“Orbiţi de ură” (Times of Israel)

Michael Laitman, pe The Times of Israel: “Orbiţi de ură

Există o nouă „armă” pe care palestinienii o folosesc împotriva israelienilor: lasere orbitoare.. În fiecare noapte, locuitorii unui anumit sat palestinian direcționează lasere puternice în ochii șoferilor israelieni pentru a-i orbi sperând să-i facă să producă un accident. Până acum, nu a existat niciun răspuns din partea armatei israeliene, în afară de a afirma că armata „lucrează în mai multe moduri pentru a dezrădăcina fenomenul”. Când oamenii sunt orbiți de ură, ceea ce vor face pentru a-i răni pe cei pe care-i urăşte nu are sfârșit. Răspunsul Israelului ar trebui prin urmare, să includă două elemente: răzbunare împotriva terorii și atenuarea urii.

Primul element este relativ simplu. Răspunsul ar trebui să fie unul care să-i descurajeze pe făptuitori să-și repete acțiunile. Prin urmare, regula de bază aici este simplă: când cineva vine să te omoare, ucide-l tu mai întâi. În termeni practici, înseamnă că armata ar trebui să tragă în sursele laserelor.

Cu toate acestea, nu ar trebui să sperăm că reducerea unui mod de terorism va împiedica teroriștii să găsească alte modalități de a teroriza și răni pe israelieni. Atât timp cât există o ură nemărginită, palestinienii vor găsi nenumărate modalități de a ne răni.

Aici putem face diferența reală. Ura palestinienilor față de noi nu este din cauza unei lupte teritoriale sau a oricărui alt motiv pe care îl proclamă, chiar dacă ei cred ceea ce spun. Palestinienii ne urăsc pentru că noi ne urâm unii pe alții. Aversiunea lor față de noi reflectă aversiunea noastră unul față de celălalt.

Acest lucru este valabil nu numai pentru palestinieni, ci și pentru fiecare non-evreu care urăște evreii. În măsura în care ne urâm unii pe alții, națiunile lumii ne urăsc. Cu cât este mai sus muntele urii dintre noi, cu atât mai puternică este ura față de noi pe care o coborâm asupra neamurilor. De fapt, numele Muntelui Sinai provine din cuvintele ebraice Muntele Sinaa [muntele Urii]. Înțelepții noștri explică faptul că se numește așa din cauza urii care a coborât de pe munte asupra națiunilor lumii (Talmudul Babilonian, Masechet Shabbat,, 89a).

Pe scurt, generăm ură față de noi prin propria noastră ură unii față de alții. Trebuie să înțelegem că, dacă vrem să „înfrângem” terorismul și toată ura față de evrei și israelieni, trebuie să învingem ura din noi unul față de celălalt.

Interesant este că atunci când spun asta ne-evreilor, ei sunt adesea de acord. Dar când spun asta evreilor, ei devin adesea agresivi și veninoși. Ei susțin că inventez acest lucru și toate citatele pe care le aduc din secole în care înțelepții noștri scriu exact aceste cuvinte nu ajută. Odată, după o prelegere la New York, un evreu care a refuzat să accepte cuvintele mele a încercat să mă agreseze fizic.

Pot înţelege rezistenţa. Dacă acceptăm această declarație, ea pune responsabilitatea pentru antisemitism, terorism și milenii de abuz pe care națiunea noastră le-a suferit pe umerii noştri în poporul evreu, mai degrabă decât să o pună pe seama agresorilor. Declaraţia că ura interioară evreiască incită la ura împotriva evreilor în rândul națiunilor trage covorul de sub argumentele care atribuie antisemitismul cauzelor religioase, rasiale, economice și sociale. Ea creează o cauză comună pentru toate cataclismele care au lovit vreodată poporul evreu, iar această cauză este responsabilitatea noastră. Înțeleg de ce acest lucru ar fi imposibil de acceptat.

Cu toate acestea, nu este ideea mea, ci ideea tuturor înțelepților noștri de-a lungul veacurilor. Oamenii care au generat națiunea evreiască, care i-au consolidat populația și care i-au dat valorile și manierele sale unice, toți au susținut exact acest mesaj: Sinaat Hinam [ura fără temei] a fost blestemul nostru încă de la începuturile noastre ca națiune și singurul lucru pe care trebuie să-l vindecăm.

Din moment ce suntem plini de ură, ne este greu să fim de acord că ura este cauza nenorocirilor noastre. Tindem să dăm vina pentru necazurile noastre pe partea pe care o urâm. Dar nu cutare sau cutare parte ne provoacă necazurile, ci ura însăși. După cum arată cele două cărți pe care le-am scris despre asta (vezi linkurile de mai jos), liderii noștri spirituali de-a lungul veacurilor au încercat să ne învețe acest lucru, dar noi am refuzat. Am inventat principiul „Iubește-ți aproapele ca pe tine însuți”; este timpul să-l aplicăm.

___

Citiți aceste cărți pentru mai multe informații despre responsabilitatea poporului evreu pentru ura față de ei: Alegerea evreiască: Unitate sau AntsSemitism, Fapte istorice despre antisemitism ca reflectarea discordiei sociale evreieşti , şi Ca un mănunchi de trestii: De ce unitatea şi garanţia reciprocă sunt chemarea orei de astăzi.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed