Haman şi familia lui

Întrebare: Sărbătoarea de Purim simbolizeză două forţe opuse: Mordehai şi Aman. Atunci de ce ni s-a poruncit să fim atât de beţi în aceste zile de să nu putem spune diferenţa dintre Mordehai şi Haman?

Răspuns: Asta se întâmplă după analiza în care tu foloseşti toate Kelim-urile, când totul este deja, în cea mai mare masură, clar.I-ai spânzurat pe Haman şi pe cei zece fii ai lui în copac, sau, cu alte cuvinte, de coada literei Kuf (ק). Nu mai este nicio iluminare sub Tabur pentru a da viaţă forţelor impure (Klipot). Nu mai există nicio Klipa (coajă) fiindcă ai distrus toate intenţiile egoiste.

Intenţiile anterioare în scopul primirii, Klipot, au fost dedesubt, Klipa-ua există în virtutea iluminării de deasupra. Peste Tabur sunt literele sau calităţile de Kuf (ק), Reiş (ר), Şin (ש) şi Tav (ת). Înainte, piciorul lui Tav cobora de asemenea în jos, dar „piciorul lui a fost tăiat” şi acum numai Kuf coboară sub Tabur. Asta înseamnă că Luminile coboară spre in jos dând viaţă la Klipa.

Acest lucru este necesar fiindcă Klipa-ua ne ajută. Trebuie să existe pentru a putea să ne dea oportunitatea alegerii libere, să ne plaseze intre bine şi rău.

Aici, dedesubt sunt Haman şi „familia” lui – toate calităţile egoiste care i s-au alăturat.Este important de amintit ca aici se vorbeşte strict despre intenţiile în scopul primirii, mai degrabă decât despre dorinţe. De altfel, dorinţa este numai materie.

După asta, de la Yesod de Zeir Anpin la Nukva vine iluminarea de Mordehai. Vine ca rezultat al ridicării unei rugăciuni (MAN) de la sufletele Israel, care sunt dedesubt, sub conducerea lui Haman. Apoi, toate sunt capabile să urce în Sus cu ajutorul iluminîrii numită Purim – iluminarea de Mordehai.

În acest caz, Haman şi familia lui rămân dedesubt. După asta, piciorul literei Kuf este anulat astfel încât Klipot nu vor mai primi în continuare iluminare, sau altfel spus, Haman este spânzurat în copac. Apoi, Klipot-urile (cojile) din interiorul fiecăruia din noi mor, fiindcă nu mai realizează sau simt oportunitatea să ţină sau să obţină ceva.

Acesta este locul în care se termină totul. Toate intenţiile egoiste dispar, fiindcă nu mai au bază şi toate schimbările sunt deasupra la Parsa, în interiorul intenţiei pentru dăruire, în apropierea sfârşitului corecţiei. Acum, toate Kelim-urile tale sunt acoperite de intenţia altruistă şi tu le umpli cu Lumină de Hohma fără nicio restricţie. Asta fiindcă tu ai creat un ecran mare şi perfect care te eliberează de necesitatea de a face calcule.

Întreaga materie Haman, care este sub puterea dorinţei egoiste, s-a schimbat în intenţie altruistă. Exprimat altfel, toate dorinţele care se aflau dedesubt, au fost urcate deasupra. Ele sunt divizate in doua grupe de 248 şi 365 de dorinţe, iar acum, chiar şi cele mai de jos sunt deasupra fiindcă ai tăiat intenţia egoistă de la ele. Astfel că, nimic nu a mai rîmas dedesubt.

Şi pentru că nu mai e nimic dedesubt, sfinţenia (Kduşa) se extinde de la Raglin până la Sium, până la Muntele de Măslini.

Din partea a treia a Lecţiei zilnice de Cabala 3/20/11 Talmud Eser Sfirot

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul precedent:

Articolul următor: