Cat de mult vad ochii tai?

”Un judecator nu are nimic altceva decat ceea ce vede cu ochii sai”. Aceasta este o lege stricta care trebuie vazuta foarte precis. Nu putem urma nici macar cel mai bun sfat daca nu vine din propria corectie, din asemanarea noastra cu Lumina.

Totusi, inauntrul tau trebuie sa te intrebi mereu:”Pe cine aud acum? Persoana care este inauntrul propriilor fantezii, sau pe cel care se uita la lucruri ca si cum ar fi reale si isi stie locul exact, si nu sare mai sus?”

Atunci nu percep lucrurile pe care le aud de la Cabalisti ca si legi sau sau chiar sfaturi, ci ca si „Segula” un inteles miraculos. Vreau sa ma influenteze si sa ma schimbe! Odata ce ma schimb, o sa vad adevarul.

„Un judecator nu are altceva decat ce vede cu ochii sai”, inseamna ca de fapt tin implinirea in „mainile” mele, in Kelimul meu de receptie, si o sa „vad cu ochii mei”, insemnad inauntrul Luminii Hochma. Abia atunci voi fi in stare sa actionez!

Pana cand se intampla asta, poti memora toata Torah pe de rost, totusi va lucra ca „un mijloc miraculos” sau un „condiment”. Vei fi capabil sa te corectezi si sa folosesti egoismul doar in masura in care iti poti „condimenta” egoismul.

Atunci vei vedea exact ce dorinte poti folosi si in ce masura, sau cat de adanc (cu ce Aviut). Aceasta abordare cere in primul si in primul rand corectie.

Urmeaza de aici o abordare complet diferita a procesului de invatamant si anume ca nici nu avem ce sa ii spunem unui student. Putem doar sa il trezim astfel incat el sa aboarba cat mai mult posibil din  Lumina care Reformeaza  Este imposibil sa ii oferim tipare de comportament gata făcute,  ci numai„mijloace miraculoase”: nevoia de unitate in grup printre prieteni  si apoi sa asteptam sa se schimbe singur.

Daca nu il afecteza pe student, daca nu se schimba si daca nu accepeta sfatul invatatorului, atunci nu se poate face nimic. Este imposibil sa il silesti, sa ii dai exercitii care sunt peste nivelul sau, ci doar la gradul in care s-a corectat si a inteles ca el trebuie sa faca calculele, schimbarea si atunci va incepe sa actioneze.

Aceasta limiteaza posibilitatile invatatorului atunci cand il invata pe un student sa se comporte in lumea noastra, indiferent daca studentul este adult sau copil.

Din partea a 4a a  Lectiei zilnice de Cabala 11/29/10, “Corp si suflet”

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior:

Articolul următor: