Egoismul în slujba altruismului

În secţiunea săptămânala din Tora, Behukot, există o cercetare amănunţită a conexiunii dintre Malhut şi Bina: cum şi conform căror legi şi în ce măsură poate atributul egoist al primirii şi fie încorporat în atributul dăruirii. Acesta este motivul pentru care această secţiune a Torei este foarte adânc şi puternic.

Este vorba de juninca roşie care simbolizează conexiunea dintre Malhut şi Bina (a primi pentru a dărui). Pe de o parte, această conexiunea poate sanctifica omul şi îl poate schimba de la egoist la altruist.

Pe de altă parte, un altruist poate să se schimbe într-un egoist, conform cu ceea ce este îi este important: dacă Malhut este deasupra Bina, sau Bina este deasupra lui Malhut. Dacă eşti pur, într-o oarecare măsură şi deodată îţi deschizi Malhut mai mult decât atributul Bina, devii impur.

Este un sistem foarte complex al interdependenţei dintre puritate şi impuritate, specific lumii spirituale. De aceea, principalul lucru este ca conexiunea dintre Malhut şi Bina să fie în doza corectă.

Toate celelalte legi descrise în această secţiune a Torei accentuează şi ele cooperarea corectă dintre ego şi Lumina care corectează ego-ul, funcţie de cantitatea de Luină pe care o atrage.

Cele două atribute trebuie conectate cu grijă în lumea spirituală, dar cum pot ele fi conectate în mod corect în avans? Este imposibil să determinăm asta pentru că omul însuşi este de fiecare dată un nou obiect.

Nu ştie cine este şi ce este, cum ar trebui să se comporte pentru a semăna Creatorului, pentru că nu este familiar cu atributele sale interne care au fost reînnoite. Cum poate deveni cineva, pentru a nu greşi? Aici trebuie să fii propriul tău psiholog, care lucrează cu necunoscutul de fiecare dată. Aici ajunge şi realizarea naturii tale.

Omul are în mod constant dubii. Îi este frică de el însuşi, să nu strice echilibrul, să nu cadă şi să fie în mişcarea corectă de avansare. Această mişcare poate fi numai în credinţă deasupra raţiunii, atunci când controlează constant faptul că atributul dăruirii din el este întotdeauna deasupra celui al primirii, pentru a putea avansa cu ochii închişi către dăruire.

Dacă suntem la nivelul lumii noastre, cum pot fi sigur că nu voi fura, dacă deodată aş avea o asemenea oportunitate? Cum pot evita tentaţiile care îmi pot întoarce capul în sens invers? Sunt deodată scuturat şi tot ceea ce am obţinut dispare. Există un nou conflict, o nouă stare. Ce fac în această situaţie? Cum pot fi sigur că nu voi cădea şi că mă voi ţine de atributul dăruirii în toate acţiunile mele?

Unde găseşte cineva putere, atunci când începe să se exploreze şi înţelege că nu poate conta pe el însuşi absolut deloc şi că este pur şi simplu atârnat de o sfoară?

Poate să o facă numai dacă are un sentiment constant că nu poate să conteze pe el însuşi, că nu poate să se dedice atributului iubirii şi dăruirii, ceea ce înseamnă să depindă de restul şi să acţioneze numai în ei.

Întrebare: Cum se poate realiza asta dacă persoana nu are nicio bază sub picioarele ei?

Răspuns: Acesta este de fapt cel mai bun sentiment, pentru că eu nu fac, nu schimb şi nu creez nimic prin propria persoană.

Întrebare: Asta înseamnă că nici înţelepciunea nici cunoaştere nu mă vor ajuta?

Răspuns: Nimic! Cei înţelepţi sunt în aceeaşi poziţie. De fapt obţii cunoaştere atunci când eşti conectat cu superiorul şi nu tu singur.

Pe de o parte, există o problemă foarte precisă, internă, matematică şi psihologică, în care trebuie să calculezi de cât de multă Lumină, ce Masah (ecran) şi cât Aviut (adâncimea dorinţei) ai nevoie. Pe de altă parte, înseamnă că eşti deja sub superior.

Acesta este motivul pentru care porţiunea săptămânala „Chukat” începe cu povestea junincii roşii care sanctifică egoiştii şi îi schimbă pe sfinţi în păcătoşi, adică lucrează în ambele direcţii, înainte şi înapoi. Atunci când este arsă, de fapt cenuşa ei se schimbă în atributul general, deoarece atunci arzi totul, şi atributele dăruirii şi pe cele ale primirii şi nu mai rămâne nimic. Totuşi, atunci se formează un nou atribut special.

Întrebare: Se spune că Regele David pute să explice totul cu excepţia poruncii junincii roşii.

Răspuns: Da, pentru că acest atribut este Keter, faza spirituală cea mai înaltă, din care provine ideea creaţia omului care este egal cu Creatorul. Aceasta lucrează asupra omului şi cum urcă acesta pentru a ajunge la Creator.

Întrebare: Legile se repetă la fiecare nivel?

Răspuns: Legile sunt absolut la fel pe fiecare nivel. Ele includ prima restricţie (Ţimţum Alef), un Masah, rezistenţa la egoism şi calculul deasupra Masah în ce măsură pot să mă asemăn cu atributul pe care îl descopăr.

Atunci când mă restricţionez şi pun un Masah, descopăr atributul dăruirii, atributul iubirii, atributul conexiunii, care îmi este opus. Descopăr o nouă lume şi acum văd cum arată, cum pot să mă asemăn ei şi în ce măsură pot participa la acţiunile ei.

Acesta este calculul care este făcut prin suma atributelor Bina şi Malhut, pentru folosi atributele mele egoiste anterioare şi să fac acţiuni altruiste.

Din emisiunea de pe Kab TV „Secretele Cărţii Eterne” din 24.05.2015

Discussion | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah" Comentarii RSS Feed

Articolul precedent: