Temperament, astrologie, integralitate …

Întrebare: În Grecia antică – locul de nastere al fundaţiilor psihologiei, au fost distinse patru tipuri de oameni în funcţie de caracteristicile lor individuale: sanguin, flegmatic, melancolic şi coleric.

În psihologia modernă, o ramură care se ocupă cu diagnosticul calităţilor individuale, aceste lucru este foarte larg. O persoană vrea să ştie despre sine şi proprietăţile sale, în scopul de a maximiza potenţialul său.

De ce nu folosim, să zicem, 16 tipuri de proprietăţi individuale în metodologia integrală, ci numai patru?

Răspuns: Pentru că acestea sunt calităţi egoiste care corespund la patru tipuri de egoism. Dar există încă una – a cincea, din care toate celelalte provin şi care nu are formă proprie. Într-adevăr, aceasta corespunde structurii de patru nivele ale percepţiei umane şi a sufletului său. Dar toate acestea sunt legate de egoism.

În timp ce egoismul incă acţionează, într-adevăr am putea împărţi oamenii în aceste tipuri, adaugându-i şi calculându-i in funcţie de semnele lor zodiacale. Până astăzi, multe reviste publică toate tipurile de divinatie.

Dar noi vedem că nu este nimic cu care să putem lucra cu adevărat. De ce ne raportăm la un fapt care a supravieţuit încă? Am devenit persoane diferite si nu mai avem acest lucru. Aparent, fiecare temperament corespunzător se manifestă, desigur, dar nu este nimic ce putem face cu el azi.

Dacă înainte puteai alege o pereche în funcţie de semnul zodiacal, încearcă să selectezi un cuplu în funcţie de astrologie astăzi. Vei scoate căsnicii fericite din asta? Nu. Dacă dai cateva sfaturi pentru sanguin şi alte sfaturi pentru coleric, vor fi fericiti? Nu. Deci, de ce avem nevoie de această clasificare veche?

Aceasta clasificare obişnuia să fie corect[ in legătură cu egoismul activ mai vechi, care era liniar, individual şi orientat spre auto-nevoi.

Dar acum nu mai am nevoile mele personale. Nu vreau nimic. Oamenii au mers până la nivelul următor unde simt nevoia de ceva, dar nu pot spune ce este. Nu văd unde să găsesc sursa satisfacerii nevoilor mele. Intru intr-un fel de perversiune sexuală, petrec timpul cumva, în scopul de a uita de mine insumi. În plus, intru în droguri, teroare, sau altceva pentru că nu văd sursa plăcerii.

Şi poate să vină la mine doar prin intermediul societăţii integrale, când mă implic în ea. Astfel, trebuie să intru intr-o societate integrală şi apoi, acolo, în inima ei, voi găsi sursa împlinirii mele. Dar astăzi omul nu este încă la nivelul la care să realizeze asta.

Dintr-o „discuţie despre creşterea integrală” 24/05/12

Discussion | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah" Comentarii RSS Feed

Articolul precedent: