Prin ochelarii viziunii integrale

Intrebare: In metoda educatiei integrale la suprafata o atentie deosebita este acordata corelatiei dintre gandire si sentimente. In lumea corporata a egoismului  si alienarii, dorintele si gandurile unei persoane sunt ascunse adanc in sine si adesea nu sunt accesibile constiintei sale. De obicei acestea genereaza sentimente negative: furie, iritare si durere. Care este calea corecta de a conecta sentimentele pentru a nu mai obstructiona comunicarea dintre oameni?

Raspuns: Metoda educatiei integrale ia in considerare, in primul rand si cel mai important, ca dorintele si sentimentele sunt primare.

Nu stim de unde vin si cum apar in noi. Toate calitatile gandirii si gandurilor noastre au ca intentie realizarea acestor sentimente si implinirea noastra.

Dorinta noastra de baza este dorinta de a ne simti bine. Cine, ce si cum- sunt consecinte. Si de aceea intreaga noastra gandire se dezvolta doar pentru a extinde dorintele noastre si doar pentru a le servi. Marile dorinte dezvolta o gandire vasta intr-o persoana. Egoismul, care creste de la o generatie la alta si de-a lungul intregii vieti a unui om,ii dezvolta gandirea.

Daca luam un animal, dezvoltarea sa se opreste practic la cateva saptamani dupa nastere. Are oferite deja toate instinctele si se adapteaza la mediu. De aceea animalele nu fac greseli vreodata. Ele stiu cum sa se comporte, cum sa se salveze si cum sa interactioneze cu mediul. Gandirea si sentimentele sunt din instinct in echilibru. Si in acest caz dorinta este primara si gandirea secundara. Un animal intelege cat poate sa realizeze din dorinta sa si cat nu, de aceea isi limiteaza corespunzator gandirea.

Dar omul are o mare problema aici. Problema e ca, atunci cand egoismul i se dezvolta, ii ofera dorinte pe care nu este in stare a le realiza. De aceea se inchide in sine, se izoleaza, devine mai brutal, mai competitiv, etc.

Daca dorintele sale ar fi corelate cu ale celorlalti( ale lui si ale mediului) in acest fel s-ar completa armonios, nu ar mai fi in conflict si gandirea s-ar putea extinde la infinit.

Din moment ce societatea integrala este o societate a includerii absolute a fiecaruia in fiecare asta inseamna ca o persoana capteaza dorintele unei intregi comunitati. Intelege ce conteaza pentru societate si, in acord cu aceasta, gandirea sa inceteaza a mai fi personala si devine  integrala, iar el rezoneaza cu aceasta. Este ca si cum ar pune ochelari pentru o viziune integrala asupra lumii si ar intelege ca el si lumea sunt un intreg; ce e bun pentru mine si ce e bun pentru lume ar fi acelasi lucru.

In mod natural nu ar fi nici o contradictie in corelarea sa armonioasa cu lumea. Pur si simplu se poate deschide fara frica; intelege, vede si simte totul in acord cu aceasta si participa activ la orice actiune, in tot. Absolut orice motiv de nefericire sau competitie cu ceilalti dispare.

Deci noi trebuie sa aducem omul in aceasta stare fara a-i limita dorintele, gandurile si gandirea, si trebuie sa actionam intr-un mod complet diferit dandu-i explicatia de la bun inceput ca el este inclus in oricare altul si ca o dorinta comuna reala a fost creata.

Aceasta colectivitate a tuturor dorintelor este acel lucru nou pe care noi il cream.  Noi cream sistemul lui „Adam”  dorinta noastra comuna si gandirea noastra comuna in acord cu acesta. Ceva integral apare deasupra noastra si noi existam in acesta.

In felul acesta nu dam atentie de fapt unei persoane, ci doar scopului sau, includerea sa in comunitate, urmatorul grad al dezvoltarii noastre. Noi nu-l limitam, el nu trebuie sa simta vreo presiune oarecare. El nu are nimic de ascuns. El practic ramane acelasi, doar ca intrega lui dezvoltare se indreapta spre integrare.

Armonia dintre sentimente si gandire se dezvolta pe masura ce incepe sa simta tot mai mult si mai mult interconectarea dintre sine si ceilalti, cu ceea ce lumea actuala ne dicteaza dar nu suntem pregatiti pentru asta inca.

Educatia integrala intentioneaza sa directioneze omul in primul rand spre a simti „noi”, umanitatea colectiva, si sa actioneze bazat pe aceasta. Doar cand va simti astfel este liber. Aici este cu exactitate locul unde libertatea vointei si libertatea de comportament se va manifesta, insa doar odata ce se include pe sine insusi acolo.

Dar daca el iese din aceasta stare din nou, el recade in micimea egoismului sau si aceleasi probleme vor incepe iarasi. In felul acesta natura ne ajuta aratandu-ne ca odihna poate fi gasita doar in integrare, si in izolarea unei inchisori private si absenta libertatii.

Din discutie asupra educatiei integrale nr. 9, 12/15/11

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior:

Articolul următor: