelegem logica din spatele ei, „gândul creației” dacă vreți.

Nu există nicio comparație între plăcerea și profunzimea pe care le experimentăm atunci când alegem să facem ceva, spre deosebire de a le face instinctiv. Acesta este avantajul nostru unic, meritul ființelor umane față de toate celelalte ființe.

Toate loviturile pe care le-am suferit de la începutul timpurilor ne-au determinat să evoluăm de la vânători-culegători în clanuri, orașe, țări, imperii și în sfârșit, la un sat global. Încorporarea crescȃndă are loc întotdeauna împotriva voinței noastre și cu prețul nenumăratelor vieți și a unei suferințe de nedescris, dar nu trebuie să fie așa. Dacă înțelegem încotro mergem și ce suntem destinați să dobândim la capătul drumului, ne putem duce ȋntr-acolo de bunăvoie și ne putem ajuta reciproc să ne transcendem individualitatea, pentru a forma o umanitate conștientă și unificată.

Sistemele noastre educaționale ar trebui să se concentreze pe insuflarea acestei conștientizări în noi. Această educație ar trebui să se aplice tuturor vârstelor, țărilor și culturilor. Dacă facem din unitate prioritatea noastră principală, vom începe să vedem diferențele dintre noi ca o diversitate binevenită, iar perspectivele noastre diferite că ne îmbogățesc cunoștințele. Dacă vrem să încetăm să suferim și să ne bucurăm de drumul pe care ne aflăm, trebuie să ne reconstruim sistemul educațional în sincronicitate cu întreaga natură: spre conexiune, coeziune și integrare.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed