„Ușile realizării au fost ȋnchise și zăvorâte”, iar Ari le-a deschis pentru noi

Suntem onorați să avem un astfel de profesor, Baal HaSulam, care este următoarea întrupare a sufletului marelui Ari. Se spune despre Ari că el a fost Mesia ben Joseph, adică a conectat toată Cabala anterioară cu starea actuală, a sfârșitului corectării pentru noi, cu generația erei lui Mesia. Prin urmare, de îndată ce Cabala lui Ari a fost dezvăluită, Cabaliștii au abandonat toate celelalte metode Cabaliste și au adoptat metodologia sa.

Acest lucru nu s-a datorat faptului că metodologia lui Ari era mai inteligibilă sau că el a urcat în realizarea sa deasupra celorlalți, ci din cauza legăturii sufletului său cu sfârșitul corectării. Sufletul lui Ari este legat direct de sfârșitul corectării și, prin urmare, prin el și învățătura sa, putem stabili și o legătură cu starea corectării finale și să ne realizăm corect pe noi înșine, împreună și fiecare dintre noi, individual.

Baal HaSulam scrie în „Introducere în Panim Meirot uMasbirot”:

 „Nu avem o generație fără cei ca Avraam, Isaac și Iacob. Într-adevăr, acel om evlavios, Ravul nostru Isaac Luria, s-a străduit și ne-a oferit cea mai deplină măsură. El a făcut extraordinar mai mult decât predecesorii săi și, dacă aș avea o limbă care să laude, aș lăuda ziua aceea, când înțelepciunea lui a apărut, aproape ca ziua în care Tora a fost dată către Israel.”

Într-adevăr, nu suntem în măsură să apreciem înălțimea lui Ari, așa cum un bebeluș nu poate aprecia acțiunile adulților. Tot ceea ce avem astăzi a venit de la Ari, iar prin sufletul său, primim toată influența superioară și corectarea. Baal HaSulam și Rabash vin după Ari, în acest lanț.

Ari nu a scris niciodată el, însuşi o carte. Cărțile lui au fost scrise de ucenicii săi. Unele dintre înregistrări erau ascunse în mormântul său, iar altele erau păstrate în secret într-un fel de cufăr și, astfel, au ajuns în vremea noastră. Desigur, forța superioară și scopul superior au acționat pe tot parcursul. Altfel, cum este posibil ca la un negustor ca Ari, care călătorea între Egipt, Israel și Damasc, angajându-se în comerț, să se trezească brusc aspirația superioară și să-l oblige să se stabilească în Israel și să se dedice Cabalei.

Toate informațiile despre Ari sunt foarte inexacte: în Safed există două sinagogi numite după el și nu este clar căreia a aparținut. Totul este foarte vag, ca și cum nu ar fi vorba despre o ființă umană. Nu există informații despre familia sa, soție, copiii, dacă a avut descendenți. Nimic nu este clar! Desigur, nimeni nu are libertatea de alegere și tot ceea ce s-a întâmplat cu Ari a fost dictat de Sus, de Creator.

Înainte de Ari, numai individual, persoane alese, erau angajate în Cabala. După el, însă, Cabala a ieșit din ascundere. Viața lui Ari în Safed nu a fost ușoară din cauza numeroșilor adversari ai Cabalei. A început să dezvăluie Cabala și să organizeze grupuri. L-a ajutat faptul că Ramak, rabinul Moshe Cordovero, care avea o mare autoritate în Safed, s-a ridicat pentru el și și-a dat seama că metodologia lui Ari provenea dintr-o realizare reală și profundă.

Ari este unic pentru că a deschis înțelepciunea Cabala pentru noi, într-un mod complet nou. El a introdus concepte precum zece Sefirot, lumina directă și reflectată, Malchut, ecranul (Masach) și a definit cu exactitate structura lumilor și Partzufim. Toate acestea sunt descrise în cartea Arborele vieții scrise de Chaim Vital, din cuvintele învățătorului său.

Chaim Vital a studiat cu Ari doar un an și jumătate, până la moartea profesorului său. În acest an și jumătate, a reușit să obțină cunoștințe suficiente pentru douăzeci de cărți. Au fost necesare alte trei generații pentru a colecta și tipări aceste cărți. Este evident că o forță superioară, non-umană, a fost în spatele tuturor acestor lucruri.

După Ari, Cabala a fost dezvăluită pentru că a adus în lume o forță interioară, spirituală specială. De altfel, învățătura lui a început să se răspândească puțin câte puțin. Nu contează că a predat doar într-un oraș mic, în Safed; această forță spirituală, pe care a adus-o mai aproape de lumea noastră, prin sufletul său, a fost resimțită în toată lumea.

Datorită acestui fapt, un kabbalist precum Baal Shem Tov a apărut mai târziu în Rusia, care a continuat activitatea lui Ari și a început să vorbească despre aceleași concepte: lumi, Sefirot, Partzufim. În Hasidism, este obișnuit să le numim învățăturile lui Baal Shem Tov, dar, de fapt, baza a fost pusă de învățăturile lui Ari.

Baal HaSulam a scris că el este reîncarnarea sufletului lui Ari, adică a avut o legătură directă cu el și a fost capabil să atingă direct tot ceea ce a atins Ari. Următoarea reîncarnare a sufletului este ca moștenirea întregii atingeri spirituale a tatălui, trecând-o fiului.

Baal HaSulam, „Introducere în Panim Meirot uMasbirot”: „Nu există suficiente cuvinte pentru a măsura lucrarea sa sfântă în favoarea noastră. Ușile realizării erau încuiate și zăvorâte, iar el a venit și le-a deschis pentru noi.”

Restricție, ecran, lumină reflectată – Ari descrie nu numai modul în care lumina se răspândește de Sus în jos, ci dezvoltarea specifică a dorinței, etapele sale de îngroșare, conexiunea acestui proces cu forța ecranului. Prin urmare, el aparține generației corectării și este considerat a fi Mesia ben Joseph, după care începe corectarea lui Malchut în sine, era lui Mesia ben David.

Poate, cabalistii au atins aceleași înălțimi chiar înainte de Ari, dar nu au primit o înțelegere clară sub forma unei conexiuni de lumini, Kelim și ecrane. Realizarea lor a venit ca o revelație de Sus și nu din interior, de la propriul lor Kelim, ceea ce le-ar fi permis să construiască lumea prin propria lor realizare. Prin urmare, după Ari și mai departe, toată lumea poate studia Cabala și atinge treptat ceea ce el a dezvăluit.

Fără o explicație a modului în care dorința funcționează cu ecranul și lumina reflectată, este imposibil de implementat corectarea. Prin urmare, Cabaliștii dinainte de Ari au făcut doar pregătirile pentru corectare, iar Ari a dezvăluit lucrarea de jos în Sus și a deschis metoda de corectare – Cabala practică – pentru noi. (Minutul 0:20)

Ziua plecării unui Cabalist este ziua ridicării lui. Prin urmare, în această zi, vrem să fim conectați cu Ari, cu sufletul și metoda lui, într-un mod special, chiar mai mult decât înainte și să comemorăm ziua amintirii sale. Aceasta este, de fapt, o zi veselă, deoarece sufletul său s-a împlinit pe sine și s-a ridicat într-un grad mai înalt. Prin urmare, Cabaliștii nu jelesc niciodată pe cei plecați. (Minutul 54:50)

Din partea a 2-a a Lecţiei zilnice de Cabala 8/4/19, Ziua Memorială a lui ARI

 

Discuții | Share Feedback | Ask a question




"Kabbalah" Comentarii RSS Feed

Articolul următor: