Dansul in jurul vitelului de aur si spargerea tabletelor

Intrebare: In a saptesprezecea zi a lunii Tammuz, Moise a coborat de pe Muntele Sinai si cand a vazut poporul sau dansand in jurul vitelului de aur, a spart Tabletele. Ce inseamna asta din punct de vedere cabalistic ?

Raspuns: Din punctul de vedere al Cabalei, Tora nu vorbeste despre obiecte si fenomene din lumea materiala. Este putin probabil ca Moise, care avea deja 80 de ani, sa fi putut cobora de pe munte cu  niste tablete grele din piatra.

De asemenea, Muntele Sinai nu reprezinta un munte, tabletele nu sunt tablete din piatra, iar Moise nu avea coarne stralucitoare asa cum l-a sculptat Michelangelo. Poporul Israel – care din vremurile lui Avraam a fost educat in atingerea spirituala – nu putea sa se angajeze in producerea unui vitel din aur.

Coborarea lui Moise de pe Muntele Sinai reprezinta coborarea de la nivelul spiritual de unde l-a revelat pe Creator si apoi a coborat pentru a se conecta cu poporul, asta insemnand ca Tora vorbeste despre gradele spirituale. Gradul superior este Moise, care este si reprezinta nivelul Creatorului, unde il reveleaza si este in contact cu aceasta forta de daruire si iubire.

Gradul inferior este acel nivel in care Moise coboara pentru a fi cu poporul. In Cabala, AHP superior coboara spre Galgalta ve Eynaim inferior. Moise intra in contact cu egoismul general pentru a-l putea corecta. Aici, vede ca detasarea sa de la egoismul general, spre Creator in sus, s-a intamplat in momentul cand egoismul inferior al poporului a cazut in gradul imediat inferior.

Vorbim despre trei grade. Gradul superior este unde Moise este in contact cu Creatorul. Gradul de mijloc este cel in care coboara pentru a fi impreuna cu poporul Israel. Gradul inferior este precum natiunile lumii, acelasi Egipt din care poporul Israel a iesit deja, dar in care s-au intors din nou.

La urma urmei, cand Moise s-a rupt de poporul sau prin urcarea sa, acesta a cazut imediat la gradul inferior, pentru ca nu mai era nimeni care sa-l tina. Aceasta este o conexiune a natiunii Israel, care nu era inca o natiune, ci doar o dorinta care a inflorit deasupra egoismului, dar care a cazut din nou in el.

Cand Moise a vazut asta, a simtit ca Lumina Superioara pe care a primit-o de la Creator a disparut in dorintele sale egoiste, deoarece Lumina si egoismul sunt incompatibile una cu altul. Asadar a avut loc spargerea, Lumina se pare ca a disparut, iar in concordanta cu ea si vitelul de aur s-a dizolvat, difuzat si distrus la fel de bine.

Cu toate acestea corectarea este imposibila fara egoism, deoarece intregul proces ne conduce catre recunoasterea naturii umane, conexiunea sa cu nivelul inferior, numit natiunile lumii si imposibilitatea combinarii Luminii Superioare cu egoismul  materialist.

Intrebare: Este acesta primul contact dintre Creator si creatura ?

Raspuns: Nu, acolo nu poate fi nici un contact, deoarece Moise trebuie sa fie in mijloc. El reprezinta calitatea Bina, Creatorul este calitatea Keter si intreaga umanitate este la nivelul Malchut. Cu toate acestea, spargerea creaza o legatura prin Moise, intre nivelul Creatorului si nivelul creaturii. Aceste calitati opuse intra una in alta si apoi este posibil sa inceapa noul nivel de corectare.

Acum, cand Moise se ridica la Creator, interactiunea cu Creatorul si poporul care a pacatuit este complet diferita. La urma urmei, poporul care a cazut la nivelul vitelului de aur are dorinte egoiste mult mai mari de care este pasionat, dorinte egiptene si in acelasi timp reale ! Prin urmare, Moise ridica la Creator dorinte mult mai interne, reale si adanci pentru a putea fi corectate.

Petrece din nou patruzeci de zile pe  Muntele Sinai. Cu toate acestea, sunt patruzeci de zile complet diferite. Sunt patruzeci de grade de ridicare de la Malchut catre Bina. Totusi, nu sunt din acel Malchut in care erau in timpul exilului din Egipt, ci din cel nou pe care l-au creat pentru ei, Egiptul de la Muntele Sinai.

A doua perioada de patruzeci de zile este complet diferita in calitatile de urcare de la vitelul de aur catre Creator. In mod natural, tabletele pe care Moise le-a primit a doua oara sunt complet diferite. Sunt potrivite in calitatile lor pentru starea poporului care a cazut la nivelul vitelului de aur. Cu asemenea tablete – asta insemnand cu asemenea conexiune intre vitelul de aur si nivelul Creatorului – poporul poate incepe sa lucreze asupra sa.

Muntele Sinai simbolizeaza ura enorma (“Sina” inseamna ura) care este revelata ca o incongruenta de calitati, atat ale Creatorului, cat si ale Creaturii, altfel spus, calitati de daruire completa si iubire si calitati care doresc doar sa traiasca de dragul sinelui. Cand Moise coboara de pe Muntele Sinai a doua oara, de la nivelul de atingere a Creatorului si conexiune cu El, coboara de Yom Kippur.

Pe de o parte, aceasta este o zi de recunoastere a naturii noastre. Pe de alta parte, reprezinta o zi a iertarii. Din aceasta zi inainte, incepe corectarea poporului, iar urmatorul nivel este starea de Chanukah si alte zile care urmeaza si care simbolizeaza actiuni spirituale.

Din fericire, recunoastem munca corecta cu tabletele care se afla in interiorul nostru. Le putem doar indentifica si implementa in natura  noastra.

Din emisiunea de pe Kab TV “Stiri cu Michael Laitman” 11.07.2016

Discussion | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah" Comentarii RSS Feed

Articolul precedent: