Anii Copilariei Creaturii

Dorinta de a primi placere pe care Creatorul a creat-o este opusa Lui, Luminii, proprietatii daruirii, si de aceea doreste doar sa primeasca. Insa, atunci cand creatura reveleaza opozitia sa fata de Creator si dorinta de a fi ca El, adica de a darui, ea se ridica din ce in ce mai sus in  proprietatea de a darui pe care o primeste de la Creator. Si totusi, punctul sau central, originar, ramane ascuns.

Dorinta de a primi care devine revelata noua in Malchut a lumii Infinitatii nu stie nimic  despre sine. Este ca un copil care vede ca in fata sa se intampla ceva si doreste sa participe, gandindu-se ca tot ce fac adultii este bine.

In acelasi fel, Malchut a lumii Infinitatii se restrictioneaza pe sine si spune ca isi doreste sa fie asemeni Creatorului si nimic mai mult. Lumina incuviinteaza si se joaca cu copilul. Ea ii da Malchut toata puterea necesara. Daca ai nevoie de un ecran, iata-l. Aici sunt Partzufim a Galgalta, AB, SAG, MA, si BON, si lumea Nekudim.

Prima data cand Lumina, Creatorul, reveleaza adevarata esenta a creaturii este in timpul spargerii vaselor. Va puteti imagina cruzimea cu care a fost facuta. Insa, in acest moment nu exista creatura. Ne referim doar la materia dorintei de a primi placere. In timpul spargerii, devine revelat cat de opusa este creatura fata de Lumina.

Insa, nu este propria sa revelatie. Este Lumina care sparge dorinta, si ea impreuna cu dorinta. In acest fel, sunt create, sistemul lumii  Atzilut si lumile BYA (Beria, Yetzira, si Assiya), si este atinsa o anumita stare, in care totul este pregatit pentru nasterea omului.

Omul este nascut dintr-o unire speciala a Malchut si Bina. Atunci cand apare aceasta creatura unica, care se bazeaza pe proprietatile primirii si daruirii, ea dobandeste posibilitatea de a face propriile sale actiuni constiente cu scopul de a ajunge treptat la scopul creatiei.

Acesta este un subiect foarte complicat, si nu exista suficiente cuvinte pentru a-l exprima. Studiul celor zece Sfere reveleaza intr-un mod foarte general structura omului, fara a intra in detalii specifice. Noi stim doar ca omul a aparut din al treilea mijloc al Sferei Tifferet a lumii Yetzira, insa este imposibil sa intelegem sensul acesteia fara a simti lumea spirituala. Este ca si cum am vorbi despre un fenomen al acestei lumi pe care nu am intalnit-o.

Deci, omul se naste, si incepe sa lucreze cu intregul sistem care a fost creat inaintea sa, sistem din care a aparut si datorita caruia exista. Sistemul lumilor este o impletire a fortelor primirii si daruiri cu scopul de a lasa creatura numita om sa aiba libertatea de a alege. De indata de creatura a fost sparta, partile sparte au inceput sa ridice o ruga, si au construit Malchut a lumii Atzilut.

In asta consta munca noastra interioara. Daca vrem sa ne conectam si sa devenim ca “un om cu o singura inima,” trebuie sa devenim parte a acestui Machut si sa o obligam sa se ridice la Zeir Anpin a lumii Atzilut pentru a se conecta cu El. Noi trebuie sa lucram in aceleasi limite si pe acelasi nivel la care Creatorul s-a jucat cu creatura, care la acel moment nu stia si nu intelegea nimic: in Malchut a lumii Infinitatii si in toate lumile care s-au extins de acolo pana la noi, pana cand creatura a dobandit perceptie individuala si constiinta.

Noi nu suntem capabili sa lucram in aria proprietatilor noastre originale, propriul “Eu.” Noi putem lucra doar pentru a deveni inclusi in cel superior, in Creator. Asta pentru ca radacinile noastre raman ascunse pana la sfarsitul corectiei.

Astfel, atunci cand trezim Malchut, noi facem asta prin credinta deasupra ratiunii. Noi cerem doar sa fim inclusi in cel superior, doar sa devenim ca El, sa ne alaturam actiunilor sale. Aceasta adeziune este facuta de cel superior, la fel ca si intreaga coborare a lumilor de Sus in jos. In acelasi fel, noi trebuie sa il obligam pe cel superior sa ne ridice de jos, in sus.

Insa, noi nu ajungem la “Eu-l” nostru natural mergand pe aceasta cale, si nici nu ne jucam cu el. Noi nu atingem esenta Creatorului, ci doar atitudinea Sa fata de noi. In acelasi fel, noi nu ne atingem propria esenta, ci doar atitudinea catre El. Noi lucram cu intreaga gama de atitudini dintre noi, cu exceptia acestor doua extreme, acestor ultime doua puncte unde, pentru moment, suntem absolut neputiinciosi.

De indata ce am finalizat incluziunea in celalalt, Malchut in Bina si Bina in Malchut, eu in Creator si acesta in mine, are loc o unine speciala care este numita Rav Paalim uMekabtziel,”, si este atins sfarsitul corectiei, Gmar Tikkkun.

Din partea 3 Lectia Yilnica de Cabala 10/2/2011, TES

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior:

Articolul următor: