Datele formarii grupului

Întrebare: În timpul unuia dintre programele anterioare, aţi menţionat că este mai bine sa începem un curs privind educatia integrala cu istoria de dezvoltare a egoismului şi numai după aceea să introducem cursuri privind percepţia realităţii şi psihologie. Din punctul tau de vedere, în ce ordine ar trebui sa se adauge aceste discipline?

Răspuns: Cred că acest lucru depinde tot de oamenii pe care ii înscriem. Ar trebui să aranjam aceste grupuri pe tipuri. La urma urmei, o masă de oameni are legile ei: Un individ il influenţează pe altul. Uneori, o persoana în jur de cincizeci de ani ar putea cu usurinta distruge întregul nostru sistem cu observaţiile sale şi ar putea redirecţiona pe toată lumea într-o direcţie complet diferită, fie cu nihilism, fanatism, sau altceva.

Astfel, în primul rând ar trebui să ne formam grupuri de oameni având în vedere cine sunt ei, punctul lor de vedere general asupra lumii, înţelegerii vieţii şi filozofiei. Ei ar putea fi oameni simpli, obişnuiţi, sau casnice, sau ingineri şi muncitori tehnici, sau oameni de ştiinţă, sau artisti.

De aceea, grupurile trebuie să fie aranjate în funcţie de preferintele oamenilor si perceptia lor despre lume, chiar dacă această percepţie este impusă, evocata, şi acumulata în ei prin relaţiile distorsionate din ocupaţia lor, societatea lor, şi aşa mai departe. Dar este nevoie sa luam în considerare acest lucru, deoarece acesta este materialul cu care trebuie să lucrăm. Sarcina noastră este să-l aducem la un numitor comun, deoarece în cele din urmă, ne aşteptăm ca toti acesti oameni vor fi conectati împreună printr-o bază comună de cunoştinţe, sentimente şi înţelegere.

În final, vom avea mai multe prototipuri de grup, pe care este nevoie sa le aducem la un fel de forma comuna prin procesul de studiu. Şi fiecare dintre aceste grupuri va avea propria sa cale spre acest numitor comun.

Fireşte, unele grupuri vor percepe materialele de studiu mai mult emotional, in timp ce altele mai sec, ştiinţific şi tehnic. Unele grupuri le vor percepe la nivelul dezvoltarii lor egoiste, fără a se ridica dincolo de referinţa lor actuala (deşi în nici un caz nu vreau să spun asta pentru a diminua această parte a umanităţii), în timp ce alte grupuri se vor strădui exact spre analiză, reusita si realizarea acestui proces in măsura deplină, atât în ​​ei însisi, cat şi în altii.

Aceasta este, setul de discipline ar trebui să fie, practic, acelaşi pentru toate grupurile, dar în grupuri diferite, fiecare disciplină trebuie să fie dezvoltata la o adâncime diferita. Cursurile este nevoie sa urmeze unul după altul, cu excepţia celui privind dezvoltarea egoismului, care va continua pe parcursul întregului studiu pana la sfarsit şi va rămâne cu persoana pana la finalizarea studiilor.

După ce o persoană este „lansata” în viaţă, nu se va opri sa lucreze cu informaţiile pe care le-a primit, în sensul că este ca şi cum inca va continua cursurile noastre. Aceste cursuri sunt practic infinite, deoarece trebuie să ajungem la o unitate completă cu natura. Munca unei persoane cu ea însaşi nu se limitează la un segment de timp definit, în care isi trece doar examenele şi gata. Ea da examene in fiecare minut al vieţii sale, gasind punctul de echilibru cu ea însaşi, cu mediul său şi cu natura, în care simte un confort deplin.

Este nevoie sa ajutam continuu o persoană în asta şi s-o însoţim in întreaga sa viaţă prin intermediul mass-mediei, educaţiei prin intermediul sistemelor virtuale, televiziunii si radio-ului.

De aceea nu pot numi ordinea exacta în care sa organizam cursurile şi în ce măsură fiecare din ele ar trebui să fie supusă la elaborare sau trunchiere, de exemplu, un curs de psihologie sau de mecanica dezvoltarii egoiste. Trebuie să existe doar un singur rezultat: o formă comună, în fiecare grup, care iniţial este format din oameni care sunt mai mult sau mai puţin similari în statutul lor social, in dezvoltare şi in atitudinea faţă de lumea întâlnita.

Bineînţeles, chiar şi în cadrul comun, ei inca se vor diferenţia, bazat pe nivelul de participare la procesul de unificare integrală şi sprijin reciproc. Există grupuri mai mici care participa la unele nivele mici egoiste şi, în consecinţă, emoţionale şi mentale de dezvoltare. Există grupuri mai avansate. Şi atunci nu putem exclude existenţa unor astfel de grupuri, care ar putea fi luate în considerare nu numai dupa nivelul lor de egoism, dar şi dupa sensibilitatea şi inteligenţa lor.
Avem o mulţime de muncă statistică şi de diagnostic in fata noastra, în analiza şi sinteza tuturor grupurilor. În sine, aceasta este o provocare psihologica foarte interesantă. Eu cred că intr-o zi, acest domeniu mare va fi inclus în ştiinţa înţelegerii integrale a omenirii.

Dintr-o „Discutie privind educaţia integrala,” 13/12/11

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed