Viața nouă nr. 590 – Trecând la un învățământ semnificativ

Dr. Michael Laitman într-o conversație cu Oren Levi și Yael Leshed-Harel

Rezumat:

Problema cu educația de astăzi este că noi nu știm cum să construim o ființă umană, cum să-i furnizăm unui copil instrumentele cu care să se construiască el însuși. Prin urmare, am făcut progrese mari tehnologice și științifice în secolul 21, dar omenirea arată și se comportă în mod sălbatic.

Dacă ne uităm la ce se întâmplă astăzi în Israel, este o adevărata rușine. Ne-am pierdut valoarea de bază a națiunii noastre, care se fundamentează pe „iubește-ti aproapele ca pe tine însuți.” Trebuie să învățăm psihologia, modul în care cineva ar trebui să se comporte cu el însuși, cu ceilalți, acasă, în societate și în natură. Învățământul actual nu are direcția corectă : obiectivul – comunicarea amabila cu ceilalți oricare ar fi ei.

Copiii trebuie să simtă că aceștia sunt apreciați doar în funcție de legătura lor cu alții. Dacă învățăm cum să comunicam între noi, în mod corect, vom fi capabili să aducem laolaltă toate cunoștințele personale pe care fiecare individ le are și să prosperam împreună. Această capacitate lipsește în lume ; nu există niciun schimb de cunoștințe, ci numai competiție distructivă si egoista.

Școlile ar trebui să mențină in fiecare clasă o atmosferă prietenoasă, în  care toată lumea este sprijinita reciproc. Atmosfera competitiva, hărțuirea și violența în școli perturbă capacitatea copiilor de a învăța. Chiar și proiectele startup se bazează pe cooperare, atunci când oamenii care împărtășesc o idee se conectează și se dezvoltă împreună. Abordarea de a face fiecare copil excepțional este depășita. Astăzi trebuie să fie educați cu privire la conexiunea dintre oameni.

Acest lucru are implicații puternice in viața noastră. Mulți oameni, de exemplu, divorțează pentru că nu pot sta împreună unul cu altul. Trebuie să schimbăm atmosfera din sala de clasă spre o concurență pozitivă, de exemplu : cine ajuta colegii cel mai mult. Clasa ar trebui să ajungă la realizări mari împreună, profesorul ar trebui să pună întrebări și toată lumea ar trebui să lucreze împreună la soluția comună.

Profesorul ar trebui să verifice cooperarea dintre elevi, pe măsură ce lucrează, gradul de conectare a acestora, precum și calitatea conexiunii. Cu o astfel de abordare educațională societatea viitoare va fi unită, în loc sa fie plina de ura reciprocă care ne distruge astăzi.

Ce va motiva un copil leneș să ia parte la o misiune de grup ? Atmosfera generală îl va face să dorească să facă parte din ea. Foarte puțin accent pe o atmosferă competitivă individualistă. Într-o atmosferă de grup toată lumea este implicată. Cel mai important lucru este să-i înveți pe copii cum să fie împreună. Acesta este cel mai important lucru de care vor avea nevoie în lumea viitoare.

Din emisiunea de pe KabTV  „Viata noua nr. 590 – Trecând la un învățământ semnificativ,” 6/23/15

Discussion | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah" Comentarii RSS Feed

Articolul precedent: