Invatam cum sa ne schimbam

Oamenii, intotdeauna aspira la ratiune si nu inteleg ca relevarea vine numai deasupra ratiunii, asta este, in vasul spiritual al credintei deasupra ratiunii. Numai acolo adevarata cunoastere va fi relevata. Cum noi, acum studiem articolele lui RABASH despre grup si incercam sa construim comunitatea pe Internet, conform cu principiile pe care le descrie, vrem ca oamenii sa se ocupe ei insasi de asta, cat mai mult posibil. Cat de mult inteleg aceste articole, nu este asa de important. Ce conteaza este, ca oamenii muncesc asupra lor in timpul zilei, de asemenea.

Cineva poate fi confuz, sa nu inteleaga nimic, sa blesteme toate acestea si sa le vrea pe toate in acelasi timp. Este cel mai important pentru cineva, ca sa se ocupe constant, cu aceasta. Astfel va atrage Lumina care reformeaza, care ne va schimba dorintele si apoi vom intelege.

Totusi, intelegerea nu este scopul. Scopul este sa facem actiuni corecte care ne vor aduce mai aproape de daruire. Nu studiem pentru a primi cunoastere; studiem pentru a ne schimba. Altfel, ar fi prea usor, asa cum egoismul nostru doreste: sa atingem pe cel Superior, lumea spirituala numai pentru noi insine.

Toata Torah (Kabbalah) ne este data noua pentru un singur scop: sa ne corectam natura egoista. Asta este, Tora lucreaza in directie opusa, adica impotriva egoului nostru. Nu intrii in spiritualitate de unul singur; mai degraba Fortele corectarii intra in tine. Si tu trebuie sa iti doresti si sa anitcipezi aceasta forta a corectiei. Este numita Mashiach al tau (Mesia).

Bineinteles ca trebuie sa muncim la aceste articole despre grup: fa un plan, scrie un scurt rezumat, ia anumite definitii, legi si principii din ele si foloseste-le pentru a construi statutul nostru. Totusi ceea ce conteaza cel mai mult este de a fi angajat in el tot timpul. Rezultatul va veni ca o consecinta a acestei munci, si nu din intelegere. Totul va depinde de cat de mult dorim ca asta sa se intample. Asta se numeste o rugaciune (MAN).

De aceea, sa lucram cu articolele, este esential. Totusi, nu ar trebui sa fie munca pentru a dobandi cunoastere ci, mai degraba, munca pentru a le realiza.

Din partea a patra a Lectiei zilnice Kabbalah 14.06.10, Articolul Sa-ti faci un Rav si sa-ti cumperi un prieten – 2

One Comment

  1. In NT, Ioan Botezătorul este personificarea Punctului din inima. Acum apare „căința”, adică schimbarea completă de atitudine a omului, când înțelege că toate evenimentele vieții fizice au cauze interioare, psihologice. Omul începe să fie atent la stările, trăirile, emoțiile lui, personificate prin „oameni” și să le „boteze”, adică să le identifice, să le sorteze, să le numească. E „cel mai mare dintre oamenii născuți din femeie”, dar deocamdată „cel mai mic dintre cei din Împărăție”. Încă nu s-a „născut de sus”. Propovăduieşte postul, pocăinţa, privaţiunile, ceea ce kabbalah numeste Tzimtzum, „restricție”. Ioan „proorocește” că botezul său „este cu apă, dar va veni mai apoi Acela care va boteza cu Duh Sfânt şi foc”, fiindcă are intuiția Hristosului interior, Mesia, starea altruistă de dăruire… Dupa ce il „botează” adică iși „numește” Hristosul, Botezătorul e „arestat” si „decapitat”… decapitarea semnifică renunțarea la rațiunea sceptică. Credința deasupra rațiunii.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul următor: