Daruirea şi primirea

Întrebare: În ce mod este daruirea Torei diferita de primirea Torei, cu privire la sarbatoarea de Shavuot (Rusalii)?

Răspuns: Tora a fost dată de Sus, iar întrebarea este dacă o primim jos. Prin urmare, sarbatoarea Shavuot este numita „sarbatoarea daruirii Torei”, ceea ce înseamnă că, dacă ai trecut prin primele etape ale pregătirii, atunci iti este data posibilitatea si iti este data Tora pe care ar trebui s-o primesti în anumite condiţii.

În conformitate cu modul în care este descris, vedem că nu este suficient doar sa ajungem la Muntele Sinai; trebuie, de asemenea, să descoperim că este un munte de ură. Acest lucru înseamnă că ne vom întoarce de la „linia dreapta” la „linia stânga.” De ce avem nevoie de ea după ieşirea din Egipt, atunci când deja m-am detaşat de ego? Dar Tora nu este data doar asa, trebuie sa evoc „Egiptul” din nou în mine, înclinaţia mea rea, în timp ce stau înaintea acestui munte şi il conectez cu Creatorul, cu Lumina care ma poate corecta.

Apoi, stand împotriva Luminii, vad condiţiile care sunt revelate în ego-ul meu, văd ce relaţii am de stabilit între ele, astfel incat „întunericul va străluci ca Lumina”, in asa fel incat ego-ul va semăna cu Lumina prin imbracarea pe deplin în daruire.

În scopul de a face asta, o persoana are nevoie, fără îndoială, de multe forţe externe de daruire, deoarece nu am aceste forţe şi nu le voi avea niciodata. Deci, unde le pot găsi? Sunt gata să mă conectez cu toţi prietenii în condiţiile garanţiei reciproce, iar acest lucru îmi permite să ma conectez cu puterea generală a daruirii, adică cu Lumina superioara, cu Creatorul. Astfel, principala condiţie este revelata: Daca o primim, vom avansa spre Lumina, spre viaţă, iar dacă nu, „aici va fi locul înmormântarii tale.” Aceasta este conditia garanţiei reciproce; ma anulez numai în scopul de a ma conecta.

Dacă accept aceste mijloace, în sensul de garantie reciprocă, scopul creaţiei, care este corectarea reciprocă a tuturor vaselor daruirii pana la aderenţa într-un singur întreg în conformitate cu principiul „Israel, Tora şi Creatorul sunt Una,” atunci accept metoda, instruirea, numita „Tora.” Apoi intru în deşert şi încep corectarea mea. De fiecare dată noi parti ale Egiptului, ale „liniei stângi,” sunt revelate pentru mine; de fiecare dată găsesc păcate, greşeli şi rautate în mine şi le corectez prin ridicarea la nivelul lui Bina.

Când ma ridic la acest nivel, după „patruzeci de ani în deşert,” voi fi vrednic sa lucrez cu dorinta de a primi, în primire, în scopul de a darui. Aceasta este deja munca în ţara lui Israel, adică în dorinţa care este indreptata direct la Creator (Yashar El). Prin împlinirea acestor corecţii, construiesc Templul, un vas special în care atrag Lumina Reformatoare şi Lumina împlinirii. Astfel, obtin Gmar Tikkun (sfârşitul corecţiei).

Apoi vase noi, care nu fac parte din Israel, sunt evocate imediat. De unde provin? Ideea este că nu am luat în considerare toate vasele pentru că am selectat şi am corectat doar o parte din ele, în scopul de a include Malchut în Bina, şi nu mai mult decât atât. Acum, când dorinţele lui Malchut în sine sunt evocate, văd că Templul meu este în pământul lui Israel, însemnand în Malchut care a aderat la Bina. Dar acest lucru nu este suficient. Trebuie sa ajungem la starea în care pamantul lui Israel se va răspândi peste tot în lume, pentru a aduce înapoi Malchut de la nivelul lui Bina la locul ei.

Astfel, al treilea Templu va fi construit din dorinţele întregii lumi care va trece prin corectarea completă. Prin urmare, este clar că toată istoria noastră a fost doar o pregătire pentru corectarea finală, pe care o împlinim astăzi.

Din partea a treia a Lecţiei zilnice de Cabala 25/5/12, Scrieri de Rabash

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior: