Limbajul comun intre noi si Creator

Cu cat este mai mare obstacolul in calea mea, cu atat mai mare vad in el ajutorul din partea opusa, adica, ca devin similar cu Lumina, conform caracterului si proprietatilor egosimului meu. Daca ma ridic deasupra egoismului meu, deasupra tuturor proprietatilor lui, pot deveni similar cu Lumina. Altfel, nu as sti cum sa ma egalizez cu ea.

Trebuie sa simt toate aceste obstacole, in cele mai mici detalii. Devin inclus in ele si ma ridic deasupra lor prin forta Luminii. Totusi, ele sunt cele care imi dau forma Luminii, deoarece nici Lumina nici dorinta de a primi placere nu au propria lor forma. Cum altfel putem obtine similaritatea? Cum putem conecta doua lucruri complet opuse: dorinta si Lumina?

Din acest motiv ele sunt impartite in partitii, trepte si scari sau grade, ca mijloace de conectare intre ele. Absorbind toate aceste obstacole, dorinta de a primi placere va deveni, eventual, similara cu Lumina. In interiorul ei, ramane aceasi dorinta de a primi placere. Totusi, aceste filtre o ajuta sa devina similara cu Lumina. Trebuie doar sa se ridice deasupra acestor filtre! Nu trebuie sa le consideram ca obstacole care slabesc Lumina ci, mai degraba sa le includem in sine in forma opusa. Asta se numeste sa avansezi prin credinta deasupra ratiunii.

Trebuie sa ne ridicam din starea in care Bina este inclusa in Malchut si Malchut domneste asupra Bina, la starea opusa: unde Bina conduce pe Malchut si proprietatile Binei devin cele definitorii. Toate aceste forme intre Infinit (Keter) si etapa finala, a patra (Malchut) sunt numite numele (proprietatile) Creatorului. Ele servesc ca exemple pentru Lumina, ca sa creeze pe Malchut si sa o influenteze.

In acelasi timp, Malchut poate folosi HaVaYaH opus (de la ea catre Keter) si sa fie imbracata in Lumina (sa faca conversie la Lumina) pentru a deveni similara cu ea. Aceste opt Sfirot, intre Keter si Malchut sunt ca un limbaj comun, posibil intre Lumina si dorinta, intre Creator si creatura.

Din acest motiv ele sunt numite numele sfinte, deoarece un nume este o revelatie, adica o dobandire a unei proprietati specifice a Creatorului in relatie cu noi, Malchut. Totusi, tot ceea ce nu dobandesc, nu il pot defini printr-un nume.

Din partea a treia a Lectiei zilnice de Cabala, 7.09.10, Talmud Eser Sfirot

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed