“Cele Zece Porunci au venit de la Dumnezeu?” (Quora)

Dr. Michael LaitmanMichael Laitman, pe Quora: Cele Zece Porunci au venit de la Dumnezeu?

Adevăratul sens al celor zece porunci ne scapă în această lume și este obișnuit să ne referim la ele pur și simplu ca instrucțiunile lui Dumnezeu pentru moralitatea umană. Cu toate acestea, cele zece porunci înseamnă cu totul altceva.

Cele zece porunci sunt limitări pe care le aplicăm folosirii naturii noastre, a dorinței de a ne bucura, care în înțelepciunea Cabalei este numită „Malchut”. În limbajul Cabalei, aceste limitări sunt „Masach” („ecran”) și „Ohr Hozer” („lumină reflectată”) plasate pe Malchut, ceea ce înseamnă pe scurt, aplicarea unei intenții de a iubi, dărui și conecta pozitiv unul cu altul și cu sursa noastră comună. Când dorința noastră de a ne bucura, Malchut, acceptă aceste limitări, devine locul pentru îmbrăcarea celor zece Sefirot și, prin urmare, este numit „Cele Zece Porunci”.

O poruncă, în ebraică „Dover”, provine din rădăcina ebraică a cuvântului „enunț” („Dibur”), care se naște în Peh (gura) a Partzuf (entitate spirituală), cunoscută în Cabala ca fiind „Peh de Rosh” (adică locul din sufletul nostru în care acționăm la decizia noastră de a fi asemenea cu calitatea spirituală a iubirii, dăruirii și conexiunii și care primește capacitatea de a iubi și a dărui în funcție de forța intenției de a dărui). Aceste acțiuni sunt efectuate în lumea Atzilut, cea mai înaltă dintre lumile spirituale care este cea mai apropiată de calitatea pură a iubirii și a dăruirii, calitatea Creatorului.

Primim cele zece porunci numai după ce ne conectăm unul la altul „ca un singur om cu o singură inimă” pentru a ne ridica deasupra dorințelor egoiste dezlănțuite care rezistă conexiunii și care ne fac să ne urâm unii pe alții. Această calitate egoistă masivă este reprezentată în povestea biblică de Muntele Sinai („Sinai” din cuvântul ebraic pentru „ură” [„Sinah”]). Dacă nu reușim să ne conectăm pozitiv unul cu celălalt pentru a ne ridica deasupra ego-ului care ne desparte, atunci nici nu putem descoperi sau respecta niciuna dintre cele zece porunci. Trebuie să fim la un nivel spiritual de realizare, și anume nivelul „Bina”, una dintre cele zece Sefirot, care reprezintă calitatea pură a dăruirii, pentru a avea urechea (Bina este rădăcina spirituală a simțului nostru auditiv) să auzim cele zece enunțuri de pe Muntele Sinai. Cu alte cuvinte, trebuie să atingem un anumit nivel de echivalență de formă cu Creatorul pentru a respecta cele zece porunci.

Putem atinge un nivel spiritual în care vom descoperi și vom respecta cele zece porunci, urmând mai întâi o perioadă de pregătire în această lume, unde accentul nostru principal ar trebui să fie să realizăm conexiunea „ca un singur om cu o singură inimă” și numai atunci vom respecta poruncile. Altfel ne va lipsi capacitatea de a le înțelege. Pe scurt, „iubește-ți aproapele ca pe tine însuți” este fundamentul tuturor realizărilor spirituale și ascensiunii la un nivel spiritual.

Bazat pe prima parte a lecției zilnice de Cabala din 3 iunie 2014, Shamati 66 „Dăruirea Torei”. Scris / editat de studenții cabalistului dr. Michael Laitman.

Imagine de Clint Adair pe Unsplash.

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Cabala și Semnificatia Vieții" Comentarii RSS Feed