Onoreaza-ti tatal

Întrebare: De ce atunci când pronuntam Tetragrammaton, cele patru litere ale numelui Creatorului (HaVaYaH-יהוה), în ebraică, nu spunem „Yod-Khey-Vav-Khey„, înlocuind sunetul „h” cu „kh”?

Răspuns: Nu este nimic special despre asta; oamenii o fac doar din respect pentru Creator. Acest lucru este, de asemenea, obişnuit în înţelepciunea Cabalei. Nu strigi pe tatăl tău pe numele lui, nu? Mai degrabă, i te adresezi ca „tată” şi. într-un mod similar, vă adresati Creatorului.

Dar, într-adevăr, toate numele pe care le atribuim Creatorului sunt manifestări ale Luminii Superioare în raport cu noi. Ne referim la ele ca „Boreh,” Creatorul, deoarece cuvântul „Boreh” constă din două cuvinte: „Bo” (vino) şi „Reh” (si vezi). Cu alte cuvinte, tu nu-L numesti, ci mai degrabă este fenomenul pe care il experimentezi inauntrul proprietatilor tale (Kelim, vase). Lumina care lucreaza asupra ta evocă în tine anumite senzatii, iar tu le atribui un nume.

La urma urmei, ce înseamnă „Creator milostiv” ? Simt că acum El mă tratează în acest fel, cu compasiune. Dar dacă El este într-adevăr milostiv, eu nu știu asta. Tot ce ştiu este că pentru mine, de exemplu, El a arătat milă. Prin urmare, toate numele Creatorului sunt reacţia mea fata de influenţa Luminii Superioare in mine.

În plus, „Elokim” este Bina; „HaVaYaH” este Zeir Anpin, iar „AdniMalchut. Acestea sunt fenomene care ne sunt dezvăluite din sistemul superior. Ceea ce noi numim „Creator” este manifestarea unei anumite forţe  care este superioară în raport cu noi, nu ceea ce stabileşte această forţă în mişcare. Esenţa Creatorului, Azmuto, nu ne poate fi dezvăluita .

Pe scurt, „un judecător are doar ceea ce ochii lui pot vedea!” Când vei ajunge sa-L cunosti pe Creator, ii vei gasi tu insuti nume, deoarece noi suntem cei care numim fenomenele manifestate de Lumina Superioara.

Din Prelegere introductivă în Netanya 12/12/2010

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior:

Articolul următor: