Crima, pedeapsa si Lumina Corectiei

Intrebare: Daca Nu este nimeni in afara de El si totul este facut numai de El, atunci de ce sunt eu considerat un pacatos?

Raspuns: Cand mi se releva pentru prima data raul, nu este considerat inca un pacat. Totusi, daca dupa ce am descoperit o dorinta rea in mine, planuiesc in continuare sa o folosesc, atunci asta intra in contul meu. Cand asta se intampla pentru a doua oara, se numeste un pacat. Este ca si cum as gusta in mod repetat din fructul Pomului Cunoasterii. Totusi, numai atunci cand o fac pentru a treia oara sunt considerat un pacatos adevarat. A doua oara este numai descoperirea faptului ca eu exist in rau.

Haideti sa spunem ca am comis o infractiune, dar este pentru prima data. Chiar si tribunalul tine cont de asta si acorda circumstante atenuante. Mi se da o pedeapsa usoara ca avertizare pentru a ma ajuta sa nu mai fac asa ceva niciodata. Cu alte cuvinte, mi se da forta corectiei.

Totusi, atunci cand, in ciuda corectiei care mi s-a dat, conform pacatului, repet infractiunea, pentru ca dorinta pacatului care se trezeste in mine este si mai mare decat pedeapsa primita sau decat frica de pacat, inseamna ca pacatuiesc cu adevarat.

Cand gresesc pentru prima data, mi se reveleaza magnitudinea raului. Pentru moment, asta nu se numeste pacat. A doua oara, descopar cat de mare este pacatul impotriva Creatorului, si mi se da o pedeapsa care este un pic mai mare decat pacatul.

Daca descopar pentru a treia oara acest tip de dorinta in mine, si dorinta devine chiar mai mare decat inainte, atunci diferenta este numita inclinatie rea, pentru ca in aceasta diferenta eu sunt impotriva Creatorului. Aceasta este forta Faraonului din mine. Abia acum, devine un pacat adevarat. Acum am nevoie sa ma caiesc si sa cer iertare. Acum sunt, fara indoiala, un pacatos.

Prima data este doar crearea vasului (dorintei). A doua oara este evaluarea pacatului. A treia oara este adevaratul pacat si, numai datorita acestui pacat apare cererea unei corectii.

Totusi, cea mai importanta parte este faptul ca toate acestea sunt posibile prin Lumina Inconjuratoare, care vine in forma grupului, sau a conexiunii in care Creatorul exista. Asta inseamna ca Israel (cel care tanjeste catre Creator), Tora (Lumina corectiei) si Creatorul sunt Unul.

Din prima parte a Lectiei zilnice de Cabala, 14.09.10, Pregatire pentru primirea Torei

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul următor: