Este posibil să ierți un ucigaş?

547.01La Ştiri (npr.org, După Genocid, Autorul martor al modului in care Rwandezii au definit iertarea): „S-a întâmplat acum 25 de ani – până la 800.000 de oameni din Rwanda au fost uciși – în majoritate din comunitatea minoritară tutsi, toate acestea pe parcursul a doar o sută de zile. Astăzi, sutele de mii de oameni care au comis acele crime, trăiesc printre victimele lor. Jurnalistul și autorul Philip Gourevitch a fost martorul modului unic în care rwandezii au definit și îndreptat iertarea după masacru. …

„Pentru a naviga după genocid, guvernul ruandez a înființat acest proces de reconciliere la nivel național. …”

„Așadar, au înființat un sistem de instanțe comunitare – fără avocați – pentru a reutiliza un sistem care într-adevăr a fost folosit doar pentru atenuarea micilor cereri în Rwanda tradițională, numită gacaca, și au deschis formatul comunal – ceea ce am putea numi o primărie – pentru procese. Și apoi ideea a fost de a trage oamenii la răspundere și de a avea un sistem de pedepse. Și acest sistem s-a bazat foarte mult pe încurajarea confesiunii și recompensarea ei. Dar mărturisirile trebuiau verificate și de comunitate… ”.

„Iertarea înseamnă pur și simplu să renunți chiar si la ideea de răzbunare. … Dar înseamnă să accepți coexistența. … “

„Bine. Există vreo modalitate de a determina dacă procesul de reconciliere a gacaca a fost motivul pentru care Rwanda a reușit să avanseze? Adică, a fost o estimare excepțională la nivel național. …

„Și unul dintre lucrurile pe care i-am auzit adesea pe oameni spunând – i-ai întreba cum merge. Și ar începe să spună, ei bine, pentru mine, încă este foarte greu. Știi, nu sunt deloc în largul meu cu asta, cu cealaltă, sau altceva. Dar apoi spuneau, chiar dacă se plângeau mult de ceea ce li se cerea prin a trăi împreună, spuneau – dar știi, în general – în societate, lucrurile stau mult mai bine. Am început să aud asta, mai ales spre sfârșitul gacaca și în anii de după.”

„Am considerat asta ca pe un lucru foarte interesant – spunând, ei bine, știi, durerile mele nu au dispărut; luptele mele nu s-au terminat. Dar echilibrul general este bun. Și asta înseamnă că au simțit că ceva a fost câștigat chiar dacă ei înșiși nu erau pe deplin în pace – cu alte cuvinte, că pacea societală fusese servită poate mai bine decât orice pace individuală dată ”.

Întrebare: Este corect să rezolvi problema în acest fel?

Răspuns: Aceasta este acrobatie aeriană, o urcare la nivelul următor. Deși nu înțelegeți și nu presupuneți, în aceasta includeți Creatorul care a făcut totul, care a creat totul și sunteți de acord cu decizia și acțiunea Lui.

Deci, deși nu au ajuns exact la astfel de concluzii, este totuși o decizie foarte mare și îi va ajuta.

Întrebare: Poate o persoană să ierte așa? Doamne ferește, rudele sale au fost ucise, rudele au murit morți îngrozitoare, poate să-l ierte pe ucigaș?

Răspuns: El poate. Fie în mod conștient, în timp ce atrage forța Creatorului, fie inconștient.

Întrebare: Prin lege, dur?

Răspuns: Legea este, de asemenea, dură. Sau pentru că înțelege că nu există altceva și așa mai departe. Există mai multe opțiuni pentru această soluție. Dar cel mai mare, cel mai important lucru este că o forță bună acționează asupra tuturor.

Aici trebuie să fim de acord că acest lucru nu a fost creat de noi și nefăcut de mâinile noastre, ci am fost îndrumați aici. Și cine ne îndrumă? Aceeași forță superioară, bună și atotputernică. Cum a permis acest lucru? Etc. Adică, aici puteți derula deja o astfel de încȃlceală.

Întrebare: Există o teorie care spune: „Trebuie să descoperim tot ce este vechi, să deschidem toate rănile vechi și să le expunem”. Și mai este una care spune: „Nu face asta”.

Răspuns: Nu faceți acest lucru. Nu este necesar. Nu suntem în măsură să găsim o soluție adecvată la astfel de probleme. Și, prin urmare, nu faceți acest lucru.

KabTV “Ştiri cu Dr. Michael Laitman” 6/10/21

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed