Distanta exterioara si apropierea interioara

Baal HaSulam, Studiul celor Zece Sfere, Partea 1, “Lista Raspunsurilor pentru Semnificatia Cuvintelor,” Intrebarea 48: Cine este “aproape” (Karov)? Cu cat Tzura (forma) (dorinte) ale cuiva sunt mai apropiate de ale altuia, cu atat sunt considerate mai apropiate.

Distanta si apropierea sunt evaluate doar in concordanta cu echivalenta formei, corespondenta proprietatilor. Insa corespondenta proprietatilor nu inseamna ca sunt identic cu El. In fond, eu nu pot schimba nimic in mine insumi. Insa in functie de cum imi folosesc propriile proprietati, dorinte, si cat de similare devin acestea cu felul in care altii le folosesc pe ale lor, noi ne masuram in consecinta apropierea noastra.

Unul poate fi mare, in timp ce altul foarte mic. Insa daca cel care este mic doreste sa dobandeasca aceeasi forma pe care o are cel mare, el este vazut ca cineva care este aproape de acesta din urma, care il separa si il situeaza in mainile sale sau in sine insusi. Toate acestea sunt grade diferite ale conectarii dintre obiectele spirituale (Partzufim).

Unul se poate regasi in celalalt daca se anuleaza pe sine si agreaza sa permita celui de sus sa lucreze asupra sa tot timpul, in timp ce anteriorul are nevoie doar sa gaseasca puterea de a renunta la sine. Aceasta stare este cea mai familiara noua si este considerata “embrion.” Este stadiul initial al ascensiunii la grade spirituale mai inalte.

Odata ce se naste, pare ca se acum se afla in afara: Nu este o legatura atat de puternica, precum aceea care a existat in interior. Insa fiind in afara, el suplimenteaza conexiunea pe care el a avut-o in sine cu egoismul sau care este acum corectat. Si astfel, desi nu mai este un embrion ci doar un mic “copil” (Katan) care se afla in mainile adultulu, el se separa intotdeauna. Aparenta sa existenta separata de cel mare este doar forma exterioara. Insa aceasta diferenta ne arata ego-ul corectat care poate exista chiar si in afara celui de sus, si care ramane totusi atasat de el.

A treia forma este atunci cand el nu se mai afla in starea de “hranire” (Yenika) in mainile celui de sus intr-o stare mica (Katnut), ci in tranzitie catre maturitate (Gadlut) si sta langa adult.  Si atunci are deja propriul sau “corp” si o lume. Intre ele, exista acum o distanta care nu le leaga pe cele doua prin nici un “cordon ombilial” sau de hranire.

Insa, toata aceasta separare este doar in ochii nostrii in timp ce in starea spirituala asta inseamna ca el a ajuns la o si mai mare corectie, o noua forma de adeziune. Chiar daca exista in totalitate separat de cel de sus, el se uneste complet cu acesta. In fond, chiar  toate aceste dorinte care par ca exista in afara fiecaruia sunt incapabile sa le separe.

Acestea sunt stadiile prin care trecem:embrion, hranire, si maturitate. Insa totul incepe cu renuntarea de sine, atunci cand persoana se straduieste sa depaseasca toate obstacolele care separa pe cineva de cel de sus.

Din partea 3 Lectia Zilnica de Cabala 7/7/2011, Studiul celor Zece Sfere

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior:

Articolul următor: