Frumuseţea în Lumina dăruirii

Baal HaSualm, Shamati, articolul 9 „Care sunt cele trei lucruri care lărgesc cunoştinţele oamenilor în muncă.” Sfântul Zohar interpretează ceea ce Înţelepţii noştrii au spus: Trei lucruri lărgesc cunoştinţele omului. Acestea sunt: o femeie frumoasă, o casă frumoasă şi Kelim (vase) chipeşe. Se spune: o femeie frumoasă, aceasta este Sfânta Shechina (Divinitate). O casă frumoasă este inima cuiva, iar frumoasele Kelim sunt organele cuiva.

Noi trebuie să explicăm faptul că Sfânta Shechina nu poate fi descoperită în forma sa reală, care este graţie şi frumuseţe, decât atunci când există Kelim frumoase, organele ce se extind din inimă.

Este vorba despre vasele noastre, dorinţele care trebuie să traverseze schimbări, deoarece astăzi noi nu le utilizăm corect, cum s-ar spune, le utilizăm pentru noi înşine. Femeia, frumoasă pentru dorinţa de a primi, este urâtă pentru dorinţa de a dărui şi ar trebui să primească o altă formă, nu graţie şi frumuseţe, să fie pioasă, modestă, ceea ce înseamnă că este în totalitate în Hassadim. Casa frumoasă este inima omului, vasele frumoase sunt dorinţele externe. În general, sunt numite cinci nivele ale vaselor. Vasele sunt corectate de gelozie, poftă şi onoare, sunt aceleaşi atribute care scot omul din lumea sa egoistă, pentru a-l trezi să se ridice la noile valori.

Astăzi, nu avem pofta de a percepe şi identifica ceea ce este viaţa spirituală. Nu putem atinge valorile, discernământul, măsuri de realizare, sentimente, înţelegere. Dar putem, ceea ce se numeşte extinderea cunoştinţelor noastre.

Aceasta înseamnă că noi începem să introducem în dorinţele noastre de primire, atributele de dăruire. Cum putem să facem asta ? Ideea este că esenţa dăruirii este intenţia şi nu dorinţa. Nu este posibil decât cu o condiţie: în primul rând, mă opresc din lucrul cu dorinţa de primire şi aplic o restricţie. De azi, nu mai este locul unde primesc plăcere sau durere. Îl închid şi nu mai am în mine acest atribut. Apoi, o să dezvolt pentru această dorinţă posibilitatea de a primi o parte: „Te voi utiliza acum cum vreau eu.”

Nu contează că vin tot felul de plăceri: înainte le primeam în această dorinţă, dar acum le resping, una câte una, de la cea mai mică plăcere, la cea mai mare.

De ce am nevoie să fac toate astea ? Poate pentru că sunt la regim ? Nu. Resping plăcerile pentru că vreau să fiu precum Creatorul. Ceea ce înseamnă că trebuie să recunosc importanţa Creatorului şi nu primesc nimic. Am primit această recunoaştere a importanţei în grup şi încep aprecierea Creatorului, aprecierea atributului de dăruire. Apoi, eu nu utilizez, cu adevărat, dorinţa mea de primire. Dacă plăcerile vin, deasupra lor, deasupra dorinţelor mele, deasupa mea, vreau să dezvolt şi să construiesc dorinţa de dăruire.

Prin aceasta, am stabilizat în mine imaginea omului Adam care se aseamănă (Domeh) cu Creatorul. Utilizez dorinţa de primire, plăcere, grup şi forţa Luminii care soseşte şi realizează totul, ca fiind mijloacele Lui de a dărui.

Dăruirea asupra  Creatorului este mijlocul care ne permite să îi aducem mulţumire. Astfel spus, este acesta obiectivul ? Nu, acesta este tot un mijloc. Obiectivul este de a obţine adeziunea cu El, aceasta este mulţumirea Lui. Pe drum, obiectivul devine, de fiecare dată, mijlocul pentru a atinge un obiectiv mai mare şi aşa mai departe, până la final…

 

Prima parte a Cursului zilnic de Cabala, 23.01.2013, Shamati #9

                

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed