Un drum amar şi incomplet

Baal Hasulam, “esenţa religiei şi scopul său”: de fapt, cu cât un fruct va fi mai dulce la final, cu atât va fi mai amar şi respingător în etapele sale de dezvoltate. Şi, este acelaşi lucru pentru fiinţele vii şi pentru fiinţele vorbitoare. Deoarece animalul care nu are multă raţiune la finalul creşterii sale nu are atât de multe defecte în timpul dezvoltării sale. În timp ce omul, a cărui raţiune este mare la finalul dezvoltării sale, arată jult mai multe defecte în timpul creşterii sale. Pentru că, putem numi un viţel de o zi un “taur” , adică el are forţa de a se ţine pe picioarele sale şi de a merge şi înţelepciunea de a se feri de obstacolele din drumul său.

Dar, un copil de o zi nu arată nicio inteligenţă.

Iată că noi am clarificat căile Providenţei Sale în această lume, care este o Ghidare intenţionată. Atributul binelui este aparent decât atunci când  creatura atinge forma finală de maturitate. Mai mult, ea mai degrabă o formă de corupţie în ochii celor care privesc. Astfel, putem concluziona că, Creatorul dăruieşte numai bine creaturilor Sale, dar binele vine printr-o Ghidare intenţionată.

Mai întâi, trebuie să fie clar că suntem într-un proces evolutiv. Asta vedem în lume. Mai mult, este clar că, deşi evoluţia noastră conduce la cele mai bune stări, procesul de obţinere poate implica probleme şi ele ne împing, cu adevărat, să ne dezvoltăm. De asemenea, vedem asta în natura vegetală şi animală.

Vedem totul de-a lungul drumului sub forma unor presiuni diferite din toate părţile, perturbări, decepţii, griji, dar aşa are loc procesul evoluţiei. Baal HaSulam dă exemplul unui fruct care mai întâi este amar, apoi devine dulce când este la maturitate. Este acelaşi lucru cu o persoană care este născută neputincioasă şi fără raţiune şi apoi se dezcoltă deasupra nivelului animal.

Asta arată că, fazele pe care le traversăm de-a lungul drumului de dezvoltare sunt în opoziţie cu ceea ce ne aşteaptă la final, atunci când vom atinge obiectivul. Prin urmare, Baal HaSulam spune că nu există mai înţelept decât cel experimentat. Şi, această experienţă înţeleaptă este un cabalist care a traversat, deja, toate fazele de dezvoltare şi a atins forma sa completă. Doar aceste persoane pot să ne spună ceea ce se întâmplă pe această cale.

Astfel, noi înţelegem răspunsul la problema principală a dezvoltării noastre: Cum putem să fim siguri că Creatorul este binele absolut? Deoarece El precede tot şi nu are nevoie de nimeni. În acest caz, dacă El controlează şi conduce lumea şi face tot, dacă nu este nimeni în afară de El, atunci cum este posibil ca noi să suferim? Pentru ce toate fiinţele create şi lumea întreagă suferă, deşi Creatorul oferă tot ceea ce este mai bun?

Răspunsul este că, noi suntem sub o îndrumare utilă care ne conduce la scop prin suferinţe, deoarece altfel nu am fi capabili să avansăm. Când vom atinge scopul, vom atinge starea corectă care este, efectiv, atinsă la final şi nu la început, nici la mijloc de drum. Mai mult decât atât, fazele acestui drum sunt efectiv destinate să deruteze şi să ne înşele, prin ascunderea rezultatului final.

Din partea a treia a Lecţiei zilnice de Cabala, 29.10.2013, Scrierile lui Baal HaSulam

Discussion | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah" Comentarii RSS Feed