Purim: sfârşitul corecţiei

De obicei, este uzual pentru diferite naţiuni să ţină sărbătorile ca pe un mod de a glorifica anumite întâmplări istorice care au avut loc în această lume. Dar, deoarece naţia lui Israel, odată separată de celelalte naţiuni pentru a-şi îndeplini o misiune specială, pentru a realiza corecţia naturii umane pentru ea însăşi şi apoi să aducă întreaga umanitate la asta, sărbătorile ei au de aceea o semnificaţie specială referitoare la ele.

Cartea (Meghila) Esterei, care este dedicată Purimului şi care vorbeşte despre Mordehai, despre regele Ahaşveroş şi despre regina Ester care i-a salvat pe evrei de la distrugere după ce răul Haman plănuise să-i omoare, explică de fapt cum să ne atingem ţinta. De aceea este scris că toate sărbătorile vor fi anulate în viitor cu excepţia sărbătorii de Purim, pentru că in această sărbătoare, la acest nivel, Marea Lumină va străluci şi va include toate celelalte nivele anterioare.

Toate sărbătorile naţiei Israel sunt simboluri ale unor stări speciale pe treptele nivelelor spirituale pe care le urcam de la această lume către Lumea Infinitului, ajungând la o echivalenţă din ce în ce mai mare cu Creatorul prin altruism, iubire şi unirea dintre noi. De aceea, fiecare nivel mai înalt include toate toate nivelele inferioare ca părţi constituente. Purim, nivelul cel mai înalt, desigur le include pe cele anterioare, nivelele mai mici care sunt anulate în faţa lui şi incluse în el. La sfârşit, nu mai rămâne nicio singură sărbătoare în afara sărbătorii de Purim.

Cum ajungem la această sărbătoare? Toată munca noastră este bazată pe înălţarea unei rugăciuni (MAN) pentru unificarea şi iubirea dintre noi, pe care noi vrem să le atingem. Toată munca noastră este devotată corectării divizării dintre noi. Întâi trebuie să ne unim la nivelul „dăruirii de dragul dăruirii” ceea ce înseamnă calitatea de Mordehai.

Când atingem „porţile regelui” (fiindcă povestea spune că Mordehai stătea la poarta regelui), acolo îl întâlnim pe Haman al nostru, şi uriaşa şi oribila dorinţă egoistă ni se dezvăluie. Apoi noi trebuie să o corectăm şi să primim Lumina în Vasele (Kelim) noastre cu intenţia de Mordehai „de dragul dăruirii”. Astfel poate cineva să primească Lumina de Mordehai în Vasele (Kelim) de Haman şi să atingă sfârşitul corecţiei (Gmar Ticun).

Trebuie să luăm forţa, „vasul spiritual”de la natura noastră, de la dorinţa noastră egoistă, şi să-i adăugăm intenţia de „dragul dăruirii” astfel că intenţia va începe să ne înveţe „să călărim dorinţa” la fel cum Mordehai călărea pe spatele calului.

Din prima parte a Lecţiei zilnice de Cabala 3/20/11 Şamati

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul precedent: