Dulcea durere a Creaturii

La inceput Zeir Anpin si  Malchut sunt cei sase Sefirot ai lui Zeir Anpin si  punctul Malchut. Ca toate lumile si Partzufim din Lumea Infinitului pentru Zeir Anpin, sunt desemnate exclusiv pentru Malchut. Malchut este fiinta creata care acum a ajuns la un punct ; punctul din inima. Trebuie sa il marim!

Atunci, cum face creatura sa creasca si ce trebuie sa faca Cel de Sus pentru asta ? In Malchut, in punctul care se desparte Chazeh, Zeir Anpin evoca o senzatie de judecata (Dinim) si restrictii, rascoleste dorintele care cer a fi umplute pentru a trezi acest punct si a inceape sa creasca.

Aceste restrictii coboara la Malchut de la mama, Bina. Prin Sefirot Superior, GAR de Zeir Anpin, ei intra Keter al Machut. Este privit ca Rosh Hashanah sau inceputul (capul) anului, inceputul lui Malchut care este numit un an. Acesta este punctul in care trezirea incepe.

Intreaga ei dezvoltare ulterioara are loc pe calea cea mai de jos Sefirot al Zeir Anpin, este  NHY (Netzah, Hod, Yesod). Ca sa atinga asta, Zeir Anpin trebuie sa atinga starea de Gadlut (adult), pe care o primeste de la mama Bina, in timpul sunetului Shofarului. Aceasta trezire in Zeir Anpin este propria dorinta, Sefirot al  NHY, care au loc in timpul celor zece zile (Sefirot) al repetitiei’’ intre Rosh Hashanah si Yom Kippur.  In timpul acestor zece zile, de fiecare data Malchut primeste stimulare de la NHY al Zeir Anpin, o intareste ca sa ajunga la starea de Yom Kippur.

Trezirea noastra la gradul de Gadlut poate fi atins doar pe calea restrictiilor pentru ca doar datorita lor (Lumina Hochma – Intelpciunea) putem simti catealte dorinte vor sa fie corectate in noi ca sa poata pregati vasele noastre spirituale (Kelim) De fapt, noi avem vasele, dar ele sunt sparte. La inceput ele sunt evocate prin restrictii fara nici o indulcire, dar mai tarziu Lumina Hassadim (Milei) coboara si indulceste (starea de dragoste-boala).

Indulcirea este vazuta ca si corectie. Este scris ca Creatorul a creat inclinatia rea si a dat Torah ca si condiment. Sa adaugi un condiment unei dorinte egoiste inseamna sa o indulcesti ca sa o corectezi si folosesti. Mai inainte aceasta dorinta a fost amara, dar daca este condimentata cu intentia de a darui, atunci este indulcita si poate fi folosita si implinita.

Aceasta este numita indulcirea judecatii. Judecata este dorinta de a primi pentru placerea proprie, cu toate ca indulcirea este aceeasi dorinta, dar cu intentia de a darui. Noi trebuie doar sa inlocuim intentia.
Din partea a 4a Lectia zilnica de Cabala  10/6/10, Talmud Eser Sefirot

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul precedent: