Black Friday, Partea 2

1Intrebare: A fost o vreme cand oamenii mergeau la magazin pentru a cumpara lucrurile de care aveau nevoie. Astazi, cumparaturile s-au transformat intr-o forma de amuzament. Cum s-a intamplat aceasta schimbare in abordare?

Raspuns: Oamenii nu cumpara ceea ce au nevoie, ei cumpara ceea ce publicitatea ii incurajeaza sa cumpere. Se duc in centre comerciale mari si primesc plecere de acolo.

Faptul este ca egoismul nostru cere implinire, iar noi nu stim cum sa-l umplem asa incat umplerea sa devina perfecta, eterna sau cel putin prelungita. Vietile noastre sunt directionate doar catre umplere, umplere, umplere si  iau, iau, iau.

Traim la o frecventa mult mai inalta decat inainte. In trecut, o persoana stia ca are nevoie de sifonier si se ducea la tamplar pentru a-l comanda. Nu erau magazina pline cu sifoniere gata facute. Acelasi lucru era si in ceea ce priveste hainele. Nu erau comercializate haine gata facute, oamenii trebuia sa mearga la croitori ca sa le coase.

In zilele noastre, mergem la un magazin unde putem gasi haine de orice stil, culoare si marime. Este mult mai convenabil, dar pentru ca hainele sunt deja acolo, ne ispitesc sa le cumparam si forteaza vanzatorii sa incerce sa le vanda cat mai repede. Astfel, s-a ajuns la o exagerare totala a consumului si competitiei.

Mergem la magazine nu pentru a cumpara mancarea, hainele si incaltarile necesare, dar sa ne uitam si la ceea ce au si sa cumparam ceva care ne place, dar care nu ne trebuie. Insa acest consumerism ne-a dezvoltat ca oameni, deoarece ne obisnuim cu faptul ca suntem ghidati in viata, nu dupa necesitati, ci pur si simplu dupa mofturi. Asta inseamna ca am inceput sa realizam cat de josnice sunt actiunile noastre. Nu simtim ca suntem oameni care controleaza dorintele noastre si sa avem un punct de vedere ferm asupra a ceea ce avem nevoie.

In schimb, cedam ispitelor si reclamelor, iar “Eu-l” nostru dispare. Aceasta cultura a consumului ne-a conturat noua noastra generatie, care nu observa inselaciunea si se increde in reclame. Suntem oameni complet goi si cumparam totul din magazine si ce vinde mass-media: opinii, cultura si viziunea asupra lumii.

Acest proces ne-a oprit creierul, deoarece nu mai trebuie sa ne gandim la nimic. Lucrul principal este sa avem bani in buzunare sau cel putin carti de credit. Imprumuturile si datoriile sunt realitatea vietii de azi.

Intrebare: Consumerismul este noua religie din timpurile noastre. Cum altfel, in afara de cumparaturi, ar putea ca o persoana sa fie implinita?

Raspuns: Pentru asta trebuie sa oferim unei persoane o educatie speciala. Cultura consumului nu este doar cumpararea de anumite obiecte sau imbracaminte, este de asemenea si vizionarea filmelor si ascultarea muzicii impuse asupra noastra si citirea stirilor de pe website-uri cu un continut de 90% infundat de reclame.

Stirile ne sunt prezentate exact pentru a ne confuza si sa ne ingreuneze capul cu tot felul de lucruri neimportante. Numai o educatie speciala ne poate salva de aceasta boala a consumerismului si sa ne ofere necesitati mai inalte pentru viata si implinire.

Nu suntem liberi in nimic, nici macar unde sa mergem in vacanta. Oriunde ne-am uita, reclamele sunt pretutindeni, ghidandu-ne intr-o anumita directie. Aceasta cultura americana s-a imprastiat in intreaga lume.

Intrebare: Deci, ce o poate inlocui si sa ne ofere aceeasi satisfactie precum cumparaturile?

Raspuns: Trebuie sa dam unei persoane un scop diferit in viata care este mai etern, perfect si maret. Pana la urma, ne plictisim de lucrurile pe care le cumparam in ziua urmatoare dupa ce le-am cumparat.

Din emisiunea de pe  KabTV “O viata noua” 11/24/16

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior:

Articolul următor: