Nu Doar Jumatate Ci Un Intreg Regat Al Iubirii

Doar ultima faza patru (Behina Dalet) este considerata a fi un vas care primeste pentru ca poseda doua proprietati: “Poate” refuza implinirea, insa “intentioneaza” sa o primeasca. Daca gradul patru primeste implinirea inconstient asa cum face in faza unu, nu va putea alege liber. Insa, gradul patru alege sa primeasca.

Est o greseala comuna sa credem ca oricine din faza patru exista independent de ceilalti si ca tot ce a fost inainte a fost uitat. Insa, faza trei (Behina Gimel) este rezultatul fazei a doua si este chiar mai rafinata. Toate proprietatile fazei doi (Behina Bet) exista in faza trei si sunt adaugata acesteia fara ca ccea ce a fost in trecut sa fie sters. Din acest motiv, daca Behina Bet spune ca este libera si nu vrea sa primasca, aceasta proprietate, impreuna cu toate definitiile si intelegerile sale, exista in faza patru, Behina Dalet.

Inainte de a trece in faza patru, faza trei primeste toata intelepciunea, Hochma. Apoi, ca si cum si-ar neglija propria intelepciune; o respinge si doreste sa devina Zeir Anpin: sa aibe Lumina de Hassadim (Mila) impreuna cu iluminarea Hochma (Intelepciunea). Toate aceste definitii exista in faza trei la momentul in care se transforma in faza patru.

De aceea Behina Dalet poate alege sa primeasca sau nu, insa alege sa primeasca. Cu alte cuvinte, este definita de categoria “posibila” pentru ca ambele sunt posibile. Behina Dalet le poate face pe amandoua, si nu este un robot slab ca prima faza care primeste automat tot ceea ce  Keter ii da. Behina Dalet spune: “Voi primi pentru ca vreau.”

Cu alte cuvinte, nu este subiectul acestei impliniri; alege asta. Are libera alegere pentru a stabili daca primeste, si de aceea este numita “posibila.” In fond, este posibil sa scape fara a primi. Insa, nu, vrea sa primeasca, si face asta “in mod intentionat.”  Este absolut libera in alegerea starii sale.

Fiecare grad ulterior contine Lumina tuturor gradelor anterioare. Atunci cand se spune ca Lumina a disparut, asta insemna ca nu vrea sa o ia in considerare ca principala implinire. De exemplu, Bina spune ca nu vrea Lumina de Hochma, dar ea nu dispare niciunde. In fond, daca nu ar avea Lumina de Hochma, cum ar putea spune ca nu o vrea? Atunci, nu ar fi Bina. Este la fel cum unei femei ii place ca sotul sa stea langa ea si ii spune ca nu are nevoie de el. Asa este personalitatea feminina a Malchut.

Doar daca ai fi bogat ai avea dreptul sa spui ca nu vrei bogatiile tale si sa fii in stare de daruire pura, Hafetz Hesed. Altfel, daca nu ai nimic, ce ai putea ridica deasupra spre daruire? Nu poti fi drept daca nu ai un penny, insa vorbesti despre a imparti cu ceilalti ca si cum ai fi la fel de bogat ca Rothschild.

Mai intai, sa ajungi la gradul “Rothschild.” Primeste toata aceasta putere si forta, toti banii. Simte ce ai, nu ca un copil care nu intelege datoriile, ci dobandind intreaga putere in mainile tale care poate cumpara toate placerile din lumea asta, totul in afara de iubire.

Apoi, daruieste totul pentru iubire. Apoi, vom vedea cu adevarat ca ceea ce ai dorit a fost daruirea Hafetz Hesed. Nu va merge altfel.
Din partea 3 Lectia Zilnica de Cabala 9/1/2011, Studiul Celor Zece Sfere

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior: