Un sac de nuci ca un cadou pentru Creator

O Mitzva (poruncă) este corectarea dorinţelor noastre în scopul de a le conecta în una singură, într-o direcţie şi o intenţie. Putem împărţi dorinţele noastre în 613 de părţi, 620 de părţi sau 10 părţi şi în alte forme de divizare. Totuşi, Tora şi Mitzvot sunt, de fapt, o corectare pe care o numim corectarea dorinţei sparte de primire, de la scopul de a primi, la cel de a dărui.

Graţie aceste corecţii, toate dorinţele se conectează la o intenţie generală, la o singură sursă. Fiecare parte nu se preocupă de propria dorinţă, ci doar de a încânta Creatorul. Astfel, toate părţile se conectează aşa cum este scris:”Căci în El inima noastră se va bucura”. Noi ne conectăm graţie dorinţei noastre pentru El.

Unitatea nu este posibilă decât prin conexiune, ca “Israel, Tora şi Creatorul sunt una”, ceea ce înseamnă că noi dorim să aducem plăcere Creatorului. Nu ne putem conecta reciproc, dacă nu este direcţionat spre Creator, deoarece dorinţele de primire nu se pot conecta prin ele însele. Ele se pot conecta numai prin scopul lor. Dacă fiecare dintre noi vrea să încânte Creatorul, ne vom conecta în El!

Este acelaşi lucru atunci când este vorba despre părţile particulare din interiorul unei persoane. O persoană este o lume mică care este formată din 620 de părţi. Fiecare din cele 620 de părţi egoiste ale sufletului meu vor să profite de hrană, fie dulce sau amară, să asculte muzică, să se relaxeze sau să ia aer proaspăt. Dacă doresc fiecare din aceste plăceri separat, simt ceea ce-mi place şi fiecare plăcere este diferită de cealaltă.

Totuşi, dacă vreau să simt toate aceste plăceri în scopul de a dărui, în Creator, toate aceste multiple mici plăceri particulare se transformă într-o mare plăcere pentru mine. Este ceea ce numim o simplă Lumină de Ein Sof (Infinit) care nu este divizată în Lumini distincte de NRNHY.

Întreaga noastră unitate este împlinită doar în Creator. Nu poate exista conexiune între noi în afara Creatorului, deoarece fiecare parte este învelită în coaja ego-ului său şi nu poate comunica cu ceilalţi. Suntem ca un sac de nuci care nu pot să se conecteze unele cu altele. În cazul în care ne anulăm şi dorim sacul pentru a aduna şi a uni pe toată lumea şi să fie singurul lucru care-i uneşte, fiecare anulează coaja sa şi toată lumea este încorporată într-un singur sac.

Astfel, “Israel, Tora şi Creatorul sunt una” nu este doar o vorbă. Nu poate fi Israel (o persoană care aspiră la Yashar El, direct la Creator) şi Tora dacă nu sunt completate în Creator. Este un principiu foarte important.

Din partea a doua a Lecţiei zilnice de Cabala, 28.10.2013, Zohar

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed

Articolul anterior:

Articolul următor: